Gå til innhold

Savner du noen spill fra barndommen?


Anbefalte innlegg

Virker som om det er mange her inne som er yngre enn meg, gitt (36 år)... husker bl.a, (i ukronologisk rekkefølge forøvrig):

 

Roland Rat Race

Invaders

PacMan (i Arcade-haller)

The Boss (tekstbasert fotballmanager)

Horatio goes Skiing

Monty on the Run

Forbidden Forest

Giana Sisters

Kickstart II

BlueMax

ChopLifter

Armageddon

Motor Mania

Goonies (genialt!)

SpinDizzy

Popolous

Civilization

Colonization

Ports of Call (nevnt tidligere i tråden)

...

og ikke minst...

 

Save New York (Utrolig kult spill - DEN gangen...)

 

Vel - for mange gode minner til å huske alle... mye moro jeg har hatt de siste årene med emulatorer også. Anbefales!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk en utrangert datamaskin når jeg var 5år. Måtte bruke 5 1/4 disketter for å få spille. Husker jeg hadde et spill som het Styx og noe jeg kalte tikamp (biathlon?). Savner Biathlon! Lastet det ned engang, men det fungerte ikke på moderne datamaskin :(

Det var også et annen spill, hvor man hoppet gjennom hull i streker som beveget på seg. Har ikke peiling på hva det heter. :(

 

Berste minne fra NES: Zelda I&II

 

Beste minne fra Amiga: Kanskje The Manager? (fettern min hadde 100vis av spill.) Husker jeg spilte dritmye når jeg var på besøk, men husker ikke så mange av spillene. Husker Moonstone, men det var stress og bytte disketter, og det hendte at det kræsjet :(

 

Beste minne fra playstation: FF7. Ble skikkelig glad i dette spillet.

Beste minner fra Nintendo64: Zelda Ocraina of Time? og Majoras Mask. Sistnevnte var dritvanskelig, og det endte vel med at jeg gav opp. Jeg kom ganske langt. Kom forbi Sumpen, Fjellene, Zoraene, osvosv..

 

Hadde også vanlig datamaskin, og har gode minner fra Transport Tycoon, Theme Park, SimCity2000, Flight simulator, Civilization2,

 

Idag har jeg Xbox360. Spiller mest Guitarhero og Rockband.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Ønsker meg den Originale Red Alert 1 i 3D med forbedret lydopplevelse, hadde vært konge.

Alt må se likt ut men med fin grafikk og flyt, eneste måten det kan bli en god remake.

 

Åååhhh dette var det jeg likte mest utenom supermario og den første C&C...1995-1996.

Husker pcen hadde 133Mhz skikkelig superduper. Red Alert kjørte fint på en 90 Mhz pc.

 

redalert.jpg

 

Under er Red Alert 3..ja ja det har utviklet seg men jeg skulle ønske de kunne lage remake av Red alert 1 med den samme grafikken og flyten man har i Red Alert 3, men med alle de orginale tingene selvfølgelig.

 

command-and-conquer-red-alert-3-screenshot-03.jpg

 

Edit: Red alert 1 går amok på de supersterke nye pcene som er rene overpower.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Jeg fikk en utrangert datamaskin når jeg var 5år. Måtte bruke 5 1/4 disketter for å få spille. Husker jeg hadde et spill som het Styx og noe jeg kalte tikamp (biathlon?)...

 

"Daley Thompson's Decathlon" var det nok :)

 

Joa - det var et spill jeg spilte mye... Var jo luksus med disketter, da... vi dødelige holdt på med vanlige kassetter... Ble mange turer til Sverige for å kjøpe MANGE kassetter etterhvert...

Lenke til kommentar

Et par gamle klassikere jeg aldri glemmer hvertfall:

 

NES

Bubble Bobble

Prøvde å finne bilde fra et spesielt kart man bare kom til om man gjorde ett eller annet rart i et annet kart (om noen forstår.. :p)

Bubble_Bobble_NES_ScreenShot2.jpg

Og selvfølgelig, Metal Gear

Klarte aldri dette spillet før i ettertid (på emulator), men gøy var det

NES14.jpg

 

Gameboy

Harvest Moon

Utrolig gøy spill om en gutt (eller jente) som må drive en gård

harvest_moon_gb.png

Zelda: Link's Awakening

Husker jeg fikk det når vi var på bilferie til Danmark, og bilturen ble plutselig MYE kortere etter dette!

links_awakening_1.jpg

SNES

Zelda: A Link to the Past

Trenger ingen introduksjon

snes_zelda_a_link_to_the_past_secret_passage.jpg

International Superstar Soccer

TIDENES beste fotballspill, jeg og en kompis spiller det den dag i dag

International%20Superstar%20Soccer.gif

 

N64

Michief Makers

Jævla morsomt 2D spill til N64

mischiefmakers.jpg

Zelda: Ocarina of Time

Trenger vel heller ingen introduksjon

tganon.jpg

 

PC

Har spilt så uendelig mange spill opp igjennom årene, men lista over de eldste er vel noe slikt:

Duckhunt

Monkey Island 1,2,3

Day of the Tentacle

Hover! (var på Win95 cd'en)

Indiana Jones, Fate of Atlantis

Age of Empires

Settlers

Arcanum

Deus Ex

NOX

Diablo 1,2 og LOD

Dungeon Keeper

TTD (oTTD i senere tid)

Civilization

Commandos 1,2

CM 9x

Lotus

STUNT

Tomb Raider

World Cup 98

Port of Call

+++ mange andre, som jeg enten ikke kommer på eller har glemt :/

Lenke til kommentar

 

Et par gamle klassikere jeg aldri glemmer hvertfall:

 

NES

Bubble Bobble

Prøvde å finne bilde fra et spesielt kart man bare kom til om man gjorde ett eller annet rart i et annet kart (om noen forstår.. :p)

Bubble_Bobble_NES_ScreenShot2.jpg

Og selvfølgelig, Metal Gear

Klarte aldri dette spillet før i ettertid (på emulator), men gøy var det

NES14.jpg

 

Gameboy

Harvest Moon

Utrolig gøy spill om en gutt (eller jente) som må drive en gård

harvest_moon_gb.png

Zelda: Link's Awakening

Husker jeg fikk det når vi var på bilferie til Danmark, og bilturen ble plutselig MYE kortere etter dette!

links_awakening_1.jpg

SNES

Zelda: A Link to the Past

Trenger ingen introduksjon

snes_zelda_a_link_to_the_past_secret_passage.jpg

International Superstar Soccer

TIDENES beste fotballspill, jeg og en kompis spiller det den dag i dag

International%20Superstar%20Soccer.gif

 

N64

Michief Makers

Jævla morsomt 2D spill til N64

mischiefmakers.jpg

Zelda: Ocarina of Time

Trenger vel heller ingen introduksjon

tganon.jpg

 

PC

Har spilt så uendelig mange spill opp igjennom årene, men lista over de eldste er vel noe slikt:

Duckhunt

Monkey Island 1,2,3

Day of the Tentacle

Hover! (var på Win95 cd'en)

Indiana Jones, Fate of Atlantis

Age of Empires

Settlers

Arcanum

Deus Ex

NOX

Diablo 1,2 og LOD

Dungeon Keeper

TTD (oTTD i senere tid)

Civilization

Commandos 1,2

CM 9x

Lotus

STUNT

Tomb Raider

World Cup 98

Port of Call

+++ mange andre, som jeg enten ikke kommer på eller har glemt :/

 

 

Bare så synd at den Metal Gearen du spilte på NES'en bare var en dårlig port/remake av orginalen som kom ut Microsofts egen MSX i 1987.

Lenke til kommentar

Oioi, er vel egentlig ganske mye.

Spyro 1 på Ps1. Var jo rett og slett episk. Husker jeg fikk laystatioenen og spillet en julaften, aldri vært så lykkelig. *snufs*

 

Som sikkert nevnt av tusenogni over her, Mario 1 og 3. Uendelig mange timer har gått med på det, ja. Husker pappa alltid måtte hjelpe meg i slottene, var vanskelig :(

 

 

Også må jeg bare få nevne Ski Free. Spilte på dataen hjemme til tante, var så utrolig gøy. Utrolig skummelt monster, tough. abom_h.gif

Lenke til kommentar

For å nevne noen ytterst få som jeg har brukt utallige timer på ..

 

1. Lost Vikings

 

Fantastisk blanding av puzzle og action, og hvis man legger til at jeg delte spillopplevelsen med en veldig god venn så var dette dritgøy.

 

lost-vikings-1.jpg

 

2. Mega Man 2

 

megaman2.jpg

 

Prøvde å spille dette spillet for litt siden og jeg ble overrasket over hvor god jeg var til å spille når jeg var mindre. Mega Man er ganske vanskelige spill. 2ern er sant nok det enkleste, men er denne jeg likte best. Ble veldig glad når jeg fant ut at de hadde laget Mega Man 9.

 

3. Mystical Ninja

 

snes-1715361.jpg

 

Hva kan jeg si? Jeg elsker 2-player spill. Det er sjelden jeg spiller alene lenger, men blir ganske gira når jeg spiller med andre.

 

4. Bubble Bobble

 

Bra 2player. ;D Går aldri lei.

 

5. Final Fantasy IV til X

 

insurance-1.jpg

 

Et av få spill jeg kan spille alene. Hadde ikke så mye valg egentlig når jeg tenker meg om. hehe

 

6. Zelda: Majora's Mask

 

lozmmconsume_2.jpg

 

Det viser seg at måner er dritskumle. hvem skulle trodd det?

 

7. Silent Hill (alle)

 

000142974.jpg

 

Fy faen i helvette

 

8. Clock Tower 3

 

clocktower3ps2_003-large.jpg

 

Fy faen i helvette. Ikke nok med at gale seriemordere prøver å drepe deg, men du er en 14 år gammel jente som ikke kan forsvare seg. DET er survival horror.

Endret av Gnurpen
Lenke til kommentar

Er det andre enn meg som faktisk finner det svært underholdene å se på en "playthrough" på Youtube av spill du er interesert i men ikk har tid til å skaffe/spille selv?

 

Personlig så har jeg sett igjennom typiske "historie" spill, som Monkey Island serien, fordi jeg rett og slett ikke har tid til å spille det selv, men kun er ute etter historien...

 

Kanskje ikke samme opplevelsen, men dog... =/

 

Uansett, spilte my Lost Vikings i mine yngre dager, så over i Warcraft Orcs and humans og i ettertid har jeg spilt Lost Vikings 2 til SNES emulator, og prøver å skrape sammen noen ynglige rester av PC utgaven....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...