Gå til innhold

Savner du noen spill fra barndommen?


Anbefalte innlegg

Brr, synd at dere fikk meg til å google spillet jeg tenkte på, syntes å huske det var LITT penere enn det virkelig er, men slik er det vel.

Lady Tut.

http://www.lemon64.com/?mainurl=http%3A//w...php%3FID%3D1473

 

Sammen med Boulder Dash ble dette spilt utrolig mye på C64. I tillegg elsket jeg Kickstart! ("Kikstart" heter det faktisk!)

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

15122002-24.jpg

 

 

Shadow of the Beast (Amiga)

 

 

Pinball_Fantasies-Box_scan_1.jpg

 

 

Pinball Fantasies (Amiga)

 

Obs, obs! 18 årsgrense på spoiler ;)

 

Sex_Games_ingame1.gif

 

 

Sex Games (C64) LOL :D

 

 

250px-Alien_Breed_cover_art.jpg

 

 

Alien Breed (Amiga)

 

 

speedball2-org_01.jpg

 

 

Speedball II : Brutal Deluxe (Amiga, Min Favoritt!!)

 

 

news_teaser...ScreenShot1.jpg

 

 

Gods (Amiga)

Endret av wilbur626
Lenke til kommentar

Spill jeg savner ja.

Hmm.

Husker jeg spilte mye rampage på c64 og et donald spill jeg ikke husker navnet på.

Sanver også en del av disse romfly spillene på nes, husker ikke noe navn.

Cobra Triangle var også ett spill det gikk mye i.

 

Senere har vi jo klassikere som Zelda:OOT, FF7 osv.

 

Av multiplayer spil husker jeg unreal, quake 1 og 2 og tidlige utgaver av CS Dette var spill som ble spilt på den tiden spillnerder var ekte nerder og ikke en del av den såkalte spill generasjonen vi har i dag (har 0 til felles med oss ekte spill nerder)

For å sette det hele i perspektiv, jeg var med i en liten spill gjeng, og in the golden age var det ikke bare vi barna som spilte, men også en del av våre fedre (slå den, gamegeneration)

 

Senere ble det slutt på dette, og gg slo inn, var med på et par slike gg lan også var det hele slutt for min del.

Nå om dagen spiller jeg bare de spillene jeg selv anser som bra, mimrer litt nå og da med gode gamle spill som X-com 1 og 2 og mimrer om den gangen vi hadde the golden age i spill verden.

 

Men det finnes flere gode spill der ute, spilt mye av det som vises her +++

Lenke til kommentar

Først må vi vel definere "barndommen"? :p

 

Mimrer jeg satt i 87-88 eller deromkring og "rykket" i NES-kontrolleren mens Mario hoppet.. (Super Mario Bros.). The Legend of Zelda og Metroid ble også spilt på samme konsoll. Ah det var tider.

 

En god stund senere ble SNES kjøpt inn og Street Fighter 2 (og oppdateringer) ble mest spilt. Tror jeg har klokket inn langt mer tid på SF2 enn de skarve 729 dokumenterte timene jeg har på BF2.

 

PC ble kjøpt i januar 1995 og en helt ny verden åpnet seg. Men aller best huskes og savnes Quake 1. Husker jeg satt med Qtest (pre-demo release) og jobbet som galning for å få lyd.. Siden jeg hadde et eller annet kort som bare emulerte soundblaster. En ny verden åpnet seg da man skjønte IRQ's og lignende! (Sikkert den grunnen man er data-ingeniør den dag i dag)

 

Fant foresten mine orginale Quake 1 og 2 plater med cover i "arkivet" her en dag. Nå er de forsvarlig pakket ned og skal passes på som juveler. Har også de gamle Q1-config'ene mine med bindings liggende på disk. (Også forsvarlig pakket ned og tatt backup av)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...