Gå til innhold

Savner du noen spill fra barndommen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg husker svakt ett spill fra den tiden skjermen var sort og grønn jeg... du var en L som skulle stenge inne H'er i bokser som sto på brettet... H'ene ble fanget om du dyttet en boks slik att den ikke kunne bevege seg lenger.

 

noen som vet hva det heter foresten? savner det virkelig :(

:!: BEAST! Jeg prøvde alltid å lage meg en liten "hule" nede i hjørnet, hvor H-ene ikke kunne ta meg. Var skikkelig nervepirrende å bygge seg en bolig med H-ene løpende rundt deg. Men fabian hvor herlig det var å kunne trekke inn i hulen og "lukke døren etter seg" når man var klar. Så kunne jeg sitte der inne i ro... mens H-ene løp rundt uten mål og mening.

Lenke til kommentar
jeg husker svakt ett spill fra den tiden skjermen var sort og grønn jeg... du var en L som skulle stenge inne H'er i bokser som sto på brettet... H'ene ble fanget om du dyttet en boks slik att den ikke kunne bevege seg lenger.

 

noen som vet hva det heter foresten? savner det virkelig :(

:!: BEAST! Jeg prøvde alltid å lage meg en liten "hule" nede i hjørnet, hvor H-ene ikke kunne ta meg. Var skikkelig nervepirrende å bygge seg en bolig med H-ene løpende rundt deg. Men fabian hvor herlig det var å kunne trekke inn i hulen og "lukke døren etter seg" når man var klar. Så kunne jeg sitte der inne i ro... mens H-ene løp rundt uten mål og mening.

 

 

Takk, da fant jeg det endelig igjen!

Du finner det her, men det skal visstnok ikke like raske maskiner, noe som kan by på problemer med dagens hastigheter...

[EDIT]

Testet det nå med DosBox, og det fungerte helt strålende! Kan virkelig anbefales :thumbup:

[/EDIT]

 

Ellers, i tillegg til mange andre spill som er nevnt her savner jeg Colonization. Likte musikken og følelsen mye bedre enn Civilization...

Endret av Mr.Garibaldi
Lenke til kommentar
Takk, da fant jeg det endelig igjen!

Du finner det her, men det skal visstnok ikke like raske maskiner, noe som kan by på problemer med dagens hastigheter...

[EDIT]

Testet det nå med DosBox, og det fungerte helt strålende! Kan virkelig anbefales :thumbup:

[/EDIT]

 

Ellers, i tillegg til mange andre spill som er nevnt her savner jeg Colonization. Likte musikken og følelsen mye bedre enn Civilization...

 

 

tusen takk :D masse gode minner som strømmer tilbake :love:

Lenke til kommentar

Fighting Force var morsomt i en-player, men hadde en fantastisk to-player. Det var bare helt vanvittig gøy å ødelegge biler, plukke opp dekk og motorer og pælme dem i hue på badguys, eller kameraten som sto på feil sted. Det ble litt småteit uti spillet pga. litt modifiserte mennesker som fikk igjen helse og slikt, og brett som så litt spaced-out.

 

Skulle gjerne likt å sett en treer på Ps3, med skikkelig fysikk, grafikk og litt "normale" omgivelser. 2-player lokalt og 4-player online, med masse badguys å denge i hjel. Ooo, tror jeg må sette på eneren igjen.

 

Nytt spill:

 

Donald Duck (C64):

 

donald_duck_01.gif

 

Vaaanvittig gøy, arbeid på flyplass, grønnsakshandler etc. Tjen penger og bygg lekeplass til Ole, Dole og Doffen.

Endret av Tharos_
Lenke til kommentar
Fighting Force var morsomt i en-player, men hadde en fantastisk to-player. Det var bare helt vanvittig gøy å ødelegge biler, plukke opp dekk og motorer og pælme dem i hue på badguys, eller kameraten som sto på feil sted. Det ble litt småteit uti spillet pga. litt modifiserte mennesker som fikk igjen helse og slikt, og brett som så litt spaced-out.

 

Skulle gjerne likt å sett en treer på Ps3, med skikkelig fysikk, grafikk og litt "normale" omgivelser. 2-player lokalt og 4-player online, med masse badguys å denge i hjel. Ooo, tror jeg må sette på eneren igjen.

 

Nytt spill:

 

Donald Duck (C64):

 

donald_duck_01.gif

 

Vaaanvittig gøy, arbeid på flyplass, grønnsakshandler etc. Tjen penger og bygg lekeplass til Ole, Dole og Doffen.

 

Mange gode minner der :) Spilte det hos søskenbarnet mitt masse

Lenke til kommentar

Flere NES spill jeg "savner". Kan jo spille de fleste fra emulator.

 

 

Batman

180px-Batman.png

 

Snipp og Snapp, redningspatruljen

ChipnDaleRescueRangersBox.jpg

 

Ice Climber!

225px-NES_Ice_Climber.png

 

Double Dragon

250px-Ddragon_chirashi.jpg

 

Duck Hunt, med sapper selvfølgelig

256px-DuckHuntBox.jpg

 

Exitbike

256px-Excitebike_cover.jpg

 

Paperboy

256px-Paperboy_Apple2_Box.jpg

 

Turtles

256px-Tmnt-box.jpg

 

 

 

Er mange flere også, men orker ikke slenge opp fler. Er jo også mange spill jeg savner fra SNES og PC, playstation også for den sags skyld.

Lenke til kommentar

Air Combat til PS1!!

 

Og Resident Evil til samme konsoll. Pleide å snike meg opp om natta og spille det, fordi jeg var for ung mente mamma. 15-års grense på et sånt spill sømma seg ikke for en gutt som ikke var 15 ennå :p

 

Og et huleboer-spill på amiga tror jeg det var. Du styrte en sånn huleboer rundt, var dritfett!! Har så sykt mange timer på det spillet :p

 

Ellers har du sunset riders til sega, monaco gpx til playstation, og Sam & Max Hit The Road :D

Lenke til kommentar

Så mange kongespill i denne tråden som jeg nesten hadde glemt :love:

 

Kom på et par til som jeg spillte mye:

 

 

C64_Paradroid.png

 

Paradroid på C64. Hadde det på "turbotape". Vi skjønte ikke en dritt av hva vi skulle gjøre i starten. Men, vi slutta ikke å spille det.

 

 

ST_Stunt_Car_Racer.png

 

Stunt Car Racer på Amiga. Kjørefølelsen var helt fantastisk. Husker det faktisk kilte i magen når jeg tok de store hoppene.

Lenke til kommentar

Alex Kidd In Miracle World (Sega Master)

Dette spilte jeg da jeg var på besøk til en fyr pappa kjenner.

Også et annet spill hvor du kunne være en stor brungul gorilla, en rosalilla ulvegreie eller en grønn reptil eller noe sånt som klatret opp i bygninger og spiste og tråkket på mennesker. Det kom helikoptere etter deg også tror jeg og skjøt på deg.

 

Jeg husker også et lite bilspill vi hadde på den første dataen vi hadde, den hadde ikke Windows 95 instalert en gang. Vi hadde også et skispill med flere forskjellige aktiviteter: Freestyle skihopp, kjøre slalom, kjøre tube (elns.). Jeg husker ikke hva de het da...:(

Endret av Trouble
Lenke til kommentar
Jeg husker også et lite bilspill vi hadde på den første dataen vi hadde, den hadde ikke Windows 95 en gang instalert. Vi hadde også et skispill med flere forskjellige aktiviteter: Freestyle skihopp, kjøre slalom, kjøre tube (elns.). Jeg husker ikke hva de het da...:(

 

Høres ut som "ski or die"...

Fullt mulig, men jeg husker det ikke før jeg ser noe bilde av det (jeg surfer rundt nå..)

Jeg har også kommet på et motorsykkelspill hvor du hadde en viss tid på deg til å kjøre motorsykkelen din inn til målstreken, eller byen. Jeg klarte det aldri..<.<

Edit: LOL! Det var Ski or Die

 

Edit: Rampage het det ene spillet! Hehe... det var kult synes jeg, da var jeg noe rundt 5 år tror jeg.

Endret av Trouble
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...