Gå til innhold

Trenger ny hdd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hiver meg på Samsung anbefalingen. Har selv 2X 500GB T166 i RAID0. Det yter svært godt. Stillegående og raske disker som har svært lave temps kontra andre merker.

 

Dog ikke like rask som Raptoren jeg hadde, men de har til gjengjeld ikke tatt kvelden, slik at Raptoren gjorde (2 stk på under 4 måneder!).

Lenke til kommentar

Raid er en måte å fordele data på flere disker. Gjerne grunnet trygghet.

 

Eksempler er:

Raid 0: Striping over to disker. Operativsystemet ditt bruker to disker i stedet for en å lagre data på. Det vil si at det går kjappere. Veldig lite trygt. Hvis en av diskene ryker, mister du ALL data.

 

Raid 1: Her lager du bare et speilbilde av dataene dine. Alt du har på disk a, blir speilet over til disk b. Det vil si at hvis en disk ryker, har du fortsatt all data tilgjengelig på den andre disken

 

Raid 5: Minimum 3 disker, men en av diskene for paritet, resten for data. Det vil si at du har sikkerheten intakt. Hvis en disk ryker, har du fortsatt dataen intakt. Sett gjerne inn en ny disk da, for ellers vil du miste ALT når neste disk ryker igjen.

Endret av bono_head
Lenke til kommentar
Men nå er budsjettet mitt ganske lite så det er nok uaktuelt nå, trenger 1tb til på PC-en det er det.

9632071[/snapback]

 

Hvorfor ikke prøve: Hitachi Deskstar T7K500 500 GB. Disse diskene er raskere enn diskene fra Samsung. Synes ikke de bråker noe særlig heller.

Lenke til kommentar
Men nå er budsjettet mitt ganske lite så det er nok uaktuelt nå, trenger 1tb til på PC-en det er det.

9632071[/snapback]

 

Hvorfor ikke prøve: Hitachi Deskstar T7K500 500 GB. Disse diskene er raskere enn diskene fra Samsung. Synes ikke de bråker noe særlig heller.

9632199[/snapback]

Den er IDE..

Lenke til kommentar
Men nå er budsjettet mitt ganske lite så det er nok uaktuelt nå, trenger 1tb til på PC-en det er det.

9632071[/snapback]

 

Hvorfor ikke prøve: Hitachi Deskstar T7K500 500 GB. Disse diskene er raskere enn diskene fra Samsung. Synes ikke de bråker noe særlig heller.

9632199[/snapback]

Den er IDE..

9632216[/snapback]

 

Hva er det som er IDE? Du sier at du ønsker en SATA-disk. Den disken jeg nevner er en SATA-disk!

Endret av Jovi60
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...