Gå til innhold

Skal ha altmuligmaskin til 80 000 - 100 000


Anbefalte innlegg

Er den veldig bra? Må jeg ikke betale moms siden det er fra utlandet?

 

Hvis du seriøst skal ha en pc til 100k så burde du gå inn på komplett.no eller tilsvarende og få de til å velge delene for deg.

 

*lukter troll*

9630434[/snapback]

Nå prøver jeg ikke å få dyrest mulig PC, men best mulig PC. Hva mener du med troll?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå prøver jeg ikke å få dyrest mulig PC, men best mulig PC. Hva mener du med troll?

 

"forumtroll" - tulletråd for å lure folk til å poste/kommentere.

 

PC til 100k er rett og slett meningsløst. Det blir som å ville ha en slikkepinne til 10 000 kroner.

 

Til formålet du beskriver vil en PC til 10 000 være greit, for 20 000 tusen får du en kanon-pc, etter 30k blir det mest tåpelig. Derfor kommer tankene om at dette er et troll.

Lenke til kommentar
Nå prøver jeg ikke å få dyrest mulig PC, men best mulig PC. Hva mener du med troll?

 

"forumtroll" - tulletråd for å lure folk til å poste/kommentere.

 

PC til 100k er rett og slett meningsløst. Det blir som å ville ha en slikkepinne til 10 000 kroner.

 

Til formålet du beskriver vil en PC til 10 000 være greit, for 20 000 tusen får du en kanon-pc, etter 30k blir det mest tåpelig. Derfor kommer tankene om at dette er et troll.

9630558[/snapback]

Okey, men vil ha en PC som holder noen år.

Lenke til kommentar
Må jeg ikke betale moms siden det er fra utlandet?

9630473[/snapback]

Du vil ødsle bort 100 000 på en en pc, så bekymrer du deg for litt moms? :roll:

 

Uansett, en pc til 100 laken er vulgært og umoralsk :p

9630619[/snapback]

Lurte bare. Nå synes jeg selv ikke 100 000 er så veldig mye da, men det har sikkert noe med at jeg har ganske mye penger.

Lenke til kommentar

Er den veldig bra? Må jeg ikke betale moms siden det er fra utlandet?

9630473[/snapback]

 

Og plutselig ble du engstelig for å betale moms? :hmm: :!:

Merkelig av deg å spørre om moms. Har du ikke greie på penger? Eller kanskje du er LOTTO millionær!! :D

 

Kjøp et Xeon system med 2 stk 4 kjerne CPU'er. Et rått oppsett her kommer fort opp i 70-80 tusen.

Endret av ChillyWilly
Lenke til kommentar
Er det virkelig ingen som skjønner at dette er TROLL?

9630320[/snapback]

Folk liker å fantasere. Det er underholdene å sette opp en fantasimaskin selv om ingen kommer til å kjøpe den. Slike tråder er gjengangere her på forumet og folk digger å delta samme hvor mye trådstarter blir avslørt.

 

Skal_ha_ny_PC: Vennligst bruk p_edit.gif-knappen hyppigere så du ikke bryter reglene med tanke på bumping.

 

Jeg slår sammen de innleggene dine som står rett etter hverandre.

Lenke til kommentar
Okey, men vil ha en PC som holder noen år.

9630575[/snapback]

 

Du får ALDRI, UANSETT kor mye penger du bruker en PC som fremdeles er på topp om 3 år. Sånn er det bare.

 

En ny PC med tipp-topp deler og ytelse koster ca 15-20 tusen. Så slenger du med en 30" widescreen LCD fra HP til ca 12 tusen.

 

Det du får da vil være en brukbar PC om 3 år, men ikkje mere enn det. Skal du henge sånn noenlunde med ytelsesmessig må du oppgradere ca annethvert år.

Lenke til kommentar

Jeg bare lurer: Hvor bra pc trenger du egentlig? De beste komponentene på markedet koster som regel dobbelt så mye som det nest beste. Hvis ikke dere er hardcore-gamere eller driver med voldsom videoredigering, trenger du ikke mer enn det nest beste!

 

Jeg er glad i å spille spill, og driver også litt med redigering, og jeg bestilte en pc til 10700 nå. Da får jeg Komplett til å bygge den for meg.

Dette var det jeg endte opp med:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=53815

 

Her har jeg valgt det "nest beste" hovedkortet, skjermkortet og prosessor.

 

Edit: Anbefaler deg å bruke 15 minutter på å lese litt andre tråder her.

Endret av Evju
Lenke til kommentar
Tror nok du bare ikke trenger å legge i mer enn 20k uansett. la i 9k på min første pc for to år siden og den holder i enda. så for 20k så har du nok en god pc i mange år.

 

og btw bruk bare komplett.no om du skal ha en pc. fungerer helt fint.

9630644[/snapback]

 

 

20k er ALTFOR LITE! Det vet jeg alt om ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...