Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kort fortalt, han mente han hadde utrettet det han skulle i livet sitt og var ferdig med livet på jorden.

Den informasjonen kan ikke sies stort lenger, for det står ikke men en et par linjer om det på metal-archives. Jeg godtar ikke det sånn uten videre, dessuten skuffer du hvis alt du kan si om saken er en spinkel oversettelse av et par linjer fra metal-archives som alle Dissection fans har lest for lengst.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det jeg kan spøre her, eller lage egen tråd men...

Jeg hører mest på Hip hop/rap, så jeg er fersk i denne tråden, muligens uvelkommen også, hehe.

 

http://www.youtube.com/watch?v=pr3x7tS__dE

 

har hørt igjennom alle albumene til KoRn, disturbed, Three days grace og Breaking Benjamin - men jeg finner ikke flere sanger som "treffer" meg slik som "here to stay" + word up, coming undone og ett par BB sanger gjør.

 

har dere noen band/sanger å anbefale?

 

Hvis det ikke passer her, og dere sier jeg skal fjerne det evt. lage en egen tråd så redigeres det bort til bare Korn - here to stay, som er over. :thumbup:

Endret av ZtriCk-T
Lenke til kommentar

Nok av slike som deg... Emofjortiss gjengen som digger numetal.

En av de få som egentlig aldri har vært i den gaten der, heldigvis. Kan likevell forslå en del grupper

 

Prøv og hør på powermetal, det er litt lystigere og lettere.

Gammaray

Blind Guardian

Iced Earth

Judas priest

Iron Maiden

osv

 

Så har vi "powermetal" med litt røffere vokal, alla graveworm og Children of bodom.

 

Om man absolutt vil ha nu metal, så kan vi nevne

 

HIM

My chemical romance

My dying brade (goth, sort of)

Bullet for my valentine

Linkin park

 

http://www.youtube.com/watch?v=beUL4Gw5Tpw

 

Masse grupper her som jeg hater, men men.

Selv ville jeg foreslå deg å høre på melodisk dødsmetal

In Flames,Soilwork,Dark Tranquility, Killswitch Engage, Igjen Children of Bodom, Arch Enemy.

Håper dette kan få deg på rett vei :p

 

http://www.youtube.com/watch?v=su0dkHstMYI

Lenke til kommentar

Linkin Park hører jeg jo på, glemte de bare. er litt trøtt her jeg sitter.

 

-> Det der er mye av grunnen til at jeg styrte meg unna sjangeren desverre, det er jo bare skriking. Jeg liker når de jeg hører på faktisk synger. :)

FYI.. jeg er ikke emo, heller ingen fjortiss :tease:

Endret av ZtriCk-T
Lenke til kommentar
Vet ikke om det jeg kan spøre her, eller lage egen tråd men...

Jeg hører mest på Hip hop/rap, så jeg er fersk i denne tråden, muligens uvelkommen også, hehe.

Du er da velkommen og får lov til å være her :)

Folket her er vel kanskje ikke så veldig mottagelig for nu-metal sjangeren etter det jeg har blitt diskutert.

 

Personlig så ble KoRn for litt for vel nu-metal etter Issues-albumet :shrug:

 

http://www.youtube.com/watch?v=B8j6bHnWRjs&feature=related

 

Haters gonna hate..

Lenke til kommentar

tviler sterkt men greit. Bullet for my valentine sangen er jo halvparten ren synging... Cob sangen er som sagt litt røffere men hører man forbi vokalen, er det rett frem power metal.

Tror du virkelig burde enten burde

1. Gro noen baller, og lære deg å takle vokalen.

2. Gå tilbake til hip hopen din

3. Høre på noe annet enn fjortisband

4. Høre på power metal

6. Høre på

,
,
, System of a Down

7.???

8. Profitt

 

http://www.youtube.com/watch?v=CSvFpBOe8eY

Endret av Nebuchadnezzar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som sagt så kan sikkert Powermetall være en grei inngangsbillett om du ikke har noe imot litt (les: VELDIG) Cheesy tekster og musikk. F.eks de som ble nevnt ovenfor eller Hammerfall, Helloween og Sonata Arctica. Om ikke så er det vel bare å sjekke ut Nu-Metal eller Rapmetal kategorier på wikipedia eller diverse musikkfora. Er nok ikke en overvekt av fans av sånn type musikk her, så godt mulig mange vil prøve å prakke på deg Best of Piggtråd 4 :)

 

Eventuellt kan du jo prøve å jobbe deg litt kronologisk oppover. Starte med Led Zeppelin, Deep Purple og Black Sabbath, fortsette med Judas Priest, Motorhead, Accept og Iron Maiden før du tester deg litt på Thrash. Går sikkert greit å starte med Metallica der. Om ikke noe av dette fenger så er nok ikke Metall som en helhet sjangeren for deg, men finner du noen Nu-Metal grupper du liker så får du bare kose deg.

Lenke til kommentar

Takk så mye B-real :) hehe ja, var ikke akkurat så hyggelig velkomst det Nebuch kommer med.

 

@Nebuch..

 

Når du sier gro noen baller, eller lær å takle vokalen, viser det faktisk hvor umoden du, som fremstår som en ordentlig tøffing - egentlig er. Folk har forskjellig musikksmak, deal with it. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hører selv på techno,trance,rock,rap,klassisk,pop,etc... Så ja kall med umoden om du vil. JEg er bare trøtt og sliten etter en lang dag, og det er vanskelig å komme med en god tone over nettet.

 

Er heller ikke til å stikke under en stol at jeg er kommet med en god del eksempler som burde treffe deg rett i hjertet, med masse myk vokal.

 

Takler bare ikke ting som er halveis... Skal det først være skriking så skal det være hele veien, skal det være rolig så skal det være rolig.

Tøff og tøff, kanskje det bare er meg som liker å slappe av med Ulver - Nattens Madrigal etter en lang dag.

 

Og om man skal komme inn i en Metal tråd og sutre over pittelitt raspete vokal blir dette bare helt feil.

 

Hørte det var snakk om Arcturus skulle gjøre sceneshow igjen, stemmer dette? Og hva skjer med vokalen ?

Endret av Nebuchadnezzar
Lenke til kommentar

Another goodie. Mye snakk om dette er metal eller ei, men den stå foreløpig.

 

http://www.youtube.com/watch?v=eDAppCS6d8M

 

Vortex ja, det kan jo bli interresant. Skal på konsert om jeg får muligheten. Usa turne :/

 

EDIT:

Unødvendig innlegg kan det vel strengt talt diskuteres, siden det virket som du faktisk likte noe av det jeg kom med. Eneste som faktisk har prøvd å gi deg noen grupper i det hele tatt. Argumentere over internett er som å konkurrere om å ha størst luftpenis. funker bare for Rammstein på konsert.

 

"La oss prøve å skrike litt i sangene slik at folk tror det er tøft, men likevel ha masse ren synging så alle unge jentene og guttene klarer å høre på det" Eller nye In flames

 

"Oi! Vi er blitt poppulære så for å tjene enda mer penger har vi mer ren syning, slik at vi kan få flere hundre ungdomskoleelver til å høre på oss istedenfor ti gamle fans."

 

Gir egentlig katten i tonen min så sent på kvelden, så lenge det jeg skriver hjelper deg på noen som helst måte. Bedre enn å få masse hyggelige svar som ikke hjelper deg noe.

 

Btw Slipknot, Pantera, Trivim.

Endret av Nebuchadnezzar
Lenke til kommentar

Uansett hva du unnskylder deg med, men når du kommer med slike poster som at folk skal "gro baller eller gå tilbake til hiphoppen sin" fordi de ikke liker gurgle/skrike-metall er så utrolig barnslig og elitisk å si.

 

Føler også til tider at denne tråden er nesten konsekvent bebodd av folk som barer hører på gurgle/skrike-metall.

 

Så slutt med personangrep, du ender bare opp med å se ut som en tulling.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...