Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Uansett hva du unnskylder deg med, men når du kommer med slike poster som at folk skal "gro baller eller gå tilbake til hiphoppen sin" fordi de ikke liker gurgle/skrike-metall er så utrolig barnslig og elitisk å si.

 

Føler også til tider at denne tråden er nesten konsekvent bebodd av folk som barer hører på gurgle/skrike-metall.

 

Så slutt med personangrep, du ender bare opp med å se ut som en tulling.

 

Rock, heavy metal og thrash metal her :) takler ikke growl/screamo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Systen Of A Down har mange sanger som kan virke som en stor røre med random ord som ikke gir mening overhodet :p

 

Jeg liker det :wee:

Vicinity of Obscenity? :D

 

Liar!

Liar!

Banana banana banana terracotta banana terracotta terracotta pie!

Banana banana banana terracotta banana terracotta terracotta pie!

 

Is there a perfect way of holding you baby?! (Liar)

Vicinity of Obscenity in your eyes!

Terracotta terracotta terracotta PIE!

Is there a perfect way of holding you baby?! (Liar)

Lenke til kommentar

Så og si alle sangene gir lite mening. God grund til å elske dem.

 

Serj Tankian blir spilt ofte og mye :!:

 

-----------------------------------------------------------------------

 

Jeg vil utforke flere Metal sjangere, noen som har lyst til å poste sanger som representerer forskjellige sjangre godt?

Lenke til kommentar

Jeg vil utforke flere Metal sjangere, noen som har lyst til å poste sanger som representerer forskjellige sjangre godt?

Black Metal

Mayhem - De Mysteriis Dom Sathanas

Burzum - Dunkelheit

Ulver - Capitel V: Bergtatt: Ind i Fjeldkamrene

 

Death Metal (Ikke helt mitt felt, så noen andre må gjerne skyte inn bedre stuff)

Morbid Angel - Immortal Rites

Nile - Kafir

Death - Crystal Mountain

 

Doom Metal

Candlemass - Soltitude

Electric Wizard - Funeralopolis

Black Sabbath - Black Sabbath

 

Drone Metal

Earth - Coda Maestoso in F (Flat) Minor

Boris - Feedbacker (I,II,III,IV,V)

Sunn O))) - Cry for the Weeper

 

Liker ikke power metal, symphonic metal eller nu metal. Thrash Metal kan jeg lite om. Slayer - Raining Blood er en klassiker.

 

Heavy Metal er for meg et for stort begrep…

Lenke til kommentar

Jeg vil utforke flere Metal sjangere, noen som har lyst til å poste sanger som representerer forskjellige sjangre godt?

 

Da kan jeg ta litt om thrash-metal :) Du får sikkert noen flere av nybb, men la gå.

Dette er iallefall de jeg som oftest hører på innen sjangeren.

 

Artister som er så og si obligatoriske er;

 

Metallica - Master of Puppets, Hit the Lights, The Four Horsemen er bare noen sanger med godt trøkk i som er type thrash metal. De fire første albumene representerer thrash metal ganske godt.

 

Megadeth kan jeg ikke så mye om men sanger som jeg synes er bra - Peace Sells, Symphony of Destruction, A Tout le Monde. (Her får nybb ta litt mer, hehe)

 

Slayer - Metal Storm/Face the Slayer, Disciple, Raining Blood, Angel of Death, Seasons in the Abyss.

 

Anthrax - Caught in a Mosh, I am The Law, Indians, Madhouse, Metal Thrashing Mad.

 

Så til de litt mer "ukjente".

 

Exodus - War Is My Sheppard, Impaler, Class Dismissed, Riot Act, Me Myself and I, Bonded by Blood, Climb Before the Fall.

 

Destruction - Thrash 'till Death, Bestial Invasion, Release from Agony, Death Trap.

 

Testament - A Day of Reckoning, Electric Crown, Agony.

 

Kreator - Enemy of God, Violent Revolution, Pleasure to Kill

 

Også Pantera som ikke er helt og holdent thrash-metal men du kan ta en titt på de og.

 

Pantera - The Art of Shredding, Psycho Holiday, Mouth for War, Becoming, Domination.

Endret av Friction#
Lenke til kommentar

 

Megadeth kan jeg ikke så mye om men sanger som jeg synes er bra - Peace Sells, Symphony of Destruction, A Tout le Monde. (Her får nybb ta litt mer, hehe)

 

Pantera - The Art of Shredding, Psycho Holiday, Mouth for War, Becoming, Domination.

 

Nå er vel ikkje Symphony/A Tout Le Monde thrash metal. Er ein ute etter bra Megadeth-thrash - hør dei fire første platene + Endgame.

 

Pantera er vel en litt anna sjanger kanskje

Lenke til kommentar

Er ikke 16 uten at det spiller noen videre rolle. Er gamle folk som hører på "Take this Life" og "The Black Parade" og... Selv om disse er i veldig lite mindretall.

På samme måte som at det første rusmiddelet man tar ikke er Heroin begynner man ikke med

Ulver-Nattens Madrigal.

 

Man begynner heller rolig med grupper som:

 

Uriah Heep, Deep purple, Pink Floyd, Led Zeppelin, Rainbow, Dio, Heaven and Hell, Black sabbath, Thin Lizzy, osv.

 

Før man går over til ting som

 

Iron Maiden, Judas Priest,, Avantasia, ayreon(sort of)

 

, axxenstar, Astral doors(helt greit), Blind Guardian, Iced Earth, Stratovarius, Dio, Manowar, helloween, Edgeguy, Rhapsody(not of fire...), Gamma ray, Wolf, Hammerfall, etc.

 

Så går man over til litt hardere ting. Nå begynner vi å merke det så smått på vokalen

Megadeth, Anthrax, Metallica, Slayer(kanskje), Exodus, Sepultura, Testament, Pantera, Kreator.

 

Så kan vi igjen høyne det litt. Her kan vi velge både nu-metal sjangren men også litt hardere ting. Selv ville jeg ikke godt innpå grupper som Slipknot, Him, bullet for my vallentine osv.

Heller så tar vi en annen vri...

Nå kan vi virkelig høre det på vokalen, men enda er det ikke helt ren skriking.

 

Satyricon(Nyeste albumet), In flames (nye albumet), Children of Bodom, I, Wintersun, Tristania, Epica, Borknagar(nyere album), Solefald(En del av diskografien), Turisas.

 

Så har vi endelig ROLIGE grupper med omtrent bare skriking. Her er det veldig lett å høre melodilinjen.På tross av kakofonien som preger lydbildet :/ Rimelig lett vokal og takle og...

 

Windir, Dimmu Borgir, old Mans child, Summoning, limbonic Art, Dissection, Naglfar, Catamenia,

 

Så kan i ta noen grupper som har enda mer ekstrem vokal, om man hører et par ganger gjennom disse sangene burde melodilinjene sakte flyte inn og vokalen blir bare en del av sangene.

Ulver(Nattens Madrigal) , Anorexia Nevrosa, Burzum, Nazghul, Anaal Nathrakh, Gris.

 

Etter dette så er det eneste å gjennstå og høre på Klassisk.

 

Selv gikk det slik for min del,

rap - Nye system of a down - rammstein - Gammle system of a down - Children of bodom - Finntroll - Svartmetal

Endret av Nebuchadnezzar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje noe alla dette? Gojira, Strapping Young Lad, Meshuggah, Dissection?, Slayer.

 

Burde heller få tilbake diskusjonen i denne tråden, enn massefolk som lurer på ditten og datten. Google finnes av en god grunn.

Å gud som jeg elsker denne sangen og denne platen!

 

http://www.youtube.com/watch?v=Q78Teqr2T6E

 

Foretrekker dere gamle eller nye Dissection? Og hva med "Clean vocal" I svartmetal og dødsmetal. Selv går det fint med bare clean, men takler ikke det når de bytter mellom skriking og clean.

Endret av Nebuchadnezzar
Lenke til kommentar

Hadde helt glemt denne tråden, nesten på tide å følge litt med igjen!

 

Tenkte jeg kunne starte med å anbefale énmannsprosjektet Cloudkicker! Herlig instrumental ambient prog-metal som jeg tilfeldigvis datt over for et par uker siden. Har faktisk ikke vært gjennom samtlige album enda, men kan foreløpig varmt anbefale The Discovery. Alle albumene er tilgjengelig gratis (betal-hva-du-vil for hans nyeste album) via nettsiden hans, bl.a. i MP3, FLAC og ALAC.

 

I like.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...