Gå til innhold

Oktoberfest 2007 - en måned, en breddvidde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kan bruke dette, eller skulle jeg ha hatt ett annet?

9611452[/snapback]

Sorry - om du ikke er enten beinhard eller rar, og kjøpte med bare et fastobjektiv, så må du løpe ned på Japan Photo (;)) og kjøpe f.eks en billig 50/1.8 for å være med. Zoomer, som 18-55-kitobjektivet, er ikke lov.

Lenke til kommentar
Jeg kan bruke dette, eller skulle jeg ha hatt ett annet?

9611452[/snapback]

Sorry - om du ikke er enten beinhard eller rar, og kjøpte med bare et fastobjektiv, så må du løpe ned på Japan Photo (;)) og kjøpe f.eks en billig 50/1.8 for å være med. Zoomer, som 18-55-kitobjektivet, er ikke lov.

9611466[/snapback]

 

Bah, okey :)

Får se hva som skjer i løpet av dagen da.

 

Edit: Hva skal jeg kjøpe? Penger er ingen hindring..

Endret av H1lle
Lenke til kommentar
Edit: Hva skal jeg kjøpe? Penger er ingen hindring..

9611506[/snapback]

Feil tråd for en sånn diskusjon, men om penger ikke er noen hindring, så er Canon 35/1.4L eksepsjonelt bra. Om prisen på den like vel gir deg litt bakoversveis, så har Sigma et greit alternativ i sin 30/1.4 (det er den jeg bruker).

Lenke til kommentar

Dette så jo litt spennende ut. Få utfordret seg selv litt mer og. Er mest vant til zoom's, så dette kan bli gøy. Artig at det ikke er en konkurranse . Terskelen ramlet liksom litt ned.

 

Gudd løkk alle sammen.

 

Jeg kommer til å bruke CEOS1DMKIII + en gammel sigma F1.4 30mm(eneste faste) :ohmy:

Lenke til kommentar
Jeg kommer til å bruke CEOS1DMKIII + en gammel sigma F1.4 30mm(eneste faste)  :ohmy:

9611917[/snapback]

Jøss! Gitt at Sigmaen sliter med litt mørke hjørner på 1.5-crop, så må den jo slite veldig på 1.3!?

9612005[/snapback]

Jepp! Hehe. Jeg er veldig klar over det, men det KAN jo skape noen ok effekter. Har prøvd det litt og en får bare ta det som en ekstrautfordring. Kan ikke sette seg ned og sture pga noen skyggeområder. ;)

 

Synes nå jeg da. :thumbup:

Lenke til kommentar
Jepp! Hehe. Jeg er veldig klar over det, men det KAN jo skape noen ok effekter. Har prøvd det litt og en får bare ta det som en ekstrautfordring. Kan ikke sette seg ned og sture pga noen skyggeområder. ;)

 

Synes nå jeg da. :thumbup:

9612130[/snapback]

Jeg kan ikke si annet enn at det blir moro å følge med på måneden din. :thumbup:

Lenke til kommentar
Edit: Hva skal jeg kjøpe? Penger er ingen hindring..

9611506[/snapback]

Feil tråd for en sånn diskusjon, men om penger ikke er noen hindring, så er Canon 35/1.4L eksepsjonelt bra. Om prisen på den like vel gir deg litt bakoversveis, så har Sigma et greit alternativ i sin 30/1.4 (det er den jeg bruker).

9611558[/snapback]

Et godt forslag, siden prisen ikke betyr noe. Hvis du likevel synes at over 3000 er litt drøyt, så ville jeg valgt 28mm f/2,8 (1700 på Japan Photo), eller 35mm f/2 (koster ikke så mye over 2000). Begger er original Canon, så faren for at det ikke er helt 100% er mindre. Du har jo ikke god tid til å tøyse med bytting av objektiver til du finner et som er skikkelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...