Gå til innhold

Oktoberfest 2007 - en måned, en breddvidde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Egentlig enig. Men regner vi et panoramisk utsnitt som crop'ing? En grad eller to med oppretting?

 

Greit å avklare dette før vi setter igang :)

9604841[/snapback]

 

Jeg mener at siden hele pointet med å bruke en fast brennvidde er at man skal tvinges til å komponere bildet i søkeren akkurat slik det blir presentert (inkludert rette horisonter, om det er ønskelig) og ikke få ta en lettvindt løsning ved å klippe bort ting og tang i ettertid fra sin x antall megapixel fil.

Lenke til kommentar

Jaja, Kim jeg kan da melde meg på her også jeg!

 

KM 7D + 85mm/1.4

 

Har nok ikke tid til å få ett bilde pr dag, så jeg har satt meg som mål 7 i uken, minst 50% S/H og kvadratisk format....

 

 

Edit: Siden det ikke skal "croppes", dropper jeg kvadratiske formatet..

 

morten

Endret av morva
Lenke til kommentar

Vi hadde ikke noe bedre søkerdekning da vi tok slides med våre gamle analogkameraer, hvis man ikke hadde Nikon F/F2/F3 eller Canon F1. Jeg synes derfor at kravet til at man virkelig får en utfordring i komponeringen er helt på sin plass. Det er synd at jeg ikke kan delta grunnet tidsnød i oktober, fordi det gir meg en følelse av gamle dager sus.

Synes forøvrig at zoom bør være ulovlig. Har man ikke utstyret som treng så kan man ikke delta.

Lenke til kommentar
Vi hadde ikke noe bedre søkerdekning da vi tok slides med våre gamle analogkameraer, hvis man ikke hadde Nikon F/F2/F3 eller Canon F1. Jeg synes derfor at kravet til at man virkelig får en utfordring i komponeringen er helt på sin plass. Det er synd at jeg ikke kan delta grunnet tidsnød i oktober, fordi det gir meg en følelse av gamle dager sus.

Synes forøvrig at zoom bør være ulovlig. Har man ikke utstyret som treng så kan man ikke delta.

9607953[/snapback]

 

Helt greitt for min del, får ikkje 40d før til laaaaangt ut i oktober uansett ;)

Lenke til kommentar
Det var jo voldsomt til stress om "regler" og "konkurranse"! Det er da for pokker bare et sett med "house rules" vi pålegger oss selv helt frivillig, utelukkende fordi det er moro å utforde seg selv litt.

 

Personlig gir jeg beng i om folk bruker zoomen sin på kun én brennvidde, eller kjører helmanuell steinalderoptikk fra før krigen, så lenge de har det moro, og er tøffe nok til å inrømme det for seg selv og oss andre om de har vridd på ringen.

9603757[/snapback]

 

 

Jeg kunne ikke sagt det bedre selv. Men siden jeg skal administrere denne tråden, og det vil medføre noe arbeid setter jeg en grense ved fastoptikk. Dersom noen ønsker å administrere en lignende tråd for andre som ønsker å delta (hvor man tillater bruk av zoom, kompaktkamera etc), så er det bare til å ta initiativ. Mitt siste ord sagt om den saken.

 

Det er 27 deltakere påmeldt. Det blir spennende å se hvor mange som henger med 31. oktober. Jeg antar det vil komme noen slengere de første dagene.

Lenke til kommentar
Det var da en voldsom respons til denne "konkurransen". Tydelig at den fenget mange, inkl meg selv. Håper at den fortsetter, men det kan fort bli uoversiktlig på emnet fotoaktiviteter. Mulig en burde ha hatt dette som et eget emne.

9608946[/snapback]

 

Fotoaktiviteter er knapt nok i bruk, før jeg ba dere legge trådene der var det 14 tråder, nå er det 32.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...