Gå til innhold

Oktoberfest 2007 - en måned, en breddvidde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
National Geographic-fotografen Jim Brandenburg tok i sin tid med seg en Nikon FM2, ett objektiv, og tre filmruller ut i ødemarken. Han ble der i tre måneder, og hadde som forutsetning at han skulle ta ETT bilde hver dag. Nix flere og nix færre.

 

ALLE bildene satt som et skudd. Det var ikke ett enesste ett av dem som var mindre enn dritbra.

 

Her finner du bildene fra prosjektet: http://www.jimbrandenburg.com/gallery/90%2..._the_light.html

9593198[/snapback]

 

Litt off topic, men Jim Brandenburg var en av foredragsholderne under Naturfotofestivalen i Vennesla (litt nord for Kristiansand) i 2005. Da fortalte han blant annet om dette prosjektet. Artig

Lenke til kommentar
Sleng meg på. 5D + 24-70 @ 35mm.

9595005[/snapback]

 

Hyggelig med flere Konica-Minolta :D men zoomer er ikke lov :no: Da blir det litt for fristende å vri litt i de situasjonene du trenger det.

 

Altså kun objektiver med fast brennvidde.

9595832[/snapback]

 

Må nok skuffe deg å fortelle at han har Canon 5D og Canon 24-70 2.8 :)

Lenke til kommentar
Sleng meg på. 5D + 24-70 @ 35mm.

9595005[/snapback]

 

Hyggelig med flere Konica-Minolta :D men zoomer er ikke lov :no: Da blir det litt for fristende å vri litt i de situasjonene du trenger det.

 

Altså kun objektiver med fast brennvidde.

9595832[/snapback]

 

Må nok skuffe deg å fortelle at han har Canon 5D og Canon 24-70 2.8 :)

9599108[/snapback]

 

Åhh har Canon et 5D også, det er nok dårlige greier :tease: Min erfaring er at oppfølgerne aldri klarer å overgå orginalen dette baserer jeg blant annet på American Pie filmene :whistle:

Lenke til kommentar

Sponsor!

 

Jeg har fått en PM fra en potensiell sponsor som ønsker å sponse opplegget. Denne er videresendt Aetius. Siden det blir feil at jeg tar noen som helst avgjørelser for domeneeier.

 

Han får evt sette opp klare regler sammen med evt sponsor. I utgangspunktet var det kun dSLR med et fast objektiv som skulle delta. De får evt ta en avgjørelse om det åpnes for bruk av zoomer eller kompakter.

 

Kim Are

Lenke til kommentar
Sleng meg på. 5D + 24-70 @ 35mm.

9595005[/snapback]

 

Hyggelig med flere Konica-Minolta :D men zoomer er ikke lov :no: Da blir det litt for fristende å vri litt i de situasjonene du trenger det.

 

Altså kun objektiver med fast brennvidde.

9595832[/snapback]

 

Må nok skuffe deg å fortelle at han har Canon 5D og Canon 24-70 2.8 :)

9599108[/snapback]

 

Åhh har Canon et 5D også, det er nok dårlige greier :tease: Min erfaring er at oppfølgerne aldri klarer å overgå orginalen dette baserer jeg blant annet på American Pie filmene :whistle:

9599203[/snapback]

 

Mulig oppfølgere blir dårligere, men 5D er ikke noen oppfølger til noe :)

 

Ser ikke problemet med zoomer, så lenge brennvidden er bestemt på forhånd.

Lenke til kommentar
I oktober har jeg gitt meg følgende utfordring.

 

35mm f/2 skal være det eneste objektivet som er festet på min KM5D.

 

Jeg skal maksimalt laste opp ett bilde hver dag og maksimalt ett bilde fra en og samme dato.

 

Har du Sony eller Minolta kan du melde deg på her.

 

Dersom det er andre som synes dette høres gøy og utfordrende ut, lag deres egen tråd så skal jeg lenke videre til denne.

 

Disse har allerede meldt seg på (jeg vil lenke til de aktuelle deltakernes tråder)

 

kimare: Konica Minolta 5D og 35/2

stoners: Canon 40D og 50/1.8

Anew: Nikon D70 og Sigma 30/1.4

Aetius: Canon 5D og 100/2.8 makro

Litejk: Konica Minolta 5D og 20/2.8

9592710[/snapback]

 

 

Spennende opplegg!

Jeg forsøker meg med Canon 40D og 50/1.4! (Mørket lister seg på i oktober.)

Lenke til kommentar

Jeg ble inspirert og kommer til å bruke sigma 28mm f1.8 på mitt D80 i hele oktober. Om jeg deltar i dette opplegget eller kun gjør det for egen del gjenstår å se.

 

Neste helg er det bursdagsfeiring for sønnen min, og det blir en ok utfordring å dokumentere med kun ørlitt vid normal til rådighet. Spennende :)

 

Edit: Her er tråden min...

Endret av Helolle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...