Gå til innhold

Oktoberfest 2007 - en måned, en breddvidde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er endel som har falt av men fortsatt er det 48 deltakere.

 

Det har vært levert mange svært gode bidrag, muligs er det feil å trekke fram noen spesifikke, men jeg synes spesielt disse har levert på et høyt nivå:

 

ragamuffin: Canon EOS 1D mk II og 135/2L

morva: Konica Minolta 7D og 85/1.4 (minst 50% S/H og kvadratisk format)

Kjetil-H: Konica Minolta 7D og Sigma 14/2.8

bObleJet: Nikon D70s og 50/1.4

kiskogl: Olympus E-500 og 50/1.4

 

 

Forhåpentligvis vil dette være med roe hvilket-kamera-skal-jeg-velge-debatten, ikke særlig overraskende er det fotografen som produserer bildene. :thumbup:

 

I tillegg til at det finnes deltakere på Dyxum så er det også en deltakere på Nikon Cafe Jeg vil anbefale alle å se bidrag på disse siden også, da det er veldig mye lekkert og stilige ting på begge stedene.

 

De som har Nikoneller Sony/ Minoltakan vurdere å legge sine bidrag dobbelt.

Lenke til kommentar
Det er endel som har falt av men fortsatt er det 48 deltakere.

 

Det har vært levert mange svært gode bidrag, muligs er det feil å trekke fram noen spesifikke, men jeg synes spesielt disse har levert på et høyt nivå:

 

ragamuffin: Canon EOS 1D mk II og 135/2L

morva: Konica Minolta 7D og 85/1.4 (minst 50% S/H og kvadratisk format)

Kjetil-H: Konica Minolta 7D og Sigma 14/2.8

bObleJet: Nikon D70s og 50/1.4

kiskogl: Olympus E-500 og 50/1.4

 

 

Forhåpentligvis vil dette være med roe hvilket-kamera-skal-jeg-velge-debatten, ikke særlig overraskende er det fotografen som produserer bildene.  :thumbup:

 

I tillegg til at det finnes deltakere på Dyxum så er det også en deltakere på Nikon Cafe Jeg vil anbefale alle å se bidrag på disse siden også, da det er veldig mye lekkert og stilige ting på begge stedene.

 

De som har Nikoneller Sony/ Minoltakan vurdere å legge sine bidrag dobbelt.

9661539[/snapback]

Er det da mulig å tre inn som offisiel deltager ?

 

Tom

Lenke til kommentar
Det er greit å si hvem du mener er best, men blir det ikke litt dumt når trådstarter favoriserer deltagere i tråden.

9661634[/snapback]

 

Hvorfor det? Hvem jeg liker best har da ingenting å si. Dessuten kan det være greit å ta en oppsummering nå når det har gått en uke. Andre kan gjøre det samme.

 

Alle de aktive deltagerne fortjener skryt for det de har levert.

9661634[/snapback]

 

Det er jeg enig i, noe jeg håper de fortsetter med. dessverre har jeg ikke tid til å kommentere alle bidragene.

 

Min erfaring etter en uke med mer eller mindre aktiv fotografering er at jeg føler en større bevisthet i forhold til komposisjon. Jeg tar meg rett og slett bedre tid når jeg fotograferer. Er det andre som har lignende erfaringer eller andre erfaringer?

Lenke til kommentar
Det er greit å si hvem du mener er best, men blir det ikke litt dumt når trådstarter favoriserer deltagere i tråden.

Alle de aktive deltagerne fortjener skryt for det de har levert. Er det noen spesielle syns jeg det skal være i de respektive trådene :)

9661634[/snapback]

 

Dette er jo ingen konkurranse og da synes jeg ikke dette er noe problem. Ser man på de enkelte tråder så har dessuten de aller fleste fått mange kommentarer. Synes tvertimot at det er bra å få fremhevet noen av de virkelig bra bildene - de er absolutt til inspirasjon for meg ihvertfall.

Lenke til kommentar

Har ramlet litt av lasset her kan du si. Syndet en av de første dagene med å bruke et annet objektiv, så jeg er vel ikke lenger en offisiell deltaker.

 

Men jeg har satt en Svart hvitt film i F5'en og montert en 50mm, så får vi se hvilke resultater vi får. Lager nok en "uoffisiell" tråd når filmen er fremkalt.

Lenke til kommentar
Søknad :roll: I dag solgte jeg alt Nikon utstyret og kjøpte Canon 40D og litt optikk.

 

Jeg har til nå deltatt med D200 og 105 2.8 micro.

 

Spørsmål: Kan jeg få lov til å fortsette med 40D og 100 2,8 makro? Det blir nesten identisk brennvidde (157,5 og 160 mm)

Gratulerer med nytt kit! Jeg har ikke noe med dette; men jeg synes at det rimelig at du får fortsatt være med.

 

Tom

Lenke til kommentar

Dyxum hvor denne ideen opprinnlig stammer fra, har lagt opp til en kvartalsvis, med Januar, April, Juli og Oktober. Selv kommer jeg til å følge dette.....men det er ingenting i veien for at du kan kjøre ditt eget løp i November og få folk med deg, det var slik denne tråden startet ;)

 

Forøvrig er det planer om et lignende opplegg som kun varer en uke. Jeg har ikke detaljer om dette enda, men har skjønt at det vil bli kjørt før neste en måned - en brennvidde utfordring. JEg vil antakeligvis lage en tråd her når jeg vet mer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...