Gå til innhold

Uoffisiell oktoberfest tomsi42: Canon 350D+35mm/f2


Anbefalte innlegg

Ettersom jeg er for sent ute til å bli med den offisielle runden, lager jeg min egen lille tråd.

 

Fordelen er at jeg får da testet ut 35mm'en fullt ut samtidig...

 

Alle bildene vil bli tatt med en Canon EOS 350D + Canon's 35mm f/2. Jeg kommer nok til å justere lett på eksponering, levels og shadows/highlights. Utover det, har jeg ikke tenkt til å croppe - kun justere skjeve horisonter.

 

Første bilde ut er fra 2. oktober: Hold døren åpen og vid.

 

1/30s, f/4, ISO 200

 

Edit: Etter forslag, så har jeg laget en sort-hvit utgave av denne; kommer teksten i trappen bedre frem ?

 

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ganske pent. Ligger det løvet oppå en gren? Ser mest sånn ut.. En slags mellomstasjon på dens kanskje eneste flukt med vinden.

 

Jeg syns det er kult at du hiver deg med på dette. Morsomt å bare bruke ett objektiv. Får se hva man syns når måneden er over da :!:

9651419[/snapback]

Ja, løvet ligger deg og hviler seg :)

 

Det kommer til å bli tøft å ta bilder hver dag. Det å bruke kun et objektiv, bringer meg tilbake til gamle dager med Olympus OM-10 med en 50mm; så det tror jeg skal gå bra.

 

Tom

Lenke til kommentar
Fint vær i dag, så jeg kom meg ut og fikk tatt en del bilder. Jeg endte på dette, da det viser at objektivet også egner seg til nærfotografering.

 

6. Oktober: Høstenløv på gren.

 

1/80s, f/5.6, ISO 800

 

Tom

9650723[/snapback]

 

Fint bilde, men har du redigert mye på fargene? Så nesten litt unaturlig grønt ut.

Lenke til kommentar
Fint bilde, men har du redigert mye på fargene? Så nesten litt unaturlig grønt ut.

9657522[/snapback]

 

Har justert en noe, og kan hende tatt i litt for hardt - sitter på en laptop med suboptimal skjerm - grom-PC er ikke klar til bruk enda :(

 

Edit: Sjekket akkurat mot originalen - den grønnfargen er der også.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Har fått inn litt spennende flaskefor i det siste, så jeg brukte litt tid på ta noen bilder. For rotete bakgrunner og 35mm som objektiv gjorde at det ikke ble helt som ønsket.

 

Med relativt mye cropping endte jeg på denne.

 

Dag 8: Godsaker på flaske

 

1.3s, f/8, ISO 200 (stativ)

 

Tom

Lenke til kommentar
Har fått inn litt spennende flaskefor i det siste, så jeg brukte litt tid på ta noen bilder. For rotete bakgrunner og 35mm som objektiv gjorde at det ikke ble helt som ønsket.

 

Med relativt mye cropping endte jeg på denne.

 

Dag 8: Godsaker på flaske

 

1.3s, f/8, ISO 200 (stativ)

 

Tom

 

Minner meg om testbildene til dpreview. Skarpt objektiv du har. Men drikker ikke på en tirsdag. :!:

Endret av Sojourner2
Lenke til kommentar

Ingen riktige blinkskudd i dag; så det ble litt roting i Photoshop (Elements) i stedet.

 

Jeg har juster levels, hvitbalanse, osv. som normalt og la etterpå en filmgrain effekt.

 

11. Oktober: Sprukket sekk

 

1/250s, f/8, ISO 800

 

Tom

 

Edit: oppdatert bilde med en bedre photoshop utgave.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...