Gå til innhold

14mm Oktober/2.8 med Dynax 7D


Anbefalte innlegg

Mine bidrag til høstens store eventyr.

 

Til vanlig går jeg stort sett rundt med filmhus med 50mm påmontert hele tiden, så for å utfordre meg selv litt valgte jeg KM D7D med Sigma 14mm 2.8. Jeg er ikke så verst kompis med 21mm/4 på Leicaen, men Sigmaen har regelrett støvet ned, og det er på tide å gjøre noe med dette :)

 

e_369.jpg

 

Sier for enkelhets skyld 7 pr. uke, selv om jeg vil etterstrebe å legge ut ett hver dag.

Endret av Kjetil-H
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, det var meningen at det skulle leses [minus første oktober], men jeg antar at nullte er mer fornuftig. Så bare at mange andre hadde begynt å legge ut, så jeg antok at det ville bli forbigått i samtykkende stillhet :p

 

(og batteriladeren til tidsmaskina la jeg igjen høsten 2031, så den står bare i et hjørne og fanger støv akkurat nå)

Endret av Kjetil-H
Lenke til kommentar

1. Oktober:

t_okt01.jpg

0,8sek, f10, ISO100.

 

Samme motiv som igår men tatt idag, æresord (skulle ha med stativ denne gangen, men det ble ikke tid nå heller). Heretter blir det nok mer urbane motiver ettersom jeg er tilbake i byen. Bruce Gilden, I'm coming for you! :)

Endret av Kjetil-H
Lenke til kommentar

Takk for oppmuntrende kommentarer :)

 

Selvsagt er dette hjemme hos meg, jeg lurer bare på hvor det skal bli plass til de omtalte50x75-kopiene fra Japanfoto - veggene er allerede ferdig dekorerte.

Dette ga meg forresten en idé til neste runde. Hva med å skaffe en Minolta 500/8 speiltele og sette seg i sitt eget vindu á la Walker Evans på sine eldre dager eller ditto fra Andre Kertez? Hadde jeg bare ikke sett "Rear Window" av Alfred Hitchcock for etpar uker siden... :)

Lenke til kommentar

PMnormal: Alt handler om prioriteringer! Har forøvrig vært flink gutt i 2007 og bare handlet kjemikalier, film og fotobøker. I sommer og høst knapt nok det.

jpsalvesen: inventaret forøvring var noen sekker med metallisk støv, noen istykkerrevne kladdebøker utover gulvet og diverse maskiner. Jeg ville ha foretrukket sofaen :-)

Lenke til kommentar

4. Oktober:

t_okt04.jpg

1/2sek, f2.8, ISO400.

 

Enda en dag sterkt preget av at jeg jobber hele ettermiddagen og kvelden frem til 23 og har lite tid på formiddagen. Fant imidlertid et magisk tre rett før midnatt..

 

Jeg begynner allerede å merke effekten av å knytte seg utelukkende til et objektiv. Gatefotografi er litt vanskelig mtp at den relativt korte brennvidden gjør det nødvendig å gå veldig tett på slik at lyden fra speilrefleksen og det særdeles onde øyet som titter frem foran kamera forstyrrer en god del mer enn m3-en med den knøttlille 21/4-en gjør.

I lavt lys og andre situasjoner hvor lang lukkertid kreves, har jeg funnet at jeg kan håndholde stabilt ned til ihvertfall 1 sekund om jeg har tid finne en stabil stilling og kan bruke seriebildefunksjonen. Anti-Shake er virkelig nyttig noen ganger.

Endret av Kjetil-H
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...