Gå til innhold

Oktoberfest 2007 - en måned, en breddvidde


Anbefalte innlegg

Med andre ord burde de forskjellige importørene ta stafettpinnen og donere hus og objektiver til de som melder seg på? Jeg tror vi bør sette en evt. grense for antall påmeldte ganske lavt.. :)

 

En annen måte å fikse dette på, må vel være å spleise på et hus fra hver produsent og deretter arrangere en god gammeldags "pass the camera"...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da er gavekoder for alle som har fullført kriteriene sendt på PM. Dersom noen ikke har mottatt koden sin kontakt meg snarest.

Da må jeg få lov til å takke for at jeg ble innlemmet i det gode selskap. Fikk koden på PM ikveld :)

 

I dens ammenheng har jeg noen spørsmål om det praktiske, som kanskje fler enn meg lurer på.

 

1. Lønner det seg å behandle bildene og slå av auto-korrekt ?

 

2. Hvis vi skal behandle selv, har dere noen guidelines om passende Unsharp mask ?

 

3. Hva er minste oppløsning en bør bruke på dette ? Hvis man måtte croppe, mener jeg ?

 

4. Er det krav om at det er Oktoberfest-bilder som må printes ut? De tre som er presentert i galleriet ?

 

Tom

 

Edit: tyrkleif

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Da må jeg få lov til å takke for at jeg ble innlemmet i det gode selskap. Fikk koden på PM ikveld :)

 

I dens ammenheng har jeg noen spørsmål om det praktiske, som kanskje fler enn meg lurer på.

 

1. Lønner det seg å behandle bildene og slå av auto-korrekt ?

 

2. Hvis vi skal behandle selv, har dere noen guidelines om passende Unsharp mask ?

 

3. Hva er minste oppløsning en bør bruke på dette ? Hvis man måtte croppe, mener jeg ?

 

4. Er det krav om at det er Oktoberfest-bilder som må printes ut? De tre som er presentert i galleriet ?

 

Tom

 

Edit: tyrkleif

 

 

1. Jeg vil definitivt behandle bildene selv. Jeg justerer det meste i Bibble (levels, kurver etc.).

 

2. Til oppskarpingen bruker jeg skripet TLR Professional Sharpening Toolkit. Først capture, så output. Jeg er fornøyd med resultatene. Det anbefales også av en svært god etterbehandler på Dyxum han gir en enkel forklaring i denne tråden.

http://dyxum.com/dforum/forum_posts.asp?TI...D=145614#145614 (bla lenger opp i tråden for eksempler på bilder.)

 

3. Helst ingen cropping med et 8mb kamera (Jeg bruker 6mb og vil definitivt ikke croppe)

 

4. Tror du noen kommer til å sjekke ;)

Endret av kimare
Lenke til kommentar
:thumbup: for at Tomsi får postere. Det er bra at det ordna seg. Jeg lurer litt på hvor lenge denne koden er gyldig. Altså om jeg må bruke den innen en mnd eller noe sånt?

...og må jeg kjøre ut alle 3 postere i én runde, eller kan jeg ta det litt etterhvert?

'

Edit: Må bare legge til at jeg er forbløffet over interessen for Oktoberfesten nå i november - siden 1. november har det blitt hentet 3525 bilder fra Oktoberfestgalleriet mitt på anew.smugmug.com (bildene i tråden er lenket derfra) og det har generert 290MB med trafikk! Hvem er alle disse menneskene!?

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Eller hvis du virkelig vil ta den langt: " Min 50mm er sterkare enn din 50mm" ;)

 

Min 50mm er sterkere enn din. Fakta!

 

Min er meir lyssterk enn din.. :p

 

Edit: Huff så barnslig det går ann å vere... What has this hobby come to?

 

Jeg var ikke blodalvorlig akkurat. Bare nerdete. Husk at 50mm på crop 2 tilsvarer 62.5mm på crop 1.6 :)

Lenke til kommentar
...og må jeg kjøre ut alle 3 postere i én runde, eller kan jeg ta det litt etterhvert?

'

Edit: Må bare legge til at jeg er forbløffet over interessen for Oktoberfesten nå i november - siden 1. november har det blitt hentet 3525 bilder fra Oktoberfestgalleriet mitt på anew.smugmug.com (bildene i tråden er lenket derfra) og det har generert 290MB med trafikk! Hvem er alle disse menneskene!?

 

 

Jeg vil anta at du må bruke hele beløpet på engang.

 

Kodene har en gyldighetstid ut Mars 2008.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...