Gå til innhold

X-Fi får Linux-støtte


Anbefalte innlegg

Sist jeg teste 64-bit linux som primær desktop, så gikk det faktisk meget bra. Av alle ting var det pcp160 som trigget at jeg byttet tilbake, viste seg at fjernkontrollen til TV-kortet mitt hadde en driver issue, og jeg giddet ikke spore opp problemet. Når det gjelder blobs fra 32-bit codecs så vil jeg enten konvertere filen til et anstendig format eller glemme at filen eksisterer. Automatix har automatisert installering av 32-bit firefox, hvilket gir tilgang til blobs som flash og java plug-in. Alt i alt er faktisk 64-bit meget modent nå, og åpne drivere har få problemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et halvdumt spørsmål.. Ser alle iso image er merket med amd64 som arkitektur. Vil de kjøre på nyere Intelprosessorer? Mener å huske at intel kom med emt64(?) som var mer eller mindre kompatibelt med 64 bits arkitekturen til AMD.

 

Føler meg litt på jordet på dette området. Setter pris på å bli skutt om jeg tar feil :)

Endret av astrox
Lenke til kommentar
Antagelig... For Europa lager de kanskje en "Windows Extra Basic Strangled and Lobotomized Edition for EU".
Sammenlign Windows XP N (Windows med ett mindre irritasjonsmoment) og Windows Starter Edition ... :)

 

Jeg har et halvdumt spørsmål.. Ser alle iso image er merket med amd64 som arkitektur. Vil de kjøre på nyere Intelprosessorer?
Ja, de vil fungere. Endret av xNINJA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...