Gå til innhold

Jesus statue i Kr.Sand


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://www.fvn.no/nyheter/kristiansand/article515522.ece

 

"Jesus har vært en naturlig del av sørlandskulturen gjennom mange hundre år, og dette burde vi krone med et ruvende og severdig landemerke ved porten til Kristiansand by"

 

Blir så sinna at jeg nesten rister  :wallbash:

9547467[/snapback]

 

Det er helt sinnsykt at noen i det hele tatt planlegger er så totalt latterlig prosjekt, Hadde det vært en folke avstemning hadde det blitt stemt nedenom og hjem. Noe av det mest retarderte jeg har hørt noen gang.

 

Med kun 400.000 "troende" i norge og 5 millioner inbyggere vil en slik statue statistisk sett (og forhåpentligvis) bli stemt ned 9 mot 1.

Endret av Lafs
Lenke til kommentar

En severdighet vi allerede har i Kristiansand er Kanonmuseet på Møvik. Kort info om verdens nest største kanon noensinne montert på land (sakset fra kanonmuseets hjemmeside):

 

post-118993-1191467102_thumb.jpg

-Kanonen var en del av et batteri som ble satt opp under 2. verdenskrig

-Røret er 19.76 meter langt og veier 110 tonn.

-Kanon 2 ble spart for skraphogging, og er i dag den eneste gjenværende av sitt slag i verden

-Ammunisjonen er delt inn i 3 deler, først en granat som er 1.70 cm lang, og veier 800 kg. Det fantes også en lett-granat på 500 kg. Etter granaten kom en kardus på 97.75, 140 eller 190 kg krutt. Til slutt kom hylsen med 114.25 kg krutt.

post-118993-1191467133_thumb.jpg

 

Det jeg lurer på, er om det er mulig å få dette beistet operativt, skulle en slik statue av Jesus bli reist og sende skammens skygge over Agders beste by. Slik ser det ut geografisk:

post-118993-1191467695_thumb.jpg

 

Tydelig innenfor rekkevidde. Det som hadde vært viktig er å regne ut er treffsikkerheten, det ville vært dumt å treffe hus, industrianlegg eller varoddbrua.

post-118993-1191467115_thumb.jpg

Endret av Griffar
Lenke til kommentar
En severdighet vi allerede har i Kristiansand er Kanonmuseet på Møvik. *..*

 

Hvorfor i all verden skal vi ha krigsminner da? Nei fysj, bruke skattebetalerenes penger på slikt tøv. Hva med alle pasifister? De må jo irritere seg grønne over noe sånt!

 

Nei, brenn alle krigsforherligende symboler! De gjør tross alt ikke noe nyttig.

Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden skal vi ha krigsminner da? Nei fysj, bruke skattebetalerenes penger på slikt tøv. Hva med alle pasifister? De må jo irritere seg grønne over noe sånt!

 

Nei, brenn alle krigsforherligende symboler! De gjør tross alt ikke noe nyttig.

9634041[/snapback]

Vent litt... Sammenligner du historie og fiksjon?

Lenke til kommentar
Skjønner virkelig ikke hva som er galt med dette. Jeg synes faktisk det er et ganske sprekt forslag som kanskje kan live opp en doven sørlandsby litt.

 

Om ikke annet får folk noe å snakke om.

9596019[/snapback]

Ja, i forhold til å f.eks. sette opp en ny kirke, som jo blir akkurat det samme som folk her driver og klager på med at de får kristendommen så nært på seg osv., så ser jeg virkelig ikke helt forskjellen. Hadde man satt opp ei ny kirke på dette stedet ville den ruvet like mye. Går virkelig folk og gremmes like mye hver gang de passerer domkirka i Kristiansand?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...