Gå til innhold

Jesus statue i Kr.Sand


Anbefalte innlegg

SYnes en jesustatue i jesusbyen hadde passet fint. :) Så vet turister hva de kommer til. Hadde de satt opp en slik statue her i området så hadde den garantert blitt skjendet på det aller groveste.

 

Sist jul (tror det var sist) så satte de opp en julekrybbe i byen. Det endte med at de stjal jesusbarnet og satte fyr på stallen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er ikke nødvendigvis for en statue av en makrell, men mot et religiøst symbol som latterliggjør byen.

9649931[/snapback]

 

Jepp, lager dem statuen av jesus skal jeg holde meg langt unna kr. sand, hurra, en kjempestor propaganda statue. Da er jeg heller enig i makrellen, selv om jeg hater fisk

Endret av Lafs
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9871234
Er det noe annerledes med en statue av Jesus, som tross alt er et forbilde for mange nordmenn, enn statuer av andre historiske skikkelser?

Sier du at du er like mye for en statue av f.eks. Odin, hvis han da fungerer som et forbilde for mange nordmenn også, samtidig som han også er en historisk skikkelse?

Lenke til kommentar
Jeg er ikke nødvendigvis for en statue av en makrell, men mot et religiøst symbol som latterliggjør byen.

 

Jepp, lager dem statuen av jesus skal jeg holde meg langt unna kr. sand, hurra, en kjempestor propaganda statue. Da er jeg heller enig i makrellen, selv om jeg hater fisk

 

/sarkasme og usaklighet på

 

Dette er jo i seg selv en gyldig grunn til å sette opp en Jesus statue.. tror jeg skal sette opp en her på forumet bare for å holde Lafsemann borte :p

 

Evt så kan vi sette en Richard Dawkins statue på toppen av himalaya, og håpe at alle antiteistene flytter etter :D

 

/sarkasme og usaklighet av

 

Å ikke besøke en by fordi man har en statue av en historisk skikkelse (som har betydd utrolig mye Verden over, og som de fleste oppfatter som en positiv innflytelse) er jo rett og slett tåplig..

Lenke til kommentar
Å ikke besøke en by fordi man har en statue av en historisk skikkelse (som har betydd utrolig mye Verden over, og som de fleste oppfatter som en positiv innflytelse) er jo rett og slett tåplig..

Skal vi diskutere jesus? Hva faen skal vi med en megajøde foran Kristiansand? Ingen annen person gjennom verdenshistorien har ført til så mye grusomhet. Det passer dårlig å ha en statue av en asiatisk gud her i Norge...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Eller Hitler. Hitler er forbilde for mange nordmenn. :>

Ja, eller det. Tanken med Odin var vel at han var/er en del av den norske historien i langt større grad enn det Hitler er.

Men uansett.

Lenke til kommentar
Eller Hitler. Hitler er forbilde for mange nordmenn. :>

Ja, eller det. Tanken med Odin var vel at han var/er en del av den norske historien i langt større grad enn det Hitler er.

Men uansett.

Nei.

 

Odin er en mytologisk figur. Han er mer en del av den nasjonalromantiske myten om Norge i vikingtida enn en del av norsk historie. Hitler derimot er en relativt viktig person i norsk moderne historie (2. verdenskrig etc, iant).

:)

 

[/super-offtopic]

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Nei.

 

Odin er en mytologisk figur. Han er mer en del av den nasjonalromantiske myten om Norge i vikingtida enn en del av norsk historie. Hitler derimot er en relativt viktig person i norsk moderne historie (2. verdenskrig etc, iant).

:)

 

[/super-offtopic]

Greit, la meg bare få tilføye at jeg burde vært mer spesifikk i min uttalelse, da jeg mente at Odin i og for seg var/er mye mer norsk (som du sier, en del av den nasjonalromantiske myten om Norge) mtp. vikingtro og at vikinger på den måten er mer "norsk" enn Jesus.

Men uansett, takk for oppklaringen. :)

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Er det noe annerledes med en statue av Jesus, som tross alt er et forbilde for mange nordmenn, enn statuer av andre historiske skikkelser?

Sier du at du er like mye for en statue av f.eks. Odin, hvis han da fungerer som et forbilde for mange nordmenn også, samtidig som han også er en historisk skikkelse?

 

Hvor mange nordmenn har Odin som forbilde?

Lenke til kommentar

Omtrent alle odinister (åsatruinger) i landet? (Og ja, det er flere enn dere tror)

Dessuten vil jeg si at Gud er minst like mye mytologi som det Odin er :)

Og joda, Jesus er en historisk person, men det er da Mohammad og, og siden Oslo er så internasjonalt som det det er så burde de kanskje få en Mohammad-statue? (Okei, den var usaklig)

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...