Gå til innhold

Jesus statue i Kr.Sand


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og nettopp det kjem godt fram i kritikken av forslaget, som det står i artikkelen

- Jeg må innrømme at dette er en tanke jeg ikke har tenkt før. Jeg er positiv til tanken om å markere Jesus på Sørlandet, men om det skal gjøres i form av en svær statue, er noe helt annet. Jeg vil ikke ta stilling til dette nå, men hvis det blir en aktuell sak må vi ta det opp i partiet, sier Omdal.
Lenke til kommentar

Dette er jo faenmeg helt latterlig. Av dagens ungdom som vokser opp, er det ikke MANGE troende igjen. Over halvparten av elevene i klassene i storbyer tror ikke på noen fantehistorier, slik opplever jeg det. Nei, ikke la gamle troende bygge noe så fælt som dette før dem dør ut - bygg heller to statuer, en ape og et menneske, slik at folk ser likheten og skjønner sammenhengen mellom mennesker og utvikling, og ikke tenker på Gud lengre.

Lenke til kommentar
Nei, ikke la gamle troende bygge noe så fælt som dette før dem dør ut - bygg heller to statuer, en ape og et menneske, slik at folk ser likheten og skjønner sammenhengen mellom mennesker og utvikling, og ikke tenker på Gud lengre.

 

Genialt! Og siden aper har så vondt for å sitte stille mens statuen blir hugd ut, så foreslår jeg deg som modell for apen. Likheten er jo, sånn jeg forstår du har forstått det, så stor at ingen legger merke til at det er en bamsemums og ikke ape det er en statue av.

 

:tease:

Lenke til kommentar
Synes dette hadde vært litt kult jeg. Uavhengig av kristendom og religion kan ingen nekte for at Jesus var en bra mann, og symboliserer håp. Og tenk på alle turistene som hadde kommet for å se den. Det er i alle fall mye finere enn å stappe opp en svær høyblokk på stedet.

9567232[/snapback]

Du om det da. Personelig syns jeg er høyblokk er og foretrekke. Ikke bare fordi statuen skal være av Jesus (hvilket er totalt høl i huet) men fordi det kommer til og plage meg vær gang jeg skal til byen!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...