Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Bestilte en hvit 8G fra eur0access på ebay forige torsdag. Han lovet å sende innen 3 arbeidsdager og skulle pakke inn i gavepapir og så videre. Tracking nummeret lot vente på seg så jeg tok kontakt på mandag hvorpå han lovet å sende tracking "some time before wednesday". Fair enough, jeg venter og ser, men ingenting kommer.

 

Nå begynner jeg å bli pissed, har sendt tre mailer uten å få svar siden onsdag. Som om ikke det var nok så har det tikket inn et par dårlige erfaringer med selgeren på feedback systemet, OG alle auksjonene hans har forsvunnet fra ebay. Lukter jævla surt. Men jeg får vente et par dager og håpe på det beste, Ebay lar meg uansett ikke rapportere det som svindel før om et par dager, but still - something is rotten in the state of Denmark.

 

Noen som har erfaring med enten eur0access eller saker der varen ikke dukker opp fra ebay? Er det lett å få pengene igjen?

 

Hvis du har betalt med kredittkort kan du ordne med chargeback hos din bank/kredittkortselskapet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har erfaring med enten eur0access eller saker der varen ikke dukker opp fra ebay? Er det lett å få pengene igjen?

 

Sånne ting er skikkelig kjipt!!

 

Ja det er lett å raportere og få pengene igjen.

Når du venter noen dager og raporterer til ebay, brukern og paypal får han/du en frist på så så lang tid, innen denne fristen om du ikke mottar saken raporterer du om at den fortsatt ikke er dukket opp og da gjør paypal om transaksjonen så du får igjen pengene.

Lykke til! ;)

 

Noen som har en god manual på hvordan man legger inn winflp? :D

Lenke til kommentar
tenker å bruke litt tid nå på å finne ut om biosen er lodda, selv om jeg tror den er det. om den skulle være lodda, ville da en proff datafikser greid å rydde opp?

 

takk for alle forslag!

Er den loddet, så kan du jo prøve å smelte den løs med en loddebolt. Du finner sikkert et hk med samme bios chip bak en elkjøp eller noe, folk som kjører MS har en stygg tendens til å tro at maskinen er ferdig når den er nedlesset av dritt, så leverer de den inn til gjenvinning. Du kan da rigge opp denne, og flashe inn bios til eeepc på den, så bytte ut den defekte bios chipen.

 

Du kan også flashe on-the-fly, men det er risikabelt. Det beste er hvis du har en bios chip til overs. Hvis du ikke har noen bios chip å avse, kan du gjøre følgende: Finn en PC med samme type chip, start flashe prosessen på denne, men steget før den begynner å flashe, så bytter du bios chip (mens strømmen står på!). Da er det kritisk at du klarer å dra ut chipen, og sette inn den fra eeepc uten at du kortslutter med noen pinner. Når den har flashet ferdig slår du av strømmen og bytter tilbake.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med enten eur0access eller saker der varen ikke dukker opp fra ebay? Er det lett å få pengene igjen?

 

Sånne ting er skikkelig kjipt!!

 

Ja det er lett å raportere og få pengene igjen.

Når du venter noen dager og raporterer til ebay, brukern og paypal får han/du en frist på så så lang tid, innen denne fristen om du ikke mottar saken raporterer du om at den fortsatt ikke er dukket opp og da gjør paypal om transaksjonen så du får igjen pengene.

Lykke til! ;)

 

Noen som har en god manual på hvordan man legger inn winflp? :D

 

 

Dette forutsetter At selger tilbyr "Buyer Protection" dette dekker opp til 2000$

 

Kan lese mer om det her:

 

http://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=x...side#pbp-policy

 

 

Har du kjøpt fra en selger som tilbyr dette og selger ikke sender varen og hvis han heller ikke kan dokumentere at det er sendt, får du garantert pengene tilbake.

Lenke til kommentar
Høyre klikk på min datamaskin og gå på "properties", videre inn på arket "System restore" og du kan huke av "Turn off System Restore on all drives" hvis du ikke har bruk for den. Jeg har prøvd å bruke system restore sånn 50 ganger før, og det har aldri funka for meg! Kan heller ikke være så vanskelig å installere XP på nytt om det skulle være noe problem, fordi pleier som oftest å være sånn skikkelig kjipe feil som gjør XP'en f*kka.

 

Deretter kan du arket "Advanced" og trykke på "Settings" knappen under "Performance" og går videre inn på arket "Advanced" igjen. Nederst står det "Virtual Memory", trykk på "Change". Trykk på "Custom Size" og "Min = 512" og "Max = 1024". Tror ikke du trenger mer enn det! Skulle maskinen bli ustabil, så kan du øke dette ved behov. Vips, så har du plutselig 1.4 GB ledig plass på maskinen :)

 

Ok. :)

 

Det her i forhold til winflp? Store forskjeller?

 

Jeg installerte Windows XP Pro med SP2 :) Har prøvd å få til winflp, men ser ut til at jeg har "feil" versjon eller noe.

 

Noen som kan oppdatere meg på hvordan temperaturen på deres EEE med XP er??

 

EDIT: Min er så varm overalt at jeg ordriktig nesten brenner meg på den etter å hatt den oppe å gå i ca 30 min. Tør ikke ha den på tilfelle den svir seg. Varmest der med touch musa.

Endret av nadezico
Lenke til kommentar
Jeg vurderer å kjøpe en Sort 4GB fra England, totalpris med norsk moms blir ca. 3000. Er det lenge til Asus eventuellt slipper en oppgradert versjon med større skjerm? Har Googlet meg rundt etter noe nytt om saken, men ikke funnet annet enn rykter. Noen som veit?

 

du kan nokk ikke regne med og se den nye versjonen med større skjerm osv

i salg denne sia av 08. jeg mener og huske og lest att den nye kommer om ca 10mnd

Lenke til kommentar
Skal til å bestille fra ayi45tw nå, men har tenkt å bestille noe annet småtteri fra ham i tillegg til PC-en. Hvordan går man frem for å unngå å betale frakt for hver enkelt småting?

 

Det jeg gjorde var å spørre han om han kunne legge til RAM og SD kort. Fikk da en samlet pris, og betalte ikke noe ekstra i frakt for småtingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...