Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er jeg i ferd å melde meg inn i Eee-klubben... Som en bursdagsgave til meg selv bestilte jeg en 4G Eee fra Taiwan forrige torsdag, og jeg forventer å ha den i hende om en liten dag.

 

Men; jeg prøver å finne ut om Eee'en støtter SDHC 2.0-kort. Jeg har lett litt, men finner ikke noen definitiv informasjon om saken. I tillegg finner jeg noen klager om at det er enkelte SDHC-kort som Eee rett og slett ikke klarer å bruke, uten at det er noe teknisk mønster (høy kapasitet, merke osv.). Er det noen som har erfaringer med dette på forumet?

Lenke til kommentar

Så sant bios chipen ikke er loddet fast kan du faktisk få flashet den på nytt uansett hvor fucka opp den er, men da trenger du et annet HK med samme type chip (en stund siden jeg var borti dette, men den gangen fantes bare to typer bios chip), og litt dødsforakt ;)

Lenke til kommentar

Klarte å legge til noe så maskinen kræsha (KDE 3D envirement, tror jeg) så ja la inn XP jeg nå, men produkt nøkkelen var aktivert for mange ganger :( Formaterte maskina den kom med en gang tidligere bare. Dumt med sånn begrensining.

 

Men windowns sin hjemmeside viser jo ingen stede jeg får kjøpt ny produktnøkkel for XPhome da :(

 

Noen som veit hvor det selges?

Lenke til kommentar

17.01.08 22.05 UTSENDT TOLLFRI 2061 GARDERMOEN

17.01.08 19.41 STOPPET FOR IMPORTFORTOLLING 2061 GARDERMOEN

17.01.08 19.41 ANKOMMET MOTTAKERLAND 2061 GARDERMOEN

15.01.08 09.30 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE

 

 

hohoho, naais..

 

håper den kommer til mitt postkontor i morra;)

Lenke til kommentar
17.01.08 22.05 UTSENDT TOLLFRI 2061 GARDERMOEN

17.01.08 19.41 STOPPET FOR IMPORTFORTOLLING 2061 GARDERMOEN

17.01.08 19.41 ANKOMMET MOTTAKERLAND 2061 GARDERMOEN

15.01.08 09.30 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE

 

 

hohoho, naais..

 

Jeg blir nesten litt irritert. Min måtte fortolles med 600kr!!!!

Lenke til kommentar
17.01.08 22.05 UTSENDT TOLLFRI 2061 GARDERMOEN

17.01.08 19.41 STOPPET FOR IMPORTFORTOLLING 2061 GARDERMOEN

17.01.08 19.41 ANKOMMET MOTTAKERLAND 2061 GARDERMOEN

15.01.08 09.30 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE

 

 

hohoho, naais..

 

Jeg blir nesten litt irritert. Min måtte fortolles med 600kr!!!!

 

hehe, sånt skjer.. :)

Lenke til kommentar
Klarte å legge til noe så maskinen kræsha (KDE 3D envirement, tror jeg)
Dette er stort sett meget lett å fikse. Jeg vil tro den Xandros versjonen som medfølger er litt for gammel for å kjøre desktop effects (hvis det var det du mente). Derimot har de forskjellige 7.10 versjonene av ubuntu ok støtte (kubuntu, xubuntu og ubuntu), og dette er rapportert i tråden å funke.
så ja la inn XP jeg nå, men produkt nøkkelen var aktivert for mange ganger :( Formaterte maskina den kom med en gang tidligere bare. Dumt med sånn begrensining.
OEM lisens dekker ikke engang bytte av hk. Du får gjøre som alle andre, bryte lisensreglene, eller bla opp for en retail lisens. Men helt ærlig, hva er det egentlig du savner i Xandros OS'et som du får i XP?
Lenke til kommentar
17.01.08 22.05 UTSENDT TOLLFRI 2061 GARDERMOEN

17.01.08 19.41 STOPPET FOR IMPORTFORTOLLING 2061 GARDERMOEN

17.01.08 19.41 ANKOMMET MOTTAKERLAND 2061 GARDERMOEN

15.01.08 09.30 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE

 

 

hohoho, naais..

 

Jeg blir nesten litt irritert. Min måtte fortolles med 600kr!!!!

 

hehe, sånt skjer.. :)

 

For å gjøre deg enda mer irritert, dette er fra min pakkesporing:

17.01.08 21.23 UTSENDT TOLLFRI 2061 GARDERMOEN

17.01.08 19.41 STOPPET FOR IMPORTFORTOLLING 2061 GARDERMOEN

17.01.08 19.41 ANKOMMET MOTTAKERLAND 2061 GARDERMOEN

15.01.08 09.30 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE

 

Sweeeeeet :D

Lenke til kommentar

Ja prøvde den varianten, er jeg som har siste svar på den tråden =)

fikk det ikke til, men en av gangene jeg satt i usbpinnen og trykka på alle knappene jeg har funnet foreslått hadde det lagt seg mye uforståelig data (sikkert forståelig for en bios) på pinnen. jeg tar det som et tegn på at det faktisk kan gå, men har ikke greid å få det til å skje igjen.

 

tenker å bruke litt tid nå på å finne ut om biosen er lodda, selv om jeg tror den er det. om den skulle være lodda, ville da en proff datafikser greid å rydde opp?

 

takk for alle forslag!

Lenke til kommentar
Bare et lite spørsmål ang nLite,

laster jeg ned og installerer på eee eller på en annen maskin og henter innstillingene til usb? (som insallere fra usb på eee seinere..)

 

http://wiki.eeeuser.com/howto:nlitexp

Ok, man må brenne til en cd (og eee har jo ikke cd stasjon)

1: hvordan får man det over på usb stick.

 

2: finnes det et annet alternativ til å få en mindre versjon av xp? (etter installasjon har jeg igjenn 118mb pplass på eee 4gb...) (ja noen oppdateringer...)

Lenke til kommentar
Bare et lite spørsmål ang nLite,

laster jeg ned og installerer på eee eller på en annen maskin og henter innstillingene til usb? (som insallere fra usb på eee seinere..)

 

http://wiki.eeeuser.com/howto:nlitexp

Ok, man må brenne til en cd (og eee har jo ikke cd stasjon)

1: hvordan får man det over på usb stick.

 

2: finnes det et annet alternativ til å få en mindre versjon av xp? (etter installasjon har jeg igjenn 118mb pplass på eee 4gb...) (ja noen oppdateringer...)

 

Høyre klikk på min datamaskin og gå på "properties", videre inn på arket "System restore" og du kan huke av "Turn off System Restore on all drives" hvis du ikke har bruk for den. Jeg har prøvd å bruke system restore sånn 50 ganger før, og det har aldri funka for meg! Kan heller ikke være så vanskelig å installere XP på nytt om det skulle være noe problem, fordi pleier som oftest å være sånn skikkelig kjipe feil som gjør XP'en f*kka.

 

Deretter kan du arket "Advanced" og trykke på "Settings" knappen under "Performance" og går videre inn på arket "Advanced" igjen. Nederst står det "Virtual Memory", trykk på "Change". Trykk på "Custom Size" og "Min = 512" og "Max = 1024". Tror ikke du trenger mer enn det! Skulle maskinen bli ustabil, så kan du øke dette ved behov. Vips, så har du plutselig 1.4 GB ledig plass på maskinen :)

 

Min fungerer greit den. Gjorde det samme med min stasjonære maskin. (Hvis jeg gjør en feil noen, vennligst rett meg opp)

 

 

Spørsmål: Hvordan er temperaturen på maskinen deres etter å ha installert XP på EEE'en? Min er knall varm, har bare hatt den oppe å kjøre en halv time. Er det noe å bli bekymret for? :/

Endret av nadezico
Lenke til kommentar
17.01.08 22.05 UTSENDT TOLLFRI 2061 GARDERMOEN

17.01.08 19.41 STOPPET FOR IMPORTFORTOLLING 2061 GARDERMOEN

17.01.08 19.41 ANKOMMET MOTTAKERLAND 2061 GARDERMOEN

15.01.08 09.30 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE

 

 

hohoho, naais..

 

Jeg blir nesten litt irritert. Min måtte fortolles med 600kr!!!!

 

hehe, sånt skjer.. :)

 

For å gjøre deg enda mer irritert, dette er fra min pakkesporing:

17.01.08 21.23 UTSENDT TOLLFRI 2061 GARDERMOEN

17.01.08 19.41 STOPPET FOR IMPORTFORTOLLING 2061 GARDERMOEN

17.01.08 19.41 ANKOMMET MOTTAKERLAND 2061 GARDERMOEN

15.01.08 09.30 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE

 

Sweeeeeet :D

 

Hehe!

Tydligvis bestilt samtidig vi da:)

Men litt irriterende at din ble utsendt ca 40 min før min. hehe

 

Super Sweeeeeet :D

Lenke til kommentar
Høyre klikk på min datamaskin og gå på "properties", videre inn på arket "System restore" og du kan huke av "Turn off System Restore on all drives" hvis du ikke har bruk for den. Jeg har prøvd å bruke system restore sånn 50 ganger før, og det har aldri funka for meg! Kan heller ikke være så vanskelig å installere XP på nytt om det skulle være noe problem, fordi pleier som oftest å være sånn skikkelig kjipe feil som gjør XP'en f*kka.

 

Deretter kan du arket "Advanced" og trykke på "Settings" knappen under "Performance" og går videre inn på arket "Advanced" igjen. Nederst står det "Virtual Memory", trykk på "Change". Trykk på "Custom Size" og "Min = 512" og "Max = 1024". Tror ikke du trenger mer enn det! Skulle maskinen bli ustabil, så kan du øke dette ved behov. Vips, så har du plutselig 1.4 GB ledig plass på maskinen :)

 

Ok. :)

 

Det her i forhold til winflp? Store forskjeller?

Lenke til kommentar

Bestilte en hvit 8G fra eur0access på ebay forige torsdag. Han lovet å sende innen 3 arbeidsdager og skulle pakke inn i gavepapir og så videre. Tracking nummeret lot vente på seg så jeg tok kontakt på mandag hvorpå han lovet å sende tracking "some time before wednesday". Fair enough, jeg venter og ser, men ingenting kommer.

 

Nå begynner jeg å bli pissed, har sendt tre mailer uten å få svar siden onsdag. Som om ikke det var nok så har det tikket inn et par dårlige erfaringer med selgeren på feedback systemet, OG alle auksjonene hans har forsvunnet fra ebay. Lukter jævla surt. Men jeg får vente et par dager og håpe på det beste, Ebay lar meg uansett ikke rapportere det som svindel før om et par dager, but still - something is rotten in the state of Denmark.

 

Noen som har erfaring med enten eur0access eller saker der varen ikke dukker opp fra ebay? Er det lett å få pengene igjen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...