Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Siste nytt på EEE fronten:

Asustek EEE kommer i oktober

Saken inneholder endel info om de forskjellige versjonene av EEE, samt priser på dem.

9557506[/snapback]

Skuffende! Pris og spesifikasjoner har blitt endret fra det som var annonsert tidligere. Prisen har steget fra 199 til 299 dollar. Billigversjonen til 199 dollar har fått fjernet kameraet, gått ned fra 4 til 2GB flash, fra 512MB til 256MB ram og mistet to av de 4 battericellene. :thumbdown:

 

Dvs. at 1001-modellen med 10" skjerm og 8GB flash trolig også blir langt dyrere. Tidligere var den lovet til 299 dollar, men nå må de nok over den beste 701-6 modellen til 399 dollar. Kanskje det kommer helt opp i 499 dollar for den og ennå mer for de med 16 og 32GB flash.

 

Det virker som tilbudet blir dårligere og dårligere.

Lenke til kommentar
Siste nytt på EEE fronten:

Asustek EEE kommer i oktober

Saken inneholder endel info om de forskjellige versjonene av EEE, samt priser på dem.

9557506[/snapback]

Skuffende! Pris og spesifikasjoner har blitt endret fra det som var annonsert tidligere. Prisen har steget fra 199 til 299 dollar. Billigversjonen til 199 dollar har fått fjernet kameraet, gått ned fra 4 til 2GB flash, fra 512MB til 256MB ram og mistet to av de 4 battericellene. :thumbdown:

 

Dvs. at 1001-modellen med 10" skjerm og 8GB flash trolig også blir langt dyrere. Tidligere var den lovet til 299 dollar, men nå må de nok over den beste 701-6 modellen til 399 dollar. Kanskje det kommer helt opp i 499 dollar for den og ennå mer for de med 16 og 32GB flash.

 

Det virker som tilbudet blir dårligere og dårligere.

9558612[/snapback]

 

Dette har jeg fryktet. At på grunn av det vestlige kjøpesterke markedet så faller de for fristelsen til å tilby flere konfigurasjoner, flere modeller og det hele fører til høyere priser.

 

Om ikke det er mulig å få noe brukbart til under 2000 kr, da blir det helt uintressant for meg, kan jo nesten heller bare kjøpe en brukt ultraportibel da, med omtrent samme spesifikkasjoner.

Lenke til kommentar
Kanskje OLPC blir mer og mer interessant. Evt. neste utgave av OLPC.

9559692[/snapback]

Nå er jo OLPC grisestygg, og jeg tipper ikke at neste versjon blir spesielt mye penere. De er jo rettet mot barn, og så skal de ikke lages så lekre at det blir fristende å stjele de vil jeg tro. EEE er i alle fall et kvantesprang foran OLPC når det gjelder utseende og design. Det er verdt noen kroner ekstra..

Lenke til kommentar

Noe som kanskje ikke er en så utrolig dårlig ordning. Men blir kjipt å slite mot billig afrikansk arbeidskraft om 20 år i IT-bransjen ;) Er vel kanskje ikke programmerere det blir utdannet der nede de første årene, trygg enn så lenge:P

 

Importere EEE-pc fra en "mindre ærlig" bedrift i USA kan jo være et alternativ da, om man ikke er nødt til å ha æøå. 299$ er vel omtrent 1700kr. Så om man får slipper unna tollen så kan man jo få seg dette leketøyet for en 2000kr kanskje. Men krysser nå enda fingra på en litt lavere pris enn det de oppgir, men det blir vel litt for mye å håpe på :(

Lenke til kommentar
Noe som kanskje ikke er en så utrolig dårlig ordning. Men blir kjipt å slite mot billig afrikansk arbeidskraft om 20 år i IT-bransjen ;) Er vel kanskje ikke programmerere det blir utdannet der nede de første årene, trygg enn så lenge:P

9560683[/snapback]

Det er nok vi som er først ute som sitter best i den situasjonen. Særlig økonomisk. Vestlige vanlige folk kan gå naturlig over i rollen som bedriftsledere, gründere, eiere osv når folk med svært lite kapital blir villig til å gjøre grunnarbeidet nederst i organisasjonene. Det er ikke bare bare å stille opp mot tiår med kompetanse og kjennskap til markedet for nyutdannede ivrige programmerere.

 

har sett det ryktet siden dag en, men det har vel aldri blitt bekreftet fra noe offisielt hold?

9560873[/snapback]

I tillegg til at det står på hjemmesidene så jeg et intervju med en av hjernene bak prosjektet på "60 minutter", en professor fra MIT. Han sa at det skulle bli en sånn ordning. Regner med at en sånn person ikke prater tull på "60 minutter".

Lenke til kommentar
Denne gleder jeg meg til og som Simen1 sier så er 10" virkelig en utfordrer til de ultraportable maskinene da ytelse sjelden er det viktigste.

 

701 får man også i sort og da ser den slik ut:

iphone2.jpg

eeepc.jpg

9545980[/snapback]

Henger meg på tråden og er meget interessert i 10" utgaven som Simen1 trekker frem her. Men jeg håper ikke de vil blodprise den i Europa.

 

EDIT:

Ser det Simen1 sier at de presser pris opp og spesifikasjoner ned. Hvordan melder jeg meg av tråden igjen?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
har sett det ryktet siden dag en, men det har vel aldri blitt bekreftet fra noe offisielt hold?

9560873[/snapback]

I tillegg til at det står på hjemmesidene så jeg et intervju med en av hjernene bak prosjektet på "60 minutter", en professor fra MIT. Han sa at det skulle bli en sånn ordning. Regner med at en sånn person ikke prater tull på "60 minutter".

9562131[/snapback]

 

fikk mefikk med meg det på hjemmesiden etter posten.

og var ikke klar over at noen fra posjektet hadde snakkket om en slik mulighet offentlig. trodde det var bare en selvrepeterende "ønskedrøm".

Lenke til kommentar

Specsene vil på de forskjellige modellene se slik ut:

Models: 700-C / 700 / 701 / 701-6

 

700-C: 2GB, 256MB DDR-2, no camera, 2cell battery, no wifi, wired ethernet, 56k modem, $199 price (they also say this model will be available on tender only…)

 

700: 2GB, 256MB DDR-2, no camera, 4cell battery, wifi, wired ethernet, no modem, $239

 

701: 4GB, 512MB DDR-2, camera, 4cell battery, wifi, wired ethernet, no modem, $299

 

701-6: 6GB, 512MB DDR-2, camera, 4cell battery, wifi, wired ethernet, no modem, $399

Kilde: The Inquirer

Hvis dette stemmer, vil vel modell 701 være mest for pengene, men det merkelige er egentlig at modell 701-6 skal stige $100, for bare 2GB ekstra harddiskplass? Dette hørtes ganske merkelig ut... :hmm:

Lenke til kommentar
Hvis dette stemmer, vil vel modell 701 være mest for pengene, men det merkelige er egentlig at modell 701-6 skal stige $100, for bare 2GB ekstra harddiskplass? Dette hørtes ganske merkelig ut... :hmm:

9569978[/snapback]

Det er jo slik det oftest er. Du får minst for pengene dine på de rimeligste og dyreste modellene. Lønner seg ofte å legge seg ca. på midten..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...