Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Litt mer eee rykter fra asuseeehacks.blogspot.com:

 

The company plans to introduce second-generation Eee PCs in April 2008 which will feature Intel's Merom processors. The power consumption of the next-generation notebooks will reduce to 7W TDP, down from 11W TDP, said the company, adding that it may remove the fan to save more power and reduce noise.

 

Asus is developing a desktop version Eee PC which it hopes to launch in 2008. The PC will not include a display, but further specifications and pricing are still under evaluation.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Holder på å installere XP på min nå.

Rett og slett fordi jeg trenger å bruke et Huawei usb-modem og foreløpig finnes det ikke noen annen måte.

Xandros er genialt, men må nok dessverre ofre det inntil videre.

Det aller meste kan jo ordnes på et eller annet vis i linux, kan du fortelle noe mer om modemet?

 

Det følger med noe slags backup løsning for å få tilbake xandros på PC-en?
Uansett meget enkelt å ta et bilde av disken, en enkel linje fra linux så har du alt på flashdisken i en fil på en usb-disk, CD/DVD, minnepenn, eller hva du nå enn måtte foretrekke.

 

I følge Hardware så skal den komme med XP i desember. Ikke Vista nei, men XP er slettes ikke ille.
Neida, XP er et greit OS. Må vel likevel innrømme at jeg ville sett meget mørkt på XP med alle service packs, MS Office, Norton, anti-spyware og noen hundre MB til printerdriver på denne, CPU kneler og alle 4GB er oppbrukt på helt basis funksjonalitet. Lykke til!

 

så med andre ord, kjøp ett optisk drev for usb med det samme du kjøper maskina?
Det meste blir vel mye enklere med ekstern CD/DVD, men du kan jo rigge opp det meste med alternative media, jeg regner selvfølgelig med den støtter boot fra USB, og da får du til alt du vil i linux ihvertfall, uansett medium.
Lenke til kommentar
Den har universal adapter, så jeg trenger bare bruke en fysisk adapter så den fungerer i støpselet her. Jeg bestilte fra en selger på ebay med god feedback, og betalte ca 200 i frakt.

Korleis fungerer eigentlig dette? Følger med ein "universal adapter"? og så må eg skaffe meg ein "fysisk adapter"? Kor får eg i såfall tak i eit slikt "fysisk adapter"? Pris?

 

 

Den har universal adapter, så jeg trenger bare bruke en fysisk adapter så den fungerer i støpselet her. Jeg bestilte fra en selger på ebay med god feedback, og betalte ca 200 i frakt.

Nice! Men om PC-en blir sendt med UPS worldwide er frakten anslått til $94 = ca 500 kr fra USA? Er det en annen måte din blir sendt på? Hvordan vil det forresten gå med toll, verdien er jo en smule over fribeløpet på kr 200... :D

Hmm, min blir sendt med USPS hvertfall, mer vet jeg ikke. Han jeg kjøpte fra skriver at den er verdt under 200 så jeg slipper mva, ebay er greit sånn. ;) Har opplevd å måtte betale mva en gang i.l.a. 44 ganger jeg har handlet på ebay, og det var på en ganske billig mp3 spiller, så det ble ikke store greiene.

Er det 200 kroner eller dollar som er grensa? Og kva er det eigentlig du ber selger skrive på pakken?

Er for eksempel "Gift, 30$" godt nok? (gitt at 200 grensa er kroner)

 

 

New Shuttle

Lenke til kommentar

Nice Video, overraskende rask på WindowsXP boot også. FlashDisker er vel det avgjørende på oppstartshastigheten. 100% på at jeg skal importere en slik en når stipendet kommer i Januar.

 

@NewShuttle: Be dem bare sende dem som Gift 130$ eller noe slikt. Grensa på gave er 1000kr, ikkegave så er grensa 200kr.

Endret av kvitrafn
Lenke til kommentar
Noen spørsmål:

 

1. Fungerer æøå selvom det er engelsk tastatur?

2. Hvis man skal legge inn XP på en 4gb disk, tar ikke det opp all plassen?

3. Noen som vet prisen på den i UK ?

1. Ja

2. Etter Windows XP Pro er installert (+ Office 2003, Avast antivirus, VLC + noe småtteri) har jeg ca. 500 MB igjen. Kjøp et program som heter nLite etter Windows XP er installert. Da kan du fjerne 500-600 MB unyttige ting i XP.

Lenke til kommentar
Litt mer eee rykter fra asuseeehacks.blogspot.com:

 

The company plans to introduce second-generation Eee PCs in April 2008 which will feature Intel's Merom processors. The power consumption of the next-generation notebooks will reduce to 7W TDP, down from 11W TDP, said the company, adding that it may remove the fan to save more power and reduce noise.

 

Asus is developing a desktop version Eee PC which it hopes to launch in 2008. The PC will not include a display, but further specifications and pricing are still under evaluation.

Glimrende! Da kan den til og med kjøre 64bit OS (Merom er 64bit). Det er vel den versjonen som også skal komme med 10" skjerm. Jeg gleder meg til den kommer. Bare 5 måneder igjen.

Lenke til kommentar
@Kvitrafn: Takk! Har aldri handla på ebay før, så er greit å vite....

 

Så eg ber dem berre skrive "Gift $130" på pakken ein eller anna plass, eller er det ein viss plass det skal stå?

 

NewShuttle

 

Ikke bare en eller annen plass, men om du kjøper fra USA, så må de krysse av på "Gift" og så må "Value" settes til noe under 1000kr. Eller om du vil sikre deg så kan du jo bare be dem sette value til å være under 35$/200kr. Om du ikke er helt sikker på hvordan post skjemaet ser ut i statene, så vet selgern det sikkert, og hittil så har jeg ikke hat noe problem med at folk har misforstått meg når jeg har bedt de om å "please mark the package with a value of less then 34$ when your shipping the item, this due to badass import rules in my country".

 

Forresten, handler du på ebay og betaler med paypal, vær sikker på at du er "valid" eller "verified" eller hva nå enn det er på paypal, er en del som har begynt å kreve dette før de sender ting.

Lenke til kommentar
Den har universal adapter, så jeg trenger bare bruke en fysisk adapter så den fungerer i støpselet her. Jeg bestilte fra en selger på ebay med god feedback, og betalte ca 200 i frakt.

Korleis fungerer eigentlig dette? Følger med ein "universal adapter"? og så må eg skaffe meg ein "fysisk adapter"? Kor får eg i såfall tak i eit slikt "fysisk adapter"? Pris?

 

Som du ser i posten over deg så tar "laderen" som følger med 100-220v, så du trenger bare kjøpe en fysisk adapter som gjør at den passer i det norske støpselet. Det finner du feks her, men jeg tror nok Elkjøp / Expert / you name it har det og.

 

 

Den har universal adapter, så jeg trenger bare bruke en fysisk adapter så den fungerer i støpselet her. Jeg bestilte fra en selger på ebay med god feedback, og betalte ca 200 i frakt.

Nice! Men om PC-en blir sendt med UPS worldwide er frakten anslått til $94 = ca 500 kr fra USA? Er det en annen måte din blir sendt på? Hvordan vil det forresten gå med toll, verdien er jo en smule over fribeløpet på kr 200... :D

Hmm, min blir sendt med USPS hvertfall, mer vet jeg ikke. Han jeg kjøpte fra skriver at den er verdt under 200 så jeg slipper mva, ebay er greit sånn. ;) Har opplevd å måtte betale mva en gang i.l.a. 44 ganger jeg har handlet på ebay, og det var på en ganske billig mp3 spiller, så det ble ikke store greiene.

Er det 200 kroner eller dollar som er grensa? Og kva er det eigentlig du ber selger skrive på pakken?

Er for eksempel "Gift, 30$" godt nok? (gitt at 200 grensa er kroner)

 

200kroner er grensa. Jeg pleier bare å be dem skrive at verdien er rett under 200. De skriver av og til gift og men det er egentlig ikke nødvendig hvis den er satt til en verdi under 200.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...