Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grabbet med meg en sort 900 fra Datakjeden i Oslo i dag. Splitte mine bramseil. Den stod jo utstilt der, men wow-følelsen preget meg når jeg åpnet esken.

 

Som flere har opplevd; trøblete software for trådløst nettverk. Ellers syns jeg også Eee-Xandros'en generelt så veldig suppete ut. Laster derfor ned Ubuntu Eee 8.04 i dette øyeblikk. Gleder meg til det er på plass. Håper det er duganes. Hvis ikke blir jo nødløsningen XP.

Lenke til kommentar
Er det seriøst ikke mulig å spore en pakke sendt fra Clove.co.uk? Brukte den order tracker greia på nettsidene deres, men det eneste jeg fikk beskjed om var at pakken var sendt. Noen her som har kjøpt derfra som vet noe?

Har ikke handlet derfra, men har du et sporingsnummer kan du faktisk forsøke å taste inn det på http://www.posten.no sin sporingstjeneste (om det er av format AB12345678UK eller lignende)

 

Alternativt om de bruker noen annen transportør (UPS/DHL/TNT osv) kan du forsøke diverse søkemotorer på http://www.pakkesporing.no (eller forsøk alle.. ;) )

Lenke til kommentar
Har tenkt å kjøpe nytt batteri på min 900 siden det som følger med holder bare rundt ca.2 timer med Ubuntu som Os.

 

Hvor mange mAH er det på det orginale? Regner med at det er et 4-cellers batteri.

Om du trenger lang brukstid, og kan leve med at det er hakket større, så hadde jeg handlet et av de kraftige som tilbyes på eBay. Finn deg en selger som har gode referanser og sender til Norge. Her er en liste.

Lenke til kommentar
Har tenkt å kjøpe nytt batteri på min 900 siden det som følger med holder bare rundt ca.2 timer med Ubuntu som Os.

 

Hvor mange mAH er det på det orginale? Regner med at det er et 4-cellers batteri.

 

JKK viser i sin blog en Asus Eee 900 med et 6-cellers batteri han har kjøpt. Så ikke så ille ut. Gir visstnok tilnærmet lik batteritid som på 901. Du får også tak i 8 cellers, ja til og med 12 cellers på E-bay.

 

http://jkkmobile.blogspot.com/2008/08/asus...deo-review.html

 

Det er to forskjellige standardbatterier til Eee 900, ut ifra det jeg har fått med meg. Et på 5200mAH og et på 4400mAH. Virker som at sistnevnte er på de norske modellene. Vil nok selv kjøpe nytt batteri etterhvert, men tviler på at jeg gidder å gjøre om min snertne Eee 900 til et missfoster med et 12-cellers batteri. Tror jeg skal prøve å få tak i det JKK viser i sin review.

Lenke til kommentar

Trådløs og WPA:

min 900 kjører WPA uten problemer mot min Thomson 780 ADSL/ruter.

 

Har ikke forsøkt mot andre med WPA.

 

Har passord uten mellomrom med rundt 12 karakterer, om det skulle ha betydning :-)

 

Jeg ble faktisk litt overasket fordi jeg har slitt med trådløs oppkopling med WPA i andre Linux-sammenheng (Fedora 8 og 9, Ubuntu), men for meg funket 900 og trådløs/WPA ¨ut av esken¨.

Lenke til kommentar

Såvidt eg har skjønt så vil begge versjonene ha fastloddet en rask 4GB SSD disk til OS. I tillegg har den en treg SSD disk på pci-ex (?) slot'en som på Windows versjonen er 8GB, og på Linux versjonen 16GB.

 

Har egentlig lite å si hvilken versjon en kjøper dersom en alikevel skal skifte ut sekundærdisken enten i pci-slot eller i zif-slot (som er IDE grensesnitt for 1.8" disker, her kan HDD eller SSD 1.8" benyttes). Har forstått det slik at disken en kobler til zif-slot vil bli satt som "master".

Endret av Cleeves
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...