Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

ok nå har jeg bestilt en 901 på clove MEN siden dett er er første gangen jeg handler hos dem så skal de ha noe de kaller for "authorisation code for the transaction", på nettbanken så står de bare visa under beskrivelse så hvordan finner den koden?

 

kan jeg ringe banken og spørre etter den? og hva skal jeg da spørre etter?

 

Bestilte også fra clove, men har ikke fått noen beskjed om at jeg måtte ha noe slikt? Pengene har blitt trukket og alt... Hvor fikk du beskjed om dette?

 

vel jeg fikk denne e-mailen:

 

"As this is your first purchase from Clove Technology we will need to complete security checks to verify that we are shipping goods to the registered card holder - please reply to this email stating which of the following options you wish to use:

 

a) Contact your card issuer to request the authorisation code for the transaction we processed today and then confirm this code to us by phone, fax or email. Apart from ourselves, only the registered card holder is able to obtain this information so this will verify that you are the card holder.

 

OR

 

b) Email or fax a copy of a recent credit card statement or other bill to us as proof of the address.

 

Your co-operation with this security procedure is appreciated as our intention is to prevent unauthorised card transactions and dispatch orders as soon as possible."

 

og på grunn av jobb så har jeg sovet når banker har hatt åpen, men jeg sendte en melding til dem på nett banken og det funket.

 

ps: til han som sa at jeg skulle skaffe meg paypal jeg har det men jeg klarer ikke og huske at man kunne bruke det på clove.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg blir GAL av denne asus 900 jeg kjøpte i dag

 

Ifølge ALLE sider skal den ha noe som heter DIAGNOSTIC TOOL, men den er faen meg ikke på maskinen min!!

 

Skal ligge under settings. Min er på norsk og kjører det xandrous linux greiene.

 

Trenger DIAGNOSTIC TOOL for å installere Huaweri 220 modemet.

 

Så du finner ikke et ikon med bilde av en PC med et rødt kors på skjermen og forstørrelsesglass i hovedfanen rett til venstre for fanen jeg tipper heter favoritter (favorites på engelsk?)

 

Er ikke sikker på om en trenger å bruke verktøyet, har du forsøkt å plugge inn modemet og definere en ny netterkskopling med ¨network connection¨ verktøyet? Noen sier at Huawei modemet skal detekteres med en gang.

 

Om en vil prøve kan en også åpne et terminalvindu (ctrl-alt-t) og taste ¨lsusb¨ eller ¨sudo lsusb¨ og entertast etter å ha plugget inn modemet.

 

Om modemet er detektert bør det vises i en liste.

 

Forsøkte forøvrig USB testen i ¨Diagnostics tools¨ og den eneste infrmasjonen en får er at dersom modemet detekteres så vises litt informasjon om fabrikant og type. Ikke så veldig interessant.

 

Tror også at en kan bruke programmet ¨kcontrol¨ som startes ved å skrive ¨kcontrol¨ i et terminalvindu.

 

Under valget ¨Hardware Information¨ bør en finne ¨devices¨ og deretter ¨USB devices¨ og modemet bør vises der om det er detektert.

om en først aper rundt i terminal så kan dmesg være "informativ". den burde si noe om hva enheter som har blitt funnet rett etter at modemet har blitt plugget i.

 

hva for kjerne kjører xandrosen på eeepc pr default? minnes det var noe styr med med minneområdet som inneholder drivere og visse kjerneversjoner. noe om at kjernen ble forvirret og trodde den hadde med en ekstern cdrom å gjøre...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
ok nå har jeg bestilt en 901 på clove MEN siden dett er er første gangen jeg handler hos dem så skal de ha noe de kaller for "authorisation code for the transaction", på nettbanken så står de bare visa under beskrivelse så hvordan finner den koden?

 

kan jeg ringe banken og spørre etter den? og hva skal jeg da spørre etter?

 

Bestilte også fra clove, men har ikke fått noen beskjed om at jeg måtte ha noe slikt? Pengene har blitt trukket og alt... Hvor fikk du beskjed om dette?

 

vel jeg fikk denne e-mailen:

 

"As this is your first purchase from Clove Technology we will need to complete security checks to verify that we are shipping goods to the registered card holder - please reply to this email stating which of the following options you wish to use:

 

a) Contact your card issuer to request the authorisation code for the transaction we processed today and then confirm this code to us by phone, fax or email. Apart from ourselves, only the registered card holder is able to obtain this information so this will verify that you are the card holder.

 

OR

 

b) Email or fax a copy of a recent credit card statement or other bill to us as proof of the address.

 

Your co-operation with this security procedure is appreciated as our intention is to prevent unauthorised card transactions and dispatch orders as soon as possible."

 

og på grunn av jobb så har jeg sovet når banker har hatt åpen, men jeg sendte en melding til dem på nett banken og det funket.

 

ps: til han som sa at jeg skulle skaffe meg paypal jeg har det men jeg klarer ikke og huske at man kunne bruke det på clove.

 

Merkelig at jeg ikke fikk noe sånn da. Har ikke handlet der før jeg heller. Min ble i hvertfall sendt i dag! :)

 

Noen som har erfaring med leveringstid fra clove? Hvor lang tid bruker pakken før den blir registrert omlastningsterminal i Oslo?

Lenke til kommentar
om en først aper rundt i terminal så kan dmesg være "informativ". den burde si noe om hva enheter som har blitt funnet rett etter at modemet har blitt plugget i.

 

hva for kjerne kjører xandrosen på eeepc pr default? minnes det var noe styr med med minneområdet som inneholder drivere og visse kjerneversjoner. noe om at kjernen ble forvirret og trodde den hadde med en ekstern cdrom å gjøre...

 

Vet ikke om det er likt på alle men kjernen i min er 2.6.21.4

Lenke til kommentar
om en først aper rundt i terminal så kan dmesg være "informativ". den burde si noe om hva enheter som har blitt funnet rett etter at modemet har blitt plugget i.

 

hva for kjerne kjører xandrosen på eeepc pr default? minnes det var noe styr med med minneområdet som inneholder drivere og visse kjerneversjoner. noe om at kjernen ble forvirret og trodde den hadde med en ekstern cdrom å gjøre...

 

Vet ikke om det er likt på alle men kjernen i min er 2.6.21.4

 

den skulle i teorien fungere korrekt.

Lenke til kommentar

Personlig syns jeg 900 ser litt bedre ut enn enn 901. Litt mindre jålete :)

 

Det brenner virkelig i lommeboka, og er ivrig etter å plukke med meg en sort en på Datakjeden i løpet av uka.

 

Bruken blir nok hovedsaklig surfing på farten, hovedsaklig t-banen på vei til/fra jobb (25 min). Den kommer også til å være mitt reisefølge på seminarer/kurs/forelesninger som notatmaskin.

Å kunne sette i gang en film på en flytur/togtur er jo også noe maskinen vil bli brukt til når jeg reiser slikt. At batteriet holder til litt over to timer filmvisning (nedjustert lysstyrke kan godtas) er så og si derfor et must.

 

Kort oppsummert er mine spørsmål da:

Kan Eee 900 imøtekomme dette? Holder det litt over 2 timer med filmvisning (med redusert lysstyrke på skjerm)?

Vil 6-cellers batteriene som sitter i 901 (og som sansynligvis også blir solgt separat) passe i en Eee 900?

 

Prisene på disse batteriene vil nok bli under 1000-lappen og dermed vil man i såfall få Eee 900 med 6-cellers batteri til 3500, samme prisnivå som Eee 901 sansynligvis vil ligge på når den dukker opp her tillands om.. Gud vet hvor lenge.

 

 

Stemmer det forresten at de norske modellene er utstyrt med èn 16GB SSD-drive, og ikke noe tullete 4+12GB-greier?

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Ifølge en kollega som også har WPA-kryptering gikk påloggingen som en drøm. Har du trykket deg litt fram og tilbake i innstillingene?

 

F.eks. hvis du trykker på det trådløse tegnet nede til høyre, så kobler du deg til nettverket, og så blir du bedt om en passordnøkkel. Korrekt?

Lenke til kommentar
Ja. Så du kommer deg altså ikke på nett etter å ha valgt wpa + skrevet inn passordet? Det virker ganske rart spør du meg, men det er sikkert andre her i tråden som har møtt på samme problem(?).

 

Jeg kom heller ikke inn på mitt WPA-PSK sikrede nett med EEE 900 16GB :no:

 

Prøvde forskjellige verdier i nedtrekket for "nøkkelindex" (hva nå det måtte bety) uten resultat.

 

Løsningen ble ubuntu-eee. Eneste som ikke virker med den er webcam, men de holder visst på å løse det.

 

Er det andre som har fått til WPA med Xandros?

Lenke til kommentar

I følge eeeuser.com/forum er det mange som har fått mer eller mindre rare problemer med WPA. under eeeXandros. Jeg har selv kommet over 6-7 bug og rariteter på min maskin.

 

To ting du kan sjekke:

Er det mellomrom i passfrasen? Det liker ikke eee

Er passfrasen lang? Det liker heller ikke eee.

 

Problem 1 har jeg løst på min egen maskin (en script-feil et sted) men jeg klarte ikke å løse det på mammas maskin..(annen farge, ellers lik)

Lenke til kommentar

Har noen av dere andre med Xandros Advanced også problemer med å bruke Office pakken? Hos meg slår programmet seg av etter et par sekunder. Poff så er det borte. I Simple mode derimot fungerer det helt greit.

 

Har ikke satt inn noe ekstra RAM ennå. Mulig at det kan ha noe å si?

Lenke til kommentar
jeg har fått meg eee nå, og har lagt inn XP home.

Men problemet er at det er tregt og ganske ustabilt.

Er dette riktig? eller bør jeg prøve å installere XP på nytt??

Du skriver ikke hvilken Eee maskin du har?

Har du en norsk 16Gb 900 er den jo i utgangspunktet allerede

litt tregere enn en utenlandsk 20Gb.

 

Du må huske på at dette ikke er noen superrask maskin,

og at Windows er nok et litt tyngre operativsystem enn Linux.

Med andre ord, denne maskinen går bedre på Linux...

 

Men det er da endel som har lagt inn XP, og selv om det ikke er så raskt

tror jeg nok at de har fått det til å fungere.

Lenke til kommentar
Ebay.com: ~$550 = 2750kr

Ebay.co.uk: ~£300 = 3000kr

Så blir det muligens litt dyrere frakt fra USA? Moms og toll forblir vel den samme.

Jeg har ikke opplevd den store forskjellen på fraktprisen fra UK kontra USA.

På eBay er det opp og ned og det bestemmes ofte av selgeren.

Det er jo bare å velge Norge nede i fraktpris menyen på websiden,

eller sende de en melding å spørre, så får du vite det.

 

Mva blir ingen forskjell, siden det uansett regnes fra totalsummen (kjøpesum + frakt)

Lenke til kommentar
I følge eeeuser.com/forum er det mange som har fått mer eller mindre rare problemer med WPA. under eeeXandros. Jeg har selv kommet over 6-7 bug og rariteter på min maskin.

 

To ting du kan sjekke:

Er det mellomrom i passfrasen? Det liker ikke eee

Er passfrasen lang? Det liker heller ikke eee.

 

Problem 1 har jeg løst på min egen maskin (en script-feil et sted) men jeg klarte ikke å løse det på mammas maskin..(annen farge, ellers lik)

 

Det er ingen mellomrom i passordet, men det er ganske langt, så det kan nok være et problem. Et alternativ er vel å skifte sikkertheten på nettverket til wep? Eventuelt Ubuntu som det er foreslått. Takk for svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...