Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå bestilt meg en Eee 1000 med linux og 40gb! :)

 

Det var egentlig det samme for meg om jeg tok 1000 eller 1000H ut fra spesifikasjonene, men valgte å ta 1000 pga. at det var linux på den. Selv om det betydde at jeg måtte blakke meg ekstra mye. :p

 

Kommer sikkert til å teste Xandros i en liten time før jeg går igang med Ubuntu. Ser ut som om Ubuntu støtten for Eee 1000 begynner å bli god akkurat i tide også.

 

Er litt bekymret for at jeg skal få et keyboard med mye flex. Ser at det er noen Eee 1000-eiere som sliter med dette.

Lenke til kommentar

ok nå har jeg bestilt en 901 på clove MEN siden dett er er første gangen jeg handler hos dem så skal de ha noe de kaller for "authorisation code for the transaction", på nettbanken så står de bare visa under beskrivelse så hvordan finner den koden?

 

kan jeg ringe banken og spørre etter den? og hva skal jeg da spørre etter?

Lenke til kommentar
ok nå har jeg bestilt en 901 på clove MEN siden dett er er første gangen jeg handler hos dem så skal de ha noe de kaller for "authorisation code for the transaction", på nettbanken så står de bare visa under beskrivelse så hvordan finner den koden?

 

kan jeg ringe banken og spørre etter den? og hva skal jeg da spørre etter?

Jeg ville ha ringt banken og sagt akkurat det samme som du har skrevet her.

De kan sikkert hjelpe deg.

 

Tips: Opprett en PayPal konto så slipper du dette hver gang du handler hos et nytt firma.

Lenke til kommentar
Samme her. Hva kommer den til å koste ca? 3500?

 

Tja.... Hva en 901 vil koste..

 

Det spørs vel på når den kommer.

Blir det lenge til så kan jo Asus muligens ha senket prisene ???

 

En Asus Eee 900 16Gb Linux koster Nkr 2600,- hos Komplett

En Asus Eee 900 16Gb Linux koster US$ 399,- hos Red Barns

 

En Asus Eee 901 20Gb Linux koster US$ 599,- hos Red Barns.

Så litt prosent regning...

En Asus Eee 900 16Gb Linux vil da muligens koste Nkr 3990,- i Norge når den kommer..

 

Men jeg ser at Komplett og de andre har maaange hundre 900 på lager,

så det er ikke sikkert at importør er så sabla keen på å ta inn nye modeller

før noen av disse er solgt ut..?

Lenke til kommentar
Samme her. Hva kommer den til å koste ca? 3500?

 

Tja.... Hva en 901 vil koste..

 

Det spørs vel på når den kommer.

Blir det lenge til så kan jo Asus muligens ha senket prisene ???

 

En Asus Eee 900 16Gb Linux koster Nkr 2600,- hos Komplett

En Asus Eee 900 16Gb Linux koster US$ 399,- hos Red Barns

 

En Asus Eee 901 20Gb Linux koster US$ 599,- hos Red Barns.

Så litt prosent regning...

En Asus Eee 900 16Gb Linux vil da muligens koste Nkr 3990,- i Norge når den kommer..

 

Men jeg ser at Komplett og de andre har maaange hundre 900 på lager,

så det er ikke sikkert at importør er så sabla keen på å ta inn nye modeller

før noen av disse er solgt ut..?

901 20GB som kommer til å koste 3990,- mener du vel? :)

 

Synd vi ikke har hørt noe om ankomst-dato enda.

Lenke til kommentar
ok nå har jeg bestilt en 901 på clove MEN siden dett er er første gangen jeg handler hos dem så skal de ha noe de kaller for "authorisation code for the transaction", på nettbanken så står de bare visa under beskrivelse så hvordan finner den koden?

 

kan jeg ringe banken og spørre etter den? og hva skal jeg da spørre etter?

 

Bestilte også fra clove, men har ikke fått noen beskjed om at jeg måtte ha noe slikt? Pengene har blitt trukket og alt... Hvor fikk du beskjed om dette?

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Det merkes best på boot-tid, 25s fra power-on til du kan begyne å starte programmer er noe jeg nødig gir slipp på, da får det heller være at xandros er sært.

 

Det er noen år siden sist jeg installerte et OS bare for moro skyld. Tror winnt50b2 og redhat70 var det siste jeg la inn "bare for å prøve det ut".

 

Er helt enig med deg i at boot tiden på Xandros er bare hærlig, men den jo varer ikke særlig lenge.. ;)

 

Har du lyst til å forsøke noe VIRKELIG raskt kan du jo forsøke KolibriOS.

Den har en boot tid på 2-3 sekunder.

 

calendar_tinypad.gif

 

Ja du leste riktig. Du kan regne med boot tid på 2-3 sekunder på en moderne rask PC.

 

Den er bygget i helhet opp av maskin kode, noe som kanskje ikke var så uvanlig i 70-80 årene. Men denne er bygd opp som et moderne, grafisk, internet-kapabelt OS. Og de finnes de t ikke mange av inn den sjangeren. Og hele OS'et med applikasjonene som er levert med får plass på en god gammeldags 1,4Mb floppy.

 

Kanskje en liten grunn til å forsøke å installere et OS igjen (bare sånn for morro skyld)...?

 

Vet ikke hvordan denne fungerer på Eee.. Kunne jo vært morro å prøve..!? ;)

Boot-tid på 2-3 sekunder høres helt fantastisk ut. Like raskt som min gamle commodore 64 det :p

 

Sammenlikningen mellom c64 og moderne pcer er kanskje litt urettferdig siden den var en steady-state maskin og OSet ikke trengte å sjekke noe som helst under boot. Men uansett, jeg har lenge lurt på hvorfor boot skal ta så lang tid. Klokkefrekvensen PCen jeg har foran meg nå er tross alt 3200 ganger høyere enn på c64en. Jeg mistenker at mesteparten av tiden går med å vente på et eller annet. Tror ikke det er ineffektiv kode. En vanlig C/C++ kompilator skal stort sett klare å lage så effektiv kode at det ikke er noe særlig å hente på å kode 'for hånd'.

 

 

Kanskje jeg kan legge inn kolibri på et av de 16MB SD-card brikkene som ligger pg slenger her. Spørs om jeg kan bruke det til så mye nyttig da, blir vel mest show-off. ;)

Lenke til kommentar

Jeg blir GAL av denne asus 900 jeg kjøpte i dag

 

Ifølge ALLE sider skal den ha noe som heter DIAGNOSTIC TOOL, men den er faen meg ikke på maskinen min!!

 

Skal ligge under settings. Min er på norsk og kjører det xandrous linux greiene.

 

Trenger DIAGNOSTIC TOOL for å installere Huaweri 220 modemet.

Lenke til kommentar
Jeg blir GAL av denne asus 900 jeg kjøpte i dag

 

Ifølge ALLE sider skal den ha noe som heter DIAGNOSTIC TOOL, men den er faen meg ikke på maskinen min!!

 

Skal ligge under settings. Min er på norsk og kjører det xandrous linux greiene.

 

Trenger DIAGNOSTIC TOOL for å installere Huaweri 220 modemet.

 

Så du finner ikke et ikon med bilde av en PC med et rødt kors på skjermen og forstørrelsesglass i hovedfanen rett til venstre for fanen jeg tipper heter favoritter (favorites på engelsk?)

 

Er ikke sikker på om en trenger å bruke verktøyet, har du forsøkt å plugge inn modemet og definere en ny netterkskopling med ¨network connection¨ verktøyet? Noen sier at Huawei modemet skal detekteres med en gang.

 

Om en vil prøve kan en også åpne et terminalvindu (ctrl-alt-t) og taste ¨lsusb¨ eller ¨sudo lsusb¨ og entertast etter å ha plugget inn modemet.

 

Om modemet er detektert bør det vises i en liste.

 

Forsøkte forøvrig USB testen i ¨Diagnostics tools¨ og den eneste infrmasjonen en får er at dersom modemet detekteres så vises litt informasjon om fabrikant og type. Ikke så veldig interessant.

 

Tror også at en kan bruke programmet ¨kcontrol¨ som startes ved å skrive ¨kcontrol¨ i et terminalvindu.

 

Under valget ¨Hardware Information¨ bør en finne ¨devices¨ og deretter ¨USB devices¨ og modemet bør vises der om det er detektert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...