Gå til innhold

– Har noen overraskelser på lur (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt skandale at spillet ikkje støtter dx 10 features som et tillegg, men men.

9523956[/snapback]

Ja, for man ser enorm grafisk forskjell fra DX9, bare se på Bioshock!

9524783[/snapback]

Om ikkje du vil ha det, så vil jeg ha det ;)

 

Hva er vits med det nest beste, når man kan få det beste? :roll:

9525305[/snapback]

Vista er virkelig nest beste med stor NB! Det er et inkompatiblet "skall" til XP som får ting til å gå tregt og får mange programmer til å slutte å virke. Så lenge Vista og DX10 ikke gir noe i nærheten av merkbart bedre ytelse og grafisk forbedring - hva er da vitsen? At man skal skryte av det?

 

http://firingsquad.com/hardware/bioshock_d...10_performance/

 

Er virkelig glad jeg slipper å tvangs-oppgradere til Vista bare for å måtte spille et spill jeg har lyst til å spille...

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar
Dette spillet må skaffes. Gleder meg til butikkene blir fylt opp med GoW boksene :) Eneste bakdelen er at PC-en min må byttes ut. Må nok opp i

10-15000 kroner til en ny pc som kan dra dette beistet tenker jeg  :hmm:

9526195[/snapback]

 

Det er helt urealistisk at man trenger en så kraftig PC for å dra spillet.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Litt skandale at spillet ikkje støtter dx 10 features som et tillegg, men men.

9523956[/snapback]

Ja, for man ser enorm grafisk forskjell fra DX9, bare se på Bioshock!

9524783[/snapback]

Om ikkje du vil ha det, så vil jeg ha det ;)

 

Hva er vits med det nest beste, når man kan få det beste? :roll:

9525305[/snapback]

Vista er virkelig nest beste med stor NB! Det er et inkompatiblet "skall" til XP som får ting til å gå tregt og får mange programmer til å slutte å virke. Så lenge Vista og DX10 ikke gir noe i nærheten av merkbart bedre ytelse og grafisk forbedring - hva er da vitsen? At man skal skryte av det?

 

http://firingsquad.com/hardware/bioshock_d...10_performance/

 

Er virkelig glad jeg slipper å tvangs-oppgradere til Vista bare for å måtte spille et spill jeg har lyst til å spille...

9526043[/snapback]

 

Er vel ikkje snakk om noen tvangsflytting, men bedre grafikk for dem med vista og dx 9 for de klager og har XP :thumbup:

Lenke til kommentar
..?

De sier at pc-versjonen ser bedre ut enn 360 versjonen. Er nok pågrunn av høyere teksturoppløsninger. De nevner ikke Ps3.

Nei, men om du har fulgt litt med på den evindelige Xbox360 VS PS3-debatten så er noe av det første som dukker opp fra Xbox360-fans at "hele dette med 'ekte HD' er oppskrytt", og det som dukker opp fra PS3-fans er "1920x1080 _er_ viktig". Det er derfor morsomt å lese at CliffyB er enig med PS3-fanboysene, spesielt når det gjelder en Xbox360-spesifikk tittel.
Lenke til kommentar

Joda, opplevelsen min blir nettopp dårligere når det kommer ut en fancy versjon av Gears of War. Herved har jeg mista all respekt for Microsoft, og fra nå av skal alle spill som er lagd av(eller er underdivisjon av) Microsoft lastes ned på lik linje med alle spill fra EA.

 

Tror fanken jeg skal prøve å rigge 360ien og jeg, er verdt det nå ivertfall.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
Er vel ikkje snakk om noen tvangsflytting, men bedre grafikk for dem med vista og dx 9 for de klager og har XP  :thumbup:

9526713[/snapback]

Vista og DX10 kan bli bra når de lærer seg å utnytte de mulighetene det evt måtte gi, men per dags dato er ulempene større enn fordelene (som ikke er synlig bedre grafikk!!).

9527595[/snapback]

 

Leste i et intervju om Crysis at det faktisk kjører bedre på Vista 64bit dx10 enn på xp. Mer ytelse og bedre grafikk samtidig? Ja takk. Og "kompatibilitetsproblemene" er tatt astronomisk mye ut av all sammenheng - man kan lure på om folk faktisk har prøvd en skikkelig vista-maskin. Det er null problemer her ihvertfall og jeg gleder meg!

Bioshock var forøvrig veldig overhyped med tanke på dx10.. Crysis blir nok noe annet - dessuten er det ikke bare grafikk som teller, dx10 gir faktisk bedre ytelse for samme grafikk også.

Lenke til kommentar
Er vel ikkje snakk om noen tvangsflytting, men bedre grafikk for dem med vista og dx 9 for de klager og har XP  :thumbup:

9526713[/snapback]

Vista og DX10 kan bli bra når de lærer seg å utnytte de mulighetene det evt måtte gi, men per dags dato er ulempene større enn fordelene (som ikke er synlig bedre grafikk!!).

9527595[/snapback]

dx10 gir faktisk bedre ytelse for samme grafikk også.

9527888[/snapback]

 

Jepp. Trenger bare litt optimalisering. F.eks Lost planet, som man ikke kunne se forskjell på DX9 og DX10 før, har nå fått en patch som gjør at ytelsen blir likt, samt at DX10 ser bedre ut.

Lenke til kommentar
Litt skandale at spillet ikkje støtter dx 10 features som et tillegg, men men.

9523956[/snapback]

 

 

Den egentlige skandalen er vel at folk tror dx10 er den hellige gralen, og at spill ikke kan se bra ut uten det. Noe som selvfølgelig ikke kunne vært lengre fra sannheten. Om et par år har vi vel et par titler som virkelig drar nytte av dx10, i dag er det langt fra et must. (som f. eks gears of war og team fortress 2 er gode eksempler på.)

 

Det eneste jeg har sett dx10 blitt brukt til hittil har vært gimmicker som røyk og partikler.

Lenke til kommentar

Jepp, enig med slash. Det virker som mange tror det er bare å legge inn "DX10 støtte" så vil spillet se bra ut. Spillet må være programmert for DX10 for å dra nytte av de nye features det har å by på, noe som tar tid - noe som må gjøres fra starten av produksjonen.

 

Hvis ikke vil du bare se halvhjerta forsøk på å blidgjøre de få som har kjøpt seg DX10-kort med noen få overfladiske grafiske forandringer som i Bioshock og Lost Planet (spesielt den første patchen).

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Vel, i GoW hadde vi kanskje ikke fått noe forskjell, men det betyr ikke at dx10 er dårlig. Har selv spilt Word in conflict i DX10 og DX9, og det er merkbar forskjell. Samme blir det vel med Crysis også tenker jeg, og det har jo et par videor bevist. Det er rett og slett nok forskjell for meg, til at det er verdt i spille i DX10. Bioshock og Lost planet var en flopp når det gjelder dx10..

Lenke til kommentar
Vel, i GoW hadde vi kanskje ikke fått noe forskjell, men det betyr ikke at dx10 er dårlig.

 

Det er ingen som sier DX10 er dårlig, vi sier bare at det er ikke noe vits å mase om å få DX10 i spill som har blitt utviklet for DX9, UE3 er en DX9-engine.

 

Det er alt, alt for tidlig å forvente DX10-spill nå. Crysis er kun en smakebit på hva DX10 kan by på,

 

Right. Crysis er også hovedsakelig et DX9-utviklet spill, hvorfor? For at flest mulig skal få spilt det. Vi kommer antakeligvis ikke til å se et spill som er utviklet kun for DX10-kort før minst om et par år.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Det er alt, alt for tidlig å forvente DX10-spill nå. Crysis er kun en smakebit på hva DX10 kan by på, og det er ikke ute enda. Dere får bare bite i det sure eplet og godta at du var for tidlig ute med å kjøpe DX10-kort.

9531159[/snapback]

 

Jeg var abselutt ikke for tidlig ute. Skulle ha PC, og like greit å kjøpe DX10. DX10 kommer til å gjøre merkbar forskjell på visse spill i år, og jeg angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte et dx10 kort. :p Dx10 blir kanskje ikke utnytta 100 % enda, men det betyr ikke at spillet ikke ser bedre ut, og at det ikke var verdt penga.

 

Men ja, DX9 ser forsatt bra ut, bare ikke like bra..GoW kan godt komme i DX9 for min del..

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar
Joda, opplevelsen min blir nettopp dårligere når det kommer ut en fancy versjon av Gears of War. Herved har jeg mista all respekt for Microsoft, og fra nå av skal alle spill som er lagd av(eller er underdivisjon av) Microsoft lastes ned på lik linje med alle spill fra EA.

 

Tror fanken jeg skal prøve å rigge 360ien og jeg, er verdt det nå ivertfall.

9527491[/snapback]

 

 

Hva er begrunnelsen din for dette utsagnet? Føler du deg snytt for at pcversjonen kommer med ekstra innhold? Vi måtte tross alt vente et år på å få spille Geow på pc, et lite plaster på såret fortjener vi vel for ventetiden. Dette er da vel en nokså vanlig praksis for veldig mange utviklere. Det legges til f. eks til ekstrainnhold som var planlagt i konsollversjonen, men som de ikke rakk å få med. Halo ble levert med ekstra innhold til pc, samme med metal gear solid 2 og final fantasy 8.

 

Det motsatte er heller ikke uhørt, for eksempel Dark messiah porten til 360 som er underveis vil få ekstra stash, som achievement points etc.

 

Og btw, Gears of War ble "lagd" av epic.

Lenke til kommentar
Jeg var abselutt ikke for tidlig ute. Skulle ha PC, og like greit å kjøpe DX10.
Problemet med det er at kortet antageligvis blir litt i svakeste laget når "ekte" DX10-spill kommer, pluss at du antageligvis ikke har et DX10.1-kort som da mangler noen funksjoner som kan være pene å se på når den tid kommer. Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...