Gå til innhold

– Har noen overraskelser på lur (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fordi selv om man ikke vil kalle GoW et FPS-spill, så er det gameplay-messig mer eller mindre likt som et fps-spill.

Hva er det som skiller Gears of War fra andre tredjepersons actionspill, da? Jeg kan ikke se større (eller mindre) likhetstrekk med førstepersons skytespill i Gears of War enn i andre skytefokuserte spill i sjangeren.

Endret av Joachim_F
Lenke til kommentar
Fordi selv om man ikke vil kalle GoW et FPS-spill, så er det gameplay-messig mer eller mindre likt som et fps-spill.

Hva er det som skiller Gears of War fra andre tredjepersons actionspill, da? Jeg kan ikke se større (eller mindre) likhetstrekk med førstepersons skytespill i Gears of War enn i andre skytefokuserte spill i sjangeren.

9571094[/snapback]

 

Andre spill av samme type som GoW er jo også mer eller mindre like FPS-spill. Jeg skjønner ikke hetl hva du vil fram til, at GoW er gameplaymessig likt FPS-spill hindrer vel ikke andre spill i å også være det?

 

AtW

Lenke til kommentar
Gears of War er et tredjepersons actionspill, og bør omtales som det. Det jeg prøver å poengtere er at denne sjangeren er full av spill som gameplaymessig minner om førstepersons skytespill, slik Gears of War også gjør, uten at man av den grunn begynner å feilaktig beskrive dem som førstepersons actionspill. :)

9571501[/snapback]

 

Nå har jeg sagt mitt om hva jeg mener bør kalles et FPS-spill og ikke, men som jeg poengterete, uansett hva man velger å kalle GoW, så er det gode grunner til å sammenlikne det med FPS-spill, iogmed at det er så likt. Det virker kunstig å ikke ville sammelikne GoW med FPS/snakke om GoW i samme åndedrag som FPS-spill, når likhetene er så store.

 

AtW

Lenke til kommentar
Har dog full forståelse for at de vil tjene mest mulig, og det her er jo en kjempe nyhet for alle som ikke har 360. Jeg bare syns de gjorde en stor feil ved å ikke la de av oss som allerede eier spillet muligheten til få spille det lille ekstra uten å betale for en helt ny kopi.

9567758[/snapback]

FPS hører ikke hjemme på konsoll. EOD!

9569170[/snapback]

 

Og idioter burde ikke få lov til å uttale seg.. End of Discussion!

Lenke til kommentar
Merkelig med det der at når man sier at man ikke synes noe om FPS (og 3rd person som er 99% likt fps) på konsoll, så skal man bli kalt idiot og annet ufint. Er konsollspillere mer hårsåre? Har de et stort behov for å forsvare sin rett til å kunne spille FPS med en mindere god kontroll enn det mus og tastatur er?

9578811[/snapback]

 

Det er jo du som kaller folk idioter her :p

 

For de av oss som fotrekker begge deler,og demed får det beste fra 2 platformer er det litt iriiterende å se så mye bastante uttalser om FPS på konsoll. For all del, kan man ikkje fordra det er det jo heilt greit. Men det å si at konsoll ikkje har noen bra FPS spill generellt er jo reinspikke høl i hue.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Vel, still deg spørsmålet: Hvorfor finnes FPS på konsoll?

- For det spillprodusentene skal tjene mer penger?

- For det konsoller er spesielt godt egnet for det (og dermed vil gi en bedre spilloppvlevelse enn på en PC)?

 

:hmm:

 

Det som irriterer meg mest er når et bra FPS (eller noe som ligner) kun slippes for et konsoll / "console only". Var derfor med stor glede at jeg leste at GoW skulle komme til PC.

Sånn til info så eier jeg antagelig fler konsoller enn de fleste...

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar
FPS på konsoll finnes av denne enkle grunnen;

-Fordi det er marked for det. Altså,her ligger det mye penger.

 

Er enig med at at spilleksklusiver er irriterende, enten det er den eine eller andre veien :) Men slik er noe ein gang markedet.

9579931[/snapback]

Tja, da er man jo fristet til å si at de som da har brukt penger på et konsoll-FPS er skyld i at det slippes flere? Og da bidrar til en "ond sirkel"... :tease:

 

Men selvsagt, hvis du heter Bungee Software og holder på å utvikle et spill (selv om det er FPS) til Windows-PC, og plutselig Microsoft banker på din dør og tilbyr x antall mill $ for at du skal slippe spill eksklusivt for deres første konsoll release - så gjør man det! Lurer på om Halo hadde fått slik legendestatus om det ble sluppet til PC slik det opprinnelig var ment?

Lenke til kommentar
Når det da blir Coop på GoW blir det da bare over nett og lokalt eller går det ann å spille det på en pc med for eks Tastatur og gamepad?

9588128[/snapback]

Det tviler jeg på. Jeg regner derimot med at det blir støtte for xbox360 kontroll i det spillet. (ettersom pc klarer alt xbox 360 kan :p)

9590330[/snapback]

 

Sålenge det er er støtte for stikke i det heel tatt, så er det vel støtte for en x360-kontroller også skulle man tro?

 

AtW

Lenke til kommentar
Sålenge det er er støtte for stikke i det heel tatt, så er det vel støtte for en x360-kontroller også skulle man tro?

 

AtW

9590382[/snapback]

Jeg vet bare hvordan det var med R6V, der er det ikke støtte for gamepad, men spesiell støtte for 360kontroller, ettersom spillet finns på både pc og xbox360.

9590501[/snapback]

 

Sært, skjønner egentlig ikke engag hvordan systemet skiller, trodde alt gikk igjennom det "joystick-kontroll-panelet", så et gitt knapp ga et gitt signal til spillet, uavhengig av hva slags pad det var?

 

AtW

Lenke til kommentar
Sært, skjønner egentlig ikke engag hvordan systemet skiller, trodde alt gikk igjennom det "joystick-kontroll-panelet", så et gitt knapp ga et gitt signal til spillet, uavhengig av hva slags pad det var?

 

AtW

9590748[/snapback]

 

Det tror jeg er litt feil. En knapp på en kontroll gir ut ett signal, prgramvaren/driveren leser hvilke dette er som kan i de fleste tilfeller finne ut hva den normalt sett brukes til. Men så lenge maskinen oppdager signalene på kontrollen burde jo det være mulig å gå i oppsettet på slippet å tildele funksjoner og handlinger til en knap...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...