Gå til innhold

– Har noen overraskelser på lur (PC)


Anbefalte innlegg

– Den største forskjellen fra 360 er kanskje det grafiske. På PC kan du få en oppløsning på 1900x1200 piksler, og da blir det krystallklart.

 

Hva krever dette for å gå smooth? Hva slags specs hadde PC-en dere kjørte det på?

 

 

Blir fett å spille igjennom Gears en gang til, bedre grafikk og nytt innhold lover bra.

 

Synes dette er det beste spillet til konsoll innen fps-sjangeren

 

Bortsett fra at det ikke er FPS da.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
– Den største forskjellen fra 360 er kanskje det grafiske. På PC kan du få en oppløsning på 1900x1200 piksler, og da blir det krystallklart. Jeg har faktisk fått øye på flere detaljer jeg ikke visste var i spillet når jeg testet PC-versjonen.

Fett å innrømme at PS3 er tøffere en Xbox360. ;)

9521174[/snapback]

..?

De sier at pc-versjonen ser bedre ut enn 360 versjonen. Er nok pågrunn av høyere teksturoppløsninger. De nevner ikke Ps3. Uansett, skal bli gøy med 5 nye acter samt en level-editor.

*glede seg*

Lenke til kommentar

gahh begynner å angre på at jeg kjøpte en xbox nesten.. hva er visten når de likevel gir ut alle spillene til pc etter vært uansett? Når de stor spillene først kommer ut skryter de hele tiden av "Only on 360" så går det en månde eller to så er det på data også. Synes de heller skulle jobbet med et gears of war 2 til 360.

 

 

 

 

:realmad:

Lenke til kommentar

XP og DX9 JESS! Helvete fryser til med flyvende griser overallt før jeg får meg Vista...vulkanutbrudd I Oslo skal forekomme i tillegg...

 

Men da ser det ut til at jeg kan få meg dette spillet uten å måtte påkoste noen alienware bare for å kunne kjøre Vista glatt først. Har uansett planer om å få meg en PC til 3D-modellering, så der kan jeg nok kjøre GeoW fullt ut.

Lenke til kommentar
Dårlig emnetittel.

9520118[/snapback]

Overskriften på artikkelen er ikke laget for å se bra ut på et forum. Den er først og fremst utformet for å leses i sitt rette element, på Gamer.no. Det opprettes automatisk en forumtråd for artikkelen her i forumet, men slikt kan vi ikke ta hensyn til når vi utformer artikler.

 

Et par useriøse innlegg vedrørende dette er fjernet. Videre kommentarer tas med meg på PM.

Lenke til kommentar

Ok, nå er jeg ikke så brennsikker på hvordan Lost Planet: Extreme Edition kom til Vista/DX10 (vet ikke om de portet det over eller designet med tanke på DX10) :ermm:.

 

 

Men er det sjanse for at GoW kommer med DX10 støtte i en nærmere fremtid?

 

Er bare litt i tvil om hva de gjorde med Lost Planet... Trodde de lagde det spesielt for DX9 (og Xbox da :p), men den fikk da DX10.

 

 

Kanskje litt klønete spørsmål siden det har allerede blitt stilt (på en annen måte da).

Lenke til kommentar
Har 360-versjonen, men det frister noe grisevilt å skaffe seg denne versjonen også, pga. alt ekstrastæsjet. Må ha meg Mac-versjonen da, men når den kommer er ikke godt å si.

9522998[/snapback]

 

Antakeligvis aldri.

9523091[/snapback]

 

Hentet fra Wikipedia: A Mac OS X version was confirmed by Mark Rein at the end of E3, on the Game Head television program on July 14, 2007, along with Unreal Tournament 3, but no release time frame was specified.

Lenke til kommentar
FPS-spill til konsoll har generelt vært ganske middelmådige greier sammenliknet oppimot det man kan få på PC, derfor er jeg spent på GoW, interessant å se om det kan snu trenden.

 

AtW

9523197[/snapback]

 

Siden når blei Gears of War FPS?

 

First-person shooter, a video game where the player's on-screen view of the game world simulates that of the character

 

I Gears of War er det et kamera bak karakteren som følger bevegelsene.

 

Hentet fra Wikipedia: A Mac OS X version was confirmed by Mark Rein at the end of E3, on the Game Head television program on July 14, 2007, along with Unreal Tournament 3, but no release time frame was specified.

 

Aha. Nice.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
FPS-spill til konsoll har generelt vært ganske middelmådige greier sammenliknet oppimot det man kan få på PC, derfor er jeg spent på GoW, interessant å se om det kan snu trenden.

 

AtW

9523197[/snapback]

 

Siden når blei Gears of War FPS?

 

First-person shooter, a video game where the player's on-screen view of the game world simulates that of the character

 

I Gears of War er det et kamera bak karakteren som følger bevegelsene.

9523340[/snapback]

 

Du ser rett over skuldrene til personen, og selv om det teknisk sett er 3dje-person så ser jeg på det som å høre til i FPS-sjangeren. Som har blitt et begrep som innebefatter mer enn enn bare et spill der man kan skyte i førsteperson.

 

AtW

Lenke til kommentar

Du kan fint se på det sånn, men det er likevel feil.

 

Gears of War is a tactical third-person shooter video game developed by Epic Games (the creators of the Unreal series) using Unreal Engine 3.0 technology and published by Microsoft Game Studios.

 

Som har blitt et begrep som innebefatter mer enn enn bare et spill der man kan skyte i førsteperson.

 

Siden når? Eneste jeg ser bruke begrepet så feilaktig er uvitende forumbrukere, jeg har aldri sett bransjen gjøre det.

Lenke til kommentar
Du kan fint se på det sånn, men det er likevel feil.

 

Gears of War is a tactical third-person shooter video game developed by Epic Games (the creators of the Unreal series) using Unreal Engine 3.0 technology and published by Microsoft Game Studios.

 

Som har blitt et begrep som innebefatter mer enn enn bare et spill der man kan skyte i førsteperson.

 

Siden når? Eneste jeg ser bruke begrepet så feilaktig er uvitende forumbrukere, jeg har aldri sett bransjen gjøre det.

9523404[/snapback]

 

Er en flysimulator en FPS? Det ses fra første-person og man kan skyte, begrepet har lenge innebefattet en viss type spill, ikke bare spill der man kan skyte i første person. En liten bøling spill lar deg også veksle mellom tredje og førsteperson, er dette en FPS? Er alle spill der man i noen del av spillet kan se ting i 1. person og skyte et FPS?

 

Jeg ser på utrykket som mer brukt om en sjanger enn en spill sett fra en viss synsvinkel med prosjektilvåpen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Du misset en viktig ting i beskrivelsen av FPS. Les den gjerne igjen.

 

I flyspill simuleres ikke en karakter, men et fly.

 

I følge din logikk så kan vi jo like gjerne kalle Tomb Raider, Lost Planet og alle andre action-spill med tredjepersons-kameravinkel for FPS. Det blir helt feil.

 

En liten bøling spill lar deg også veksle mellom tredje og førsteperson, er dette en FPS? Er alle spill der man i noen del av spillet kan se ting i 1. person og skyte et FPS?

 

Hvilke spill. Så kan jeg fortelle deg det.

 

Jeg ser på utrykket som mer brukt om en sjanger enn en spill sett fra en viss synsvinkel med prosjektilvåpen.

 

Som sagt, du kan se det som du vil, jeg bare forteller deg hva som er riktig. For det du sier er feil.

 

BTW: Alle spill med førstepersons-synsvinkel, er ikke FPS. Men et minimumskrav for at spillet skal kunne være en FPS, er at det har førstepersons-synsvinkel.

 

Oblivion f.eks, er ikke en FPS.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Du misset en viktig ting i beskrivelsen av FPS. Les den gjerne igjen.

 

I flyspill simuleres ikke en karakter, men et fly.

 

I følge din logikk så kan vi jo like gjerne kalle Tomb Raider, Lost Planet og alle andre action-spill med tredjepersons-kameravinkel for FPS. Det blir helt feil.

 

En liten bøling spill lar deg også veksle mellom tredje og førsteperson, er dette en FPS? Er alle spill der man i noen del av spillet kan se ting i 1. person og skyte et FPS?

 

Hvilke spill. Så kan jeg fortelle deg det.

 

Jeg ser på utrykket som mer brukt om en sjanger enn en spill sett fra en viss synsvinkel med prosjektilvåpen.

 

Som sagt, du kan se det som du vil, jeg bare forteller deg hva som er riktig. For det du sier er feil.

9523507[/snapback]

 

Hindrer ikke at FPS-begrepet innebefatter mer enn bare at det er første-person og skyting, videre er det mildt sagt spesielt å si at man spiller rollen til flyet, og ikke piloten i flysimulatorer.

 

Nei, det kan man ikke ifølge "min logikk", at jeg mener FPS har blitt et begrep som betegner en spillform betyr ikke at alle 3djepersons-spill med action faller innenfor denne gruppa.

 

Om det er så enkelt som du vil ha det til å avgjøre hva som er hva, så burde du kunne komme med objektive kriterier for om disse spillene er FPS eller ikke.

 

Jeg registrerer at du mener jeg tar feil, jeg er altså uenig, jeg foreslår vi lar det ligge med det.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Hvis du har fulgt utviklingen av FPS-spill siden starten - som jeg har gjort - så ville du skjønt hvorfor Gears of War ikke er FPS, og du ville skjønt at et minimumskrav for at et spill skulle bli tillagt den sjangeren er nettopp at man har førstepersons-synsvinkel.

 

Du vil ikke høre en eneste utvikler eller utgiver si at "dette spillet er en FPS / xxx-tittel er et FPS-spill..." - eller lignende - hvis det ikke har førstepersons-synsvinkel.

 

The first-person shooter is a sub-genre of shooter games. Many other shooter genres, such as on-rails shooters, are viewed from a first-person perspective, while flight simulators frequently involve the use of weapons; however, these are not considered FPSs. In the early 1990s, the term came to define a more specific type of game with a first-person view, where the main character's gun and part of his/her hand is shown, almost always centered around the act of aiming and shooting handheld weapons, usually with limited ammunition. The focus is generally on the aiming of one's own guns and the avoidance of enemy attacks, but the player is given more control over their movement than in on-rails shooters and most light gun games.
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...