Gå til innhold

Hvem venter på X38?


Øl_Mariachi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, overhodet ikke. Det er tvert imot meget behagelig med et oppsett som holder hele tiden, at man ikke trenger å uroe seg for at systemet kan tryne eller oppføre seg rart, kanskje ødelegge data osv.

Det ene utelukker ikke det andre; det går fint an å ha et overklokket system som er fullstendig stabilt, bare man tar seg tid til å teste stabiliteten under forskjellige typer last og svingninger i romtemperaturer.

Lenke til kommentar
Det ene utelukker ikke det andre; det går fint an å ha et overklokket system som er fullstendig stabilt, bare man tar seg tid til å teste stabiliteten under forskjellige typer last og svingninger i romtemperaturer.

Nei, selvfølgelig ikke. Ta f.eks. Asus P4C800-E Deluxe. Det ble av mange regnet som det beste S478 hovedkortet. Det var stabilt som fjell, kvaliteten var utmerket, og kortet var i tillegg populært blant mange overklokkere.

Lenke til kommentar
Og det får man automatisk om man overklokker? :hmm:

 

Tullprat :roll:

Snakker om komponenter som er av dårlig kvalitet, som svikter og gjør systemet ustabilt. Men det kan også skje hvis man presser systemet så hardt at komponenter ødelegges. Hvis man skal sette opp et system som skal være tilnærmet 100% stabilt, er klokking utelukket. Uansett hvor stabilt et system kan være i overklokket tilstand, er det alltid en viss risiko når man presser et system utover de grenser systemet er designet for.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Snakker om komponenter som er av dårlig kvalitet, som svikter og gjør systemet ustabilt. Men det kan også skje hvis man presser systemet så hardt at komponenter ødelegges. Hvis man skal sette opp et system som skal være tilnærmet 100% stabilt, er klokking utelukket. Uansett hvor stabilt et system kan være i overklokket tilstand, er det alltid en viss risiko når man presser et system utover de grenser systemet er designet for.

Noen komponenter i ett system kan være klokket lavere fra fabrikken enn hva de er designet for.

Lenke til kommentar

Og da var det bekreftet: Asus Maximus Formula bruker 2x Gbps kontrollere fra Marvell. Det betyr at man kan se bort i fra alt positivt jeg har sagt om dette hovedkortet. Lurer på om vi noensinne vil se et X38 hovedkort med nettverkskontrollere kun fra Intel eller Broadcom...

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Lurer på om vi noensinne vil se et X38 hovedkort med nettverkskontrollere kun fra Intel eller Broadcom...

 

Bare å vente på at SuperMicro el.l. skal komme med sine kort det, koster litt mer men funker desto bedre så lenge en bare skal kjøre stock hastighet :)

 

Ellers så kan det vel sies at Gigabyte kortet funker greit for min del i Vista og begge realtek kontrollerene på det henger på PCIe busen selv om jeg selvsagt heller ville hatt intel eller Broadcom nettkort.

Lenke til kommentar
Bare å vente på at SuperMicro el.l. skal komme med sine kort det, koster litt mer men funker desto bedre så lenge en bare skal kjøre stock hastighet :)

 

Ellers så kan det vel sies at Gigabyte kortet funker greit for min del i Vista og begge realtek kontrollerene på det henger på PCIe busen selv om jeg selvsagt heller ville hatt intel eller Broadcom nettkort.

Ja, selvfølgelig venter jeg og ser på hva Intel og Supermicro skal komme med. Ellers bør man også se etter hovedkort som bruker ViiV eller vPro merkenavnet. Da finner man garantert nettverkskontroller fra Intel, da det er et av kravene.

Lenke til kommentar
Er det noen nettbutikker som selger Intel eller Supermicro HK i Norge? Kikket litt rundt på de mest kjente, men fant ingenting. Kjøper sannsynligvis ny PC rundt rett over nyttår, og satser på et skikkelig stabilt, highend HK. Blir vel mest sannsynlig X48.

Nextron selger i hvert fall Supermicro. Amentio, Stretto, Multicom selger hovedkort fra Intel. Mamoz har solgt hovedkort fra Intel og kan sikkert skaffe det.

Lenke til kommentar
Hva er den store forskjellen på intell, realtech, broadcom og marvell nettverkskontrollere?

Hva har det å si?

Det er at kontrollerne fra Intel og Broadcom i større grad avlaster prosessoren på nettverkstrafikk. Man får da jevnere høy overføringsrate. I tillegg har man ofte flere konfigurasjonsmuligheter, særlig på server-NICs, og plattformstøtten til Intel/Broadcom er bedre på nye brikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...