Gå til innhold

Hvem venter på X38?


Øl_Mariachi

Anbefalte innlegg

Ser ikke så ille ut, mitt hovedankepunkt er at to kortplasser "kastes bort" på PCI-X
Det er ikke noen selvfølge at PCI-X-slotene er inkompatible med vanlig 32-bits PCI, og jeg vil gå ut ifra at de er fleksible. Jeg har selv dette hovedkortet, og PCI-X-slotene fungerer også som fullverdige PCI-sloter. Faktisk kan de på en måte være bedre enn normalen fordi de ikke tar båndbredde fra den vanlige PCI-bussen, men benytter en tilleggskontroller som linkes til chipset via fire PCIe-lanes. Endret av Quintero
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser ikke så ille ut, mitt hovedankepunkt er at to kortplasser "kastes bort" på PCI-X
Det er ikke noen selvfølge at PCI-X-slotene er inkompatible med vanlig 32-bits PCI, og jeg vil gå ut ifra at de er fleksible. Jeg har selv dette hovedkortet, og PCI-X-slotene fungerer også som fullverdige PCI-sloter. Faktisk kan de på en måte være bedre enn normalen fordi de ikke tar båndbredde fra den vanlige PCI-bussen, men benytter en tilleggskontroller som linkes til chipset via fire PCIe-lanes.

 

Jojo, men det fordrer jo at man har bruk for mer enn to PCI-kort, selvsagt gjelder jo også dette noen, men når man har to fra før, så hadde jeg heller sett at ihvertfall minst en av de hva PCie.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...