Gå til innhold

Klaging på CS


Anbefalte innlegg

Nå er det DU som gjør det useriøst da, jeg kom med min mening fra dag1, men dere har preka ned på den i flere uker :(

 

Problemet er ikke bare det du sier, problemet er at du ikke evner å argumentere saklig for det du sier.

Dersom du hadde kommt med en saklig begrunnelse for hvorfor cs er så dårlig så hadde ingen rakket ned på deg, bortsett for at vi selvfølgelig hadde hatt bedre argumenter for hvorfor du tar feil.

 

 

[Dersom det ikke dukker opp noen saklige argumenter i denne tråden snart, de siste dage har det vært mest bullshit, vil jeg oppfordre admin til å stenge hele greia.]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å få noen til å få samme synspunkt/endre sitt synspunkt angående noe som helst, så må man argumentere for det. Jeg skifter ikke synspunkt på et grunnlag at du hater det jeg liker uten at du kan argumentere hvorfor. Hvorfor skal jeg endre synspunkt uten videre?

 

Hvorfor man skal være saklig, man blir tatt mye mer seriøst isteden for å kalle sin "motstander" for en idiot og så etterpå komme med noen små og kanskje dårlige argumenter. Usaklig argumentering er et enkelt bevis på at vedkommende ikke vet mye om subjektet, eller rett og slett ikke kan argumentere.

 

Å vite hvorfor man argumenterer lærer man i niendeklassen, og det er nok mange som har enten sovet eller mistet den timen. :roll:

Lenke til kommentar
Lekebil, jeg synes rett og slett synd på deg. Som flere her har nevnt, få deg et liv :yes:

Jeg respekterer at du ikke liker cs, for all del. Jeg skal ikke tvinge deg til å spille det. Men hold dine ubegrunnede meninger for deg selv.

 

Ikke for å gå negativt ned på deg, men å syns synd på andre folk for at dem har andre meninger og synspunkter og annen ettikette enn deg og forholdsvis resten er ikke akkurat noe å komme med. :yes:

 

Og selve "ordtaket"; "Skaff deg et liv" er det mest dumme og irriterende utsagnet jeg vet om, jeg lever som en innherda geek på verste vis, har ikke kjæreste osv, men likevel er jeg respektert som resten av mine venner som er aktiv i idrett etc. Alle har et liv, og lever slik dem har lyst til (håper jeg ihvertfall), skal man då plutselig skifte levemåte og begynne med noe helt annet fordi noen "anbefaler" det på et forum? Svaret er enkelt, nei.

 

For å "beskytte" litt av profilen jeg har sagt om meg selv, jeg er veldig god i volleyball! :D

 

Jeg har sett endel på dette forumet som er usaklig og noen ganger usmakelig, og lignende tilstander på andre forumer. Det største problemet er idag at flesteparten tror at dem vet mye bedre enn resten, noe som er tilfellet med at man kan så og si være hva man vil på nettet, dette går ofte over i ren dumskap.

 

Er dette innlegget totalt unødvendig? Kanskje, men jeg håper at "ny-kommere" og generelle andre personer på dette forumet som ikke vet/har erfaring ved argumentasjon kan få en innsikt i hvordan "det virker" og hvordan man kan og burde bruke det.

 

Til StrongBad: Dette er ikke rettet mot deg, men til den generelle delen som innehaver dette forumet.

Lenke til kommentar

basus, jeg liker cs, har aldri tenkt på hvorfor men det er eier kraftig, noen spill har jeg argumenter for som starcraft fordi det er balansert, og wc3 som har så sinnsykt kule custom maps (har ikke spilt noe annet siden jeg kjøpte collection pack), det går ikke ann å argumentere for ett spill, for selv de mest rævva spillene kan fort bli mye gøyere enn alle de siste og nyeste.

Lenke til kommentar
basus, jeg liker cs, har aldri tenkt på hvorfor men det er eier kraftig, noen spill har jeg argumenter for som starcraft fordi det er balansert, og wc3 som har så sinnsykt kule custom maps (har ikke spilt noe annet siden jeg kjøpte collection pack), det går ikke ann å argumentere for ett spill, for selv de mest rævva spillene kan fort bli mye gøyere enn alle de siste og nyeste.

 

 

Problemet idag med "CS-folket" er at dem sier at CS eier uten å si hvorfor, det finns tre grupper med tanke på CS:

Dem som spiller i klaner og er meget aktiv, de som spiller av og til for moro skyld og de som ikke liker CS i det hele tatt. Jeg kommer nok i den første kategorien. SC og WC3 spiller jeg ofte på Battle.net av den grunn at CS blir for ensformig for meg å sitte med absolutt hele tiden.

SC og WC3 + forskjellige custom maps er utrolig gøy på smålan! :D

 

Ehh, "det går ikke ann å argumentere for ett spill, for selv de mest rævva spillene kan fort bli mye gøyere enn alle de siste og nyeste."

Jo, det er en enkel sak, gamle spill som fort kan bli gøyere enn nyere spill har jeg mange svar på. Man har kanskje lenge sett på det spillet uten å prøvd det og når man prøvde det syns man det faktisk var gøy. Du kunne feks ha spilt det ofte før og syns det var kjempemoro og så lagt det på hylla, og deretter begynt å spille det etter noen måneder/år.

Det som skiller gamle spill fra nye, er gameplay. I de gode tidene, da grafikken ikke var "banebrytende" var gameplay ekstremt mye viktigere. Noe som har gjort at de gamle spillene ble mer populær enn de nye. Uten god gameplay er selv det nyeste og mest grafikkskjønne spillet helt på jordet.

 

Spesielt på lan blir gamle spill ofte gjenopplevet og spilt sammenhengende i flere dager til alle blir lei og ikke gidder mer, men det er kanskje "naturens gang" når det gjelder lan. :wink:

Lenke til kommentar

[Dersom det ikke dukker opp noen saklige argumenter i denne tråden snart, de siste dage har det vært mest bullshit, vil jeg oppfordre admin til å stenge hele greia.]

 

 

Så du mener at jeg ikke har kommet med saklige argumenter på hvorfor jeg ikke synes noe om cs?

 

(selv om det er lenge siden jeg skrev noe)

Lenke til kommentar

[Dersom det ikke dukker opp noen saklige argumenter i denne tråden snart, de siste dage har det vært mest bullshit, vil jeg oppfordre admin til å stenge hele greia.]

 

 

Så du mener at jeg ikke har kommet med saklige argumenter på hvorfor jeg ikke synes noe om cs?

 

(selv om det er lenge siden jeg skrev noe)

 

Jeg siktet ikke til hva som er skrevet før i tråden, men mer de siste dagene.

Men skummet gjennom de du hadde skrevet i denne tråden, tror det var rundt 24 januar: Der skrev du noe om at du ikke traff det du siktet på.

Kan jo være mange grunner til det. Netcoden til Half Life er jo ikke akkurat perfekt, men det er mulig å stille på mange innstillinger slik at man treffer mer nøyaktig.

 

Forøvrig har jeg ikke sett så mange argumenter fra ande på hvorfor cs er dårlig.

Jeg tenker da på bedre argumenter enn de av typen:

-Grafikken er jo stygg og gammel.

 

Kan du ikke forklare hvorfor CS eier siden du og alle andre sier det overalt.

 

Regner med du sikter til meg her siden jeg ble quotet i forrige post der Erad hadde et spørsmål.

 

Please. Ikke prøv å tillegg meg meninger jeg ikke har. Har aldri sagt at CS eier. Du kan se igjennom alle postene mine her på forumet og jeg tror ikke jeg har brukt det ordet.

 

Men, jeg mener CS er et bra spill. Kan sikkert skrive et par ord om hvorfor det er det:

(alt det jeg skriver er rettet mot teamplay eller public på gode servere der du kan møte gode spillere, IKKE på en hvilken som helst server)

-Gameplay: Det er en balanse i spillet som gjør at ingen i spillet er overlegne.

-Dybde i spillet: Det er mulig gjennom å spille mye, å bli bedre, det betyr at en som har spillt mye som oftest er bedre enn en som har spillt lite. Dette gjør at det er mulig å bygge opp skill. Noe som igjen gjør at spillet er utfordrende.

-Etterhvert har de fleste bug'ene blitt fikset.

-Etterhvert har det blitt svært vanskelig å jukse eller å lage cheats som virker uten å bli tatt med en gang. I dag er det faktisk ganske lite cheating.

-Mulig å finne bra servere med lav latency (under 25 ms)

 

Det _er_ faktisk en grunn til at selv om du legger sammen alle som spiller Battlefield 1942, Medal of Honor (both Allied Assault and Spearhead), America’s Army, UT2003, Unreal Tournament, Quake III Arena, Return to Castle Wolfenstein, Neverwinter Nights, Soldier of Fortune 2, og Tribes 1/2, så er det likevel dobbelt så mange som spiller CS.

 

[Edit: De tallene er for Half-Life, ikke for CS. Men ettersom 90-95% av de i kategorien Half-Life er listet under CS blir resultatet det samme.]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter min mening er tiden til CS forbi. nå er det bedre spill som BF1942, SOF som gjelder. jeg skjønner at CS er populært men ikke så populært som det faktisk er! dere må snart skjønne at det er bedre spill i denne genren! det er nå min mening....

Lenke til kommentar

Jeg må si meg delvis enig i A_berg. CS var bra når det kom, og det var bra en god stund etter. Det er jo fortsatt like bra som den gang, jeg liker det ikke lenger, jeg er drittlei spillet og synes derfor det er rart at folk fortsatt spiller det. StarCraft føler jeg at har mye bedre gameplay og holdbarhet, men dette oppleves jo forskjellig av alle.

 

Jeg synes CS er dårlig i dag fordi jeg gikk møka lei gameplayet, grafikken er ikke til å skryte av lenger heller og det finnes spill som har mye bedre teamplay i dag enn CS. Har blandt annet fått med meg at Frontline Force, Day of Defeat og Firearms har et morsommere gameplay med mer vekt på teamplay enn CS. Og siden CS er et spill ment for teamplay bør kanskje de som fortsatt spiller CS ta en titt på disse? Jeg personlig synes at det er et mye bedre våpensystem på disse spillene enn i CS, man kjøper ikke våpen, men velger pakker. Mye mer realistisk og gir en bedre spillfølelse. Men, nå har det seg jo sånn at jeg verken spiller HL, CS, eller noen andre HL-mods lenger da... Holder meg til StarCraft. Lenge leve strategispill!

Lenke til kommentar
...Har blandt annet fått med meg at Frontline Force, Day of Defeat og Firearms har et morsommere gameplay med mer vekt på teamplay enn CS. Og siden CS er et spill ment for teamplay bør kanskje de som fortsatt spiller CS ta en titt på disse? Jeg personlig synes at det er et mye bedre våpensystem på disse spillene enn i CS, man kjøper ikke våpen, men velger pakker. Mye mer realistisk og gir en bedre spillfølelse...

 

:yes:

bra, gutten som har skjønt det

Lenke til kommentar

Tråden i seg selv er jo skrevet av en fjortiss. Dere er imot CS fordi dere vet at det er et bra spill, men dere er så barnslig oppi hodene deres at "ja. siden andre synes det suger så må jo jeg også synes det". Det er tydelig at dere ikke eier meninger av deres egen og det er lame det. Dere vet like godt som meg at, ok .. hvis dere er lei av CS nå etter å ha spilt det flere timer pr. dag, så går det kanskje en 2-3 måneder så begynner dere å spille det igjen. Herregud for noen fjortisser altså.

Siden vi allerede henger ut spill her fordi de "suger", la oss like gjerne ta et annet spill .. som f.eks UT 2003, jeg synes at det "suger" .

 

:woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...