Gå til innhold

Bannet, og hacket på samme tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ok, ble bannet igår ettersom "jeg" hadde brukt third-party software på PC'en.

Third-party softwaren det er snakk om er et scripte-program som heter auto-it.

Har drevet litt på med det som hobby, å kode div. programmer etc. Jeg vet at jeg satt med det på, samtidig som jeg var logget på WoW.

Ingenting relatert til WoW, så i bunn og grunn har jeg blitt bannet, uten å ha gjort noe ulovlig.

Skulle logge på forumene og høre hva jeg skulle gjøre, da jeg oppdager til min store fortvilelse at jeg har blitt hacket. (Noen som har byttet passordet mitt.)

Hva skal jeg gjøre nå?

Litt vanskelig situasjon egentlig. Hadde tenkt å ringe Blizzard, men ser ut til at de ikke hjelper med "jeg er haxored" spørsmål på telefon.

EDIT: Var forresten den 8/9 at jeg brukte programmet. Dagen etter var jeg borte, til 12/9. Jeg ble bannet den 11/9 for bruken.

Endret av Syncronautus
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Bytt passordet ved å svare på det hemmelige spørsmålet.

Edit: Hvis du er hacket så har dem nok byttet email, så bare ring blizzard eller send mail.

Endret av Bruktbilen
Skrevet

Et spørsmål fra meg som aldri har spilt wow, men har hørt både det ene og det andre om dene "hackingen" av kontoer: Er du ikke nødt til å bekrefte endring av mailadresse/hemlig svar osv. på mail? Om det er sånn, skal det jo litt til at noen stjeler både mailadresse og passord, samt brukernavn og passord til wow-kontoen.

Skrevet
Et spørsmål fra meg som aldri har spilt wow, men har hørt både det ene og det andre om dene "hackingen" av kontoer: Er du ikke nødt til å bekrefte endring av mailadresse/hemlig svar osv. på mail? Om det er sånn, skal det jo litt til at noen stjeler både mailadresse og passord, samt brukernavn og passord til wow-kontoen.

9490948[/snapback]

Vel, hvis trådstarter er så smart at han bruker samme passord på mail som på WoW-kontoen sin så er det ikke så veldig vanskelig akkurat. Det er nok ganske mange som gjør akkurat det.

Skrevet (endret)
Vel, hvis trådstarter er så smart at han bruker samme passord på mail som på WoW-kontoen sin så er det ikke så veldig vanskelig akkurat. Det er nok ganske mange som gjør akkurat det.

9491748[/snapback]

Dette har Blizzard tatt hensyn til, de viser ikke mail adressen som er tilknyttet til kontoen i Account managment lengre. Hvis e-post adressen til en registrert kunde er [email protected] så vises kun e******* som e-post adresse, dermed er det umulig for "hackere" og gjette seg fram til e-post adresse og ikke minst e-post tjeneste/leverandør de skal logge seg inn på for å bekrefte e-posten. Det samme gjelder forøvrig navn: Entotre femfirefem som navn vises som E**** ***** f.eks.

Og nei, man kan IKKE forandre secret question/answer.

Endret av bidz

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...