Gå til innhold

Hva blir Mette-Marits fremtidige rolle ?

Anbefalte innlegg

Skrevet
kremt skrev (10 minutter siden):

"Jeg visste ingenting. Dette er ikke min skyld"

Hun har jo allerede beklaget å ha utvist dårlig dømmekraft. I mine øyne er ikke det som har kommet frem hittil noen veldig big deal, men det kan jo være mer.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
WiiBoy skrev (1 time siden):

Nå er det over fem uker siden dette ble kjent, og hun er fremdeles taus.
Til dere som ikke synes det er kritikkverdig, hvor langt er det akseptabelt for dere at dette trekker ut?

• 10 uker
  • 20 uker
  • 1 år 
  • 5 år
  • aldri uttale seg

?

Dersom spørsmålet var kor tid eg trur at ho seier noko meir, så er svaret at det blir tidlegast etter at rettssaka mot MBH er over.

Ho har allereie sagt at ho har utvist dårleg dømmekraft, og at det ikkje er slik ho ynskjer å framstå. Det er vel også eit spørsmål om det er så mykje meir å seie.

(Om ho er frisk nok til å stille opp når den tid kjem vil nok både forholdet til Epstein og sirkuset rundt MBH uansett bli nemnt i Nrk-programmet Året med kongefamilien).

Endret av torbjornen
Skrevet
25 minutes ago, frohmage said:

Hva er det egentlig vi venter på at hun skal si?

Sannheten. Enten at dette er hele omfanget av hennes kontakt med han, eller hva hele omfanget var. Hun burde også konkretisere hva hun mente hun viste (googlet han) og ikke synes var bra.

9 minutes ago, frohmage said:

Hun har jo allerede beklaget å ha utvist dårlig dømmekraft. I mine øyne er ikke det som har kommet frem hittil noen veldig big deal, men det kan jo være mer.

Hun valgte å juge første gangen, så ble løgnen avslørt og nå er hun taus.

Det er en medium deal at hun jugde om sitt forhold til han første gang. Det er en big deal dersom "Googlet deg, så ikke bra ut" handlet om overgrepsdommen og ryktene om mindreårige. Det er en enorm deal dersom de avventer for å tilpasse "sannheten" i forhold til hva som kommer ut. 

• Liker 7
Skrevet
Simen1 skrev (6 timer siden):

Jeg er ny i tråden og starter med å svare på tittelen. Jeg tror Mette-Marit sin framtidige rolle blir som skilt mor til en kronarving. Ei som har vært så omsvermet av skandaler at det ikke lot seg gjøre å tviholde på det ekteskapet lengre. Kronprins Håkon holder fasaden enn så lenge, men jeg tror det koker og brister bak fasaden. Jeg spår at han holder fasaden en stund til, før sjokkmeldingen kommer offisielt og i ordnede former. Kronprinsen er svært ryddig av seg så jeg tror kunngjøringen blir godt planlagt.

Vokteren skrev (3 timer siden):

Ikke usannsynlig.
Men slik jeg leser Håkon er han for mye tøffel til å gi MM + MBH et velfortjent spark bak.
Jeg spår derfor at paret fortsetter å tviholde på fasaden, men med MM beskyttet fra offentligheten.

Jeg tror ikke det, jeg tror HM genuint elsker MM og at uansett om hun kanskje skulle vise seg å ha tatt noen valg som han ikke alltid synes er like enkel å skulle forsvare for folket så tror jeg han genuint elsker og støtter henne så mye at tronen viker for hun gjør det. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
mad.cat skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ikke det, jeg tror HM genuint elsker MM og at uansett om hun kanskje skulle vise seg å ha tatt noen valg som han ikke alltid synes er like enkel å skulle forsvare for folket så tror jeg han genuint elsker og støtter henne så mye at tronen viker for hun gjør det

Det trur eg også. Var det kongen eller kronprinsen som for mange år sidan sa at dei kongelege står til disposisjon så lenge folket vil ha dei?

• Liker 1
Skrevet
WiiBoy skrev (35 minutter siden):

Hun valgte å juge første gangen, så ble løgnen avslørt og nå er hun taus.

Hvilken løgn var det? Jeg husker den ikke engang..

Skrevet
37 minutes ago, frohmage said:

Hvilken løgn var det? Jeg husker den ikke engang..

At hun kuttet kontaktet med han langt tidligere enn hva som var fakta og at kontakten bare var minimalt. 

Så slippes halvparten av filene, og det var helt tydelig løgn det første hun serverte folket.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
WiiBoy skrev (Akkurat nå):

At hun kuttet kontaktet med han langt tidligere enn hva som var fakta og at kontakten bare var minimalt. 

At hun kuttet kontakten i 2013 mens det egentlig var 2014? Ser ikke helt hvorfor det har så mye å si. Hva som er mere enn minimalt med kontakt er vel også diskuterbart.

• Liker 3
Skrevet
53 minutes ago, frohmage said:

At hun kuttet kontakten i 2013 mens det egentlig var 2014? Ser ikke helt hvorfor det har så mye å si. Hva som er mere enn minimalt med kontakt er vel også diskuterbart.

Det klang være diskuterbart, men ikke i denne saken. Det er helt fullstendig uærlig å omtale det som har kommet frem som "minimal kontakt".

Her er det soleklart en nær relasjon, som også kan virke intim.

Dersom du godtar at de med makt over deg/samfunnet er uærlige og utviser dårlig moral, så er du med på ødelegge samfunnet du lever i.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
WiiBoy skrev (23 minutter siden):

Dersom du godtar at de med makt over deg/samfunnet er uærlige og utviser dårlig moral, så er du med på ødelegge samfunnet du lever i.

Jeg føler ikke at MetteMarit noen gang vil ha makt over meg, og har selv utvist dårligere moral enn det som har kommet frem om henne. Det er altså et ikke-problem for meg. Jeg har større problemer med Jagland og diplomatene.

• Liker 2
Skrevet
2 minutes ago, frohmage said:

Jeg føler ikke at MetteMarit noen gang vil ha makt over meg, og har selv utvist dårligere moral enn det som har kommet frem om henne. Det er altså et ikke-problem for meg. Jeg har større problemer med Jagland og diplomatene.

Du kan føle så mye du vil. Norges dronning HAR makt over deg og samfunnet du lever i. Udiskutabelt.

Hun (og resten av monarkene) er ikke valgt av folket. De har fått denne makten og posisjonen gjennom arv eller ekteskap. Det krever en ekstremt mye høyere grad av tillit, etikk og moral enn andre.

• Liker 8
Skrevet
WiiBoy skrev (3 minutter siden):

Det krever en ekstremt mye høyere grad av tillit, etikk og moral enn andre.

Det er vel urealistisk å forvente av noen som helst, men det er helt ok at vi er uenige om det.

• Liker 1
Skrevet
frohmage skrev (1 time siden):

Jo lengre man har kjent Epstein jo mer sannsynlig er det at man har fått innsikt i forholdene knyttet til ham. I 2013 avbrøt også en sentral bank samarbeidet med ham, det begynte altså å bli mer kjent hva det var han hadde gang i. Forholdene rundt Andrew i sammenheng med Epstein ble også mer og mer kjent ettersom media fikk nyss i saken og rapporterte om den. Det trenger altså ikke være noe annet enn en liten glipp og jeg er enig i at at de fleste kan ta feil av noe slikt, når kuttet man kontakt med noen for over ti år siden? Det er klart at det er menneskelig å kunne ta feil av dette.

Samtiidig åpner dessverre denne feilen, en mulighet for at den var bevisst for å nedtone relasjonen og kjennnskapet hun hadde med ham, og det skaper usikkerhet rundt hennes ærlighet.

For: MM sier også i sin beklagelse at hun ikke kjente til omfanget av hans kriminelle handlinger.

Det er derfor ikke en urimelig bekymring hvorvidt hun kanskje har visst noe, (jf; I googles you, didnt look good) - det er dermed en mulighet for at hun vet at det kan finnes bevis på at hun har visst noe, men hun vet ikke selv hva som eventuelt kan lekkes til media ved nye filslipp. Jeg tror dog ikke MM synes seksuelle overgrep av barn er greit. Det gjør jeg virkelig ikke. Men tror jeg hun kan ha latt seg overtale til å tro at Epstein ikke skjønte alderen på en 15/16 åring? At hun kan tro på at en ung jente samtykket til sex med ham, at hun kan tro på hans løgner/bagatellisering og slik sett vært ganske velvillig naiv ? - ja absolutt.

• Liker 3
Skrevet
mad.cat skrev (5 minutter siden):

Jo lengre man har kjent Epstein jo mer sannsynlig er det at man har fått innsikt i forholdene knyttet til ham. I 2013 avbrøt også en sentral bank samarbeidet med ham, det begynte altså å bli mer kjent hva det var han hadde gang i. Forholdene rundt Andrew i sammenheng med Epstein ble også mer og mer kjent ettersom media fikk nyss i saken og rapporterte om den. Det trenger altså ikke være noe annet enn en liten glipp og jeg er enig i at at de fleste kan ta feil av noe slikt, når kuttet man kontakt med noen for over ti år siden? Det er klart at det er menneskelig å kunne ta feil av dette.

Ja, det virker jo merkelig om hun skulle ha løyet om et par måneder når det ikke utgjør noen tydelig forskjell. Det blir spennende å se om hun vil fortelle hvorfor de faktisk kuttet kontakten.

• Liker 1
Skrevet
frohmage skrev (1 minutt siden):

Ja, det virker jo merkelig om hun skulle ha løyet om et par måneder når det ikke utgjør noen tydelig forskjell. Det blir spennende å se om hun vil fortelle hvorfor de faktisk kuttet kontakten.

Jeg synes på mange måter veldig synd på MM, hun får så åpenlyst private meldinger blottlagt for alle og enhvermannsen samtidig som hun har en voksen sønn som sliter stort i livet sitt. Og en datter som skal arve kongeriket. En mann som skal stå stødig i dette her og hun sliter med helsa. Det er klart det må være krevende. Umenneskelig sikkert på mange måter.

Samtidig synes jeg det er vanskelig å forstå hva og hvordan hun tenker og har tenkt. Jeg er spesielt oppgitt oveBH saken, jeg mener de skulle gått ut umiddelbart etter MBH innrømmet vold, og vært åpen mot pressen. I stedet avviste de alle henvendelser om tema. En trillebår ble satt opp mellom de og pressen når de dro rundt på sine oppdrag for å kaste glans på selbuvotter og alt mulig annet av kulturelt dill og dall, samtidig som det stilles store spørsmålstegn til kronprinsparet sin kjennskap og rolle når det gjelder sønnens vold og rushistorikk. Også der kommer det jo nå drypp på drypp på drypp om hva de har visst, alt fra ekser som har tryglet dem til å sende ham på rehab og eks-svigermødre som har informert de direkte om vold han har påført kjærestene sine, og de møter disse medmenneskene veldig likt måten de møter pressen: de er passive, avvisende og rett og slett litt tafatte og fremstår navlebeskuende og selvsentrerte. Det er vanskelig å ha et kongehus som fremstår slik også skal man helst ikke tenke eller ytre noe kritisk mot de fordi det er så synd på dem.

• Liker 3
Skrevet
torbjornen skrev (2 timer siden):

Det trur eg også. Var det kongen eller kronprinsen som for mange år sidan sa at dei kongelege står til disposisjon så lenge folket vil ha dei?

Jeg mener begge har sagt dette på en eller annen måte og at HM har sagt at han ønsket nesten valg av styringsform når han skulle overta tronen.

Jeg tror virkelig ikke de noensinne hadde sett for seg en fremtid men den virkeligheten de nå befinner seg i, og helt ærlig tror jeg kanskje ikke de har forstått hundrede prosent hvor mye mistillit håndteringen deres av MBH og Epstein saken har ledet til.

• Liker 3
Skrevet
WiiBoy skrev (3 timer siden):

Så slippes halvparten av filene, og det var helt tydelig løgn det første hun serverte folket.

Dette er vel meir halvsannheit enn løgn. Uansett burde ho ha lagt alle korta på bordet med ein gong. Då hadde saka vore ute av verda.

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, mad.cat said:

Jeg synes på mange måter veldig synd på MM

Hun og mange flere har bare blitt innhentet av fortiden. Dårlige livsvalg kan henge med svært lenge i livet. I det hele tatt er det vanskelig å vise noe særlig sympati. De har alle muligheter og sikkerhetsnett her i verden de fleste bare kan drømme om. 

• Liker 3
Skrevet
mad.cat skrev (1 time siden):

Jeg mener begge har sagt dette på en eller annen måte og at HM har sagt at han ønsket nesten valg av styringsform når han skulle overta tronen.

Jeg tror virkelig ikke de noensinne hadde sett for seg en fremtid men den virkeligheten de nå befinner seg i, og helt ærlig tror jeg kanskje ikke de har forstått hundrede prosent hvor mye mistillit håndteringen deres av MBH og Epstein saken har ledet til.

Ja, i etterpåklokskapens lys hadde nok både dei og MM sjølv helst sett at mykje var ugjort eller handtert på ein betre måte.

Betre føre var enn etter snar...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...