Gå til innhold

Tråden om HTC TyTN II - tips og nyttig info


R@ge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den er låst til telenor i 12mnd. Vet ikke hvor mye det koster å si opp operatørlåsen, men du er vel oppe i prisen av en telefon uten abbonnement.

9625627[/snapback]

 

OK, da har vi funnet ut at den faktisk er låst, nå må vi bare finne ut hvordan den kan låses opp.

 

Noen som har peiling på dette?

9625703[/snapback]

 

Unlock kan kanskje hjelpe deg? Ellers koster det vel 1200(?) kr for å si opp operatørlåsen.

Lenke til kommentar
Opera har jeg installert 3 ganger nå, og fungerer utmerket på min telefon..

 

Har brukt denne linken, og CAB fila: Opera Mobile Download

9625653[/snapback]

 

Legger du programmet på minnekort eller telefon? Jeg har forsøkt to ganger og det vil ikke starte.

9625699[/snapback]

Jeg har lagt den på telefonen i mine dokumenter/downloads og kjørt filen, men jeg har jo engelsk ROM, så kansje du må ha en norsk utgave av opera på de norske telefonene?

 

Den er låst til telenor i 12mnd. Vet ikke hvor mye det koster å si opp operatørlåsen, men du er vel oppe i prisen av en telefon uten abbonnement.

9625627[/snapback]

 

OK, da har vi funnet ut at den faktisk er låst, nå må vi bare finne ut hvordan den kan låses opp.

 

Noen som har peiling på dette?

9625703[/snapback]

 

Unlock kan kanskje hjelpe deg? Ellers koster det vel 1200(?) kr for å si opp operatørlåsen.

9625766[/snapback]

Blir ikke telefonen ulåst når man legger inn ny ROM? Feks Retail ROM'en fra HTC?

Lenke til kommentar
Blir ikke telefonen ulåst når man legger inn ny ROM? Feks Retail ROM'en fra HTC?

9625792[/snapback]

 

Skulle tro det, men for å få tilgang til å laste den ned fra htc.com så må man registrere serienummeret på telefonen. Kan noen som har TyTN II med abb. prøve å registrere seg her? Funker det, så burde det ikke være noe problem. :)

Lenke til kommentar
Blir ikke telefonen ulåst når man legger inn ny ROM? Feks Retail ROM'en fra HTC?

9625792[/snapback]

 

Skulle tro det, men for å få tilgang til å laste den ned fra htc.com så må man registrere serienummeret på telefonen. Kan noen som har TyTN II med abb. prøve å registrere seg her? Funker det, så burde det ikke være noe problem. :)

9625885[/snapback]

 

Jeg har registert meg, men har ikke forsøkt. bestilte min med telenor abb. Hvis jeg bryter bindingen vil det koste penger, så det er jeg ikke så interessert i :)

Lenke til kommentar
Jeg har registert meg, men har ikke forsøkt. bestilte min med telenor abb. Hvis jeg bryter bindingen vil det koste penger, så det er jeg ikke så interessert i :)

9625909[/snapback]

 

Du fikk registrert telefonen med serienummeret uten problemer?

Tenkte de med abb. kanskje hadde en spesiell nummerserie som ikke lar seg registrere hos HTC, håper jeg tar feil.

 

Poenget her er ikke å bryte bindingen, poenget er å legge simkortet fra Telenor i en skuff og glemme det og heller bruke OneCall eller andre billig/gratisleverandører. :)

Lenke til kommentar
Anbefaler du opera i steden for explorer?

 

bør jeg legge inn dette på første side?

9625879[/snapback]

Jeg har ikke surfet noe særlig på telefonen enda, så jeg kan ikke uttale meg. Men holder fingeren på Opera.

Opera har en del lastetid, i forhold til IE..

 

Jeg er registrert på HTC customer service, men det er ingen tilgjengelige downloads enda.

 

Den offisielle HTC romen ligger på XDA forumet. for de som ikke vil registrere seg hos HTC.

(jeg tror ikke det er noe ulovlig med å laste ned ROM der, siden man allerede eier den, jeg beklager til moderator hvis dette er mot reglene)

Endret av ExTerminator
Lenke til kommentar

Er Telefonen låst til Telenor og du vil låse den opp ?

Dersom du kjøper telefonen sammen med et abonnement hos Telenor og får 12 mnd bindingstid får du opplåsningskoden fra Telenor Vederlagsfritt!

 

Du trenger ikke bryte bindingstiden for å få ut denne.

Ta kontakt med 09000 for mer informasjon.

 

Dette står sort på hvitt på selve Operatørlås lappen som er klistret over som en slags forsegling.

 

 

 

 

Kan ikke si at det er slik fortsatt, men for et pr. mnd siden var det vertfall slik, så kan ikke innbille meg at det har forandret seg. Men ting kan jo skje så :)

Lenke til kommentar

Hei hei folkens, raske spørsmål igjen fra meg. Det er forøvrig en feil med Bergens kartet på GPSen, Tom Tom er klar over dette.

 

Jeg ser at jeg hele tiden er koblet eten opp mot Edge eller 3G nettet. Hvordan kan jeg slå dette av? Og at den skrur seg på automatisk når jeg f.eks skal sende mms? eller skal inn på en nettside? Slik som det er nå, står den liksom konstant oppe å sluuuker strøm.

Lenke til kommentar
Jeg ser at jeg hele tiden er koblet eten opp mot Edge eller 3G nettet. Hvordan kan jeg slå dette av?

9627780[/snapback]

 

Sikker på at du er koblet opp? Du skal ha ikoner som viser om 3G/Edge er tilgjengelig når du er frakoblet.

9628315[/snapback]

 

Du ser alltid det firkanta 3G ikonet, du er også kobla til om du ser den 3G logoen over dekningssøylene.

 

Dersom du er kobla til, så kan du koble fra ved å gå til instillinger->tilkoblinger->CommManager. Og så klikke en gang på "Datatilkobling" for å slå det av.

 

Hvis du bruker noe som trenger datatilkobling, så vil den bli stående tilkoblet... så det kan vel godt hende det finnes noe annet sted å overstyre dette.

Lenke til kommentar
Er det noen lett måte å se om man har hspda dekning?

Fikk telefonen for et par dager siden, og batteriet mitt holder langt bedre enn hva som ble antydet tidligere i tråden, og som jeg reagerte på.

Skal teste litt mer, så kan jeg se om jeg får postet litt resultater :)

9628719[/snapback]

 

Jepp, da blir det kjedelige 3G ikonet byttet ut med en pen "H".

 

Har bare fått hsdpa dekning på Gardemoen med Telenor hittil.

 

Når det gjelder batteritid, så har jeg på direct push av mail, og det trekker nok veldig mye strøm.

Lenke til kommentar

Takk takk, fikk til med 3g nett og Edge. Måtte restarte telefonen, så var det på plass etter en liten konfigurasjon. Det jeg lurer på nå er om noen har fått til video samtaler.

 

Hvordan får man lett tilgang til videosamtaler fra kontaktlisten. Finner kun at det går å ringe, så da må jeg trykke ring først, så trykke avslutte og så videosamtale om jeg skal ta det fra kontaktlista uten å huske nummeret selv. Forslag?

Lenke til kommentar
Takk takk, fikk til med 3g nett og Edge. Måtte restarte telefonen, så var det på plass etter en liten konfigurasjon. Det jeg lurer på nå er om noen har fått til video samtaler.

 

Hvordan får man lett tilgang til videosamtaler fra kontaktlisten. Finner kun at det går å ringe, så da må jeg trykke ring først, så trykke avslutte og så videosamtale om jeg skal ta det fra kontaktlista uten å huske nummeret selv. Forslag?

9629303[/snapback]

 

I kontaktlisten kan du klikke og holde på en kontakt, da kan du velge videoanrop.

Lenke til kommentar
Takk takk, fikk til med 3g nett og Edge. Måtte restarte telefonen, så var det på plass etter en liten konfigurasjon. Det jeg lurer på nå er om noen har fått til video samtaler.

 

Hvordan får man lett tilgang til videosamtaler fra kontaktlisten. Finner kun at det går å ringe, så da må jeg trykke ring først, så trykke avslutte og så videosamtale om jeg skal ta det fra kontaktlista uten å huske nummeret selv. Forslag?

9629303[/snapback]

 

I kontaktlisten kan du klikke og holde på en kontakt, da kan du velge videoanrop.

9629578[/snapback]

 

 

Oh herre, det enkle er ofte det beste!! ;) takk igjen, når jeg nå lærer mer og mer av telefonen så blir jeg bare gladere og gladere i den. I morgen blir det sync på jobben mot livet mitt, erm outlook-kalenderen mente jeg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...