Gå til innhold

Tråden om HTC TyTN II - tips og nyttig info


R@ge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rart at Dangaard påstår de har den... isåfall er den tydeligvis ikke klar til å bli sendt ut. Står fortsatt kun bekreftet 27/9.

9589464[/snapback]

 

 

Jeg får min i morgen :D

Den er fra Dangaard.

9589652[/snapback]

 

Argh! Jeg får håpe yatack sender min i morgen. Nå gleder jeg meg veldig. Det tar vel nærmere en uke med posten før jeg får telefonen. :whistle:

 

Datating: Hva mener du med den uten konfigurasjon? Vil det si at de som har bestilt med abonnement må vente litt?

Endret av Fenriz
Lenke til kommentar
Datating: Hva mener du med den uten konfigurasjon? Vil det si at de som har bestilt med abonnement må vente litt?

9589729[/snapback]

Den som selges med Telenor-abonnement ser ikke ut som er klar enda. De må konfigureres først, og når det skal gjøres på tusenvis av telefoner tar det litt tid. :)

9589762[/snapback]

 

Jaja, det er vel prisen man må betale for 1000 kr i avslag. Gjøres dette hos den enkelte forhandler?

Lenke til kommentar
Datating: Hva mener du med den uten konfigurasjon? Vil det si at de som har bestilt med abonnement må vente litt?

9589729[/snapback]

Den som selges med Telenor-abonnement ser ikke ut som er klar enda. De må konfigureres først, og når det skal gjøres på tusenvis av telefoner tar det litt tid. :)

9589762[/snapback]

 

Jaja, det er vel prisen man må betale for 1000 kr i avslag. Gjøres dette hos den enkelte forhandler?

9589910[/snapback]

Nei, Dangaard gjør dette før de sendes ut.

Lenke til kommentar
Den fungerer vel inne fordi den simulerer bevegelse? Man vil jo miste signalet feks gjennom en tunnel, men gps eller kartprogram simulerer at man kjører for vise riktig avkjørsel i tunnel. Kan man få signal inne med a-gps påslått?

9585248[/snapback]

Ja, jeg trodde også at den først simulerte. Men når jeg tok screenshot, var prikken grønn og 2 satelitter var innen rekkevidde.

Antakeligvis så den meg via vunduer, refleksjoner eller lignende.

Hvis jeg rørte på meg inne, rørte også pila seg. Ikke nøyaktig, men den oppfattet bevegelse.

 

Har testet tomtom i bil i dag sammen med en kompis. Og må si at for veinavigasjon på mere kjente veier er den helt ok. Den var nøyaktig på meteren nesten.

 

Som jeg nevnte tidligere har jeg funnet min favoritt, GPStuner.

Jeg kommer mest til å bruke GPS i fjell og mark, da jeg jakter og fisker en del.

Det er vel ingen som vet av ferdig kalibrerte gratis turkart over norge? :innocent:

 

 

En liten GPS strøm erfaring:

Jeg slo på GPS med batteri på 83%

Kjørte vel 5-6km med GPS navigering, og allerede da var batteriet nede på 75%.

Så billader er nok en selvfølge til dette bruket.

 

På fjellet brukes den jo bare av og til, hvis sikten er null og man er ukjent.

Lenke til kommentar

ExTerminator: har du forsøkt å oppdatere kartene via tomtoms sider?

 

Edit: Det står et felt som heter "Is my maps up to date?" under maps hvor du kan skrive produktkoden.

 

Edit2: Nå har jeg snakket med Yatack og de forventer levering i dag, skal pakke og sende avgårde så fort som mulig. :w00t:

Kan ikke si annet enn nå gleder jeg meg. Sover dårlig nok som det er med små barn i huset. :!:

Endret av Fenriz
Lenke til kommentar
ExTerminator: har du forsøkt å oppdatere kartene via tomtoms sider?

Nei, siden det er ingen kart på platen som følger med telefonen. Kart lastes ned fra tomtom via activesync eller annen datatilkobling etter installasjonen på telefonen.

 

Så da regner jeg virkelig med at det er det nyeste kartet...

 

 

Jeg fikk nettop minnekortet.

En liten advarsel til alle som skal pakke inn minnekortet:

I bruksanvisningen står det ikke hvordan dekselet skal tas av, bare at det må av.. :hmm:

Så jeg gjorde det som var mest innlysende, og fikk et stygt merke på dekselet etter en del bannskap på nordnorsk!

 

Så, IKKE bøy ut dekselet til minnekortet fra høyre side. Det ser ut som det lille plastlokket er hengslet på venstresiden, slik at du vil slite og dra høyresiden.

Dette stemmer ikke.

 

Du skal stikke neglene inn helt ytterst til VENSTRE på dekselet og vippe det uttover.

 

(Forklart mener jeg at telefonen ligger som en normal telefon i hånden, med skjermen opp)

 

Gummien på dekselet er laget av ganske hard plast, så det blir fort bøyd og ripete :(

EDIT: Og sitter GODT fast..

Endret av ExTerminator
Lenke til kommentar
ExTerminator: har du forsøkt å oppdatere kartene via tomtoms sider?

Nei, siden det er ingen kart på platen som følger med telefonen. Kart lastes ned fra tomtom via activesync eller annen datatilkobling etter installasjonen på telefonen.

 

Så da regner jeg virkelig med at det er det nyeste kartet...

 

 

Jeg fikk nettop minnekortet.

En liten advarsel til alle som skal pakke inn minnekortet:

I bruksanvisningen står det ikke hvordan dekselet skal tas av, bare at det må av.. :hmm:

Så jeg gjorde det som var mest innlysende, og fikk et stygt merke på dekselet etter en del bannskap på nordnorsk!

 

Så, IKKE bøy ut dekselet til minnekortet fra høyre side. Det ser ut som det lille plastlokket er hengslet på venstresiden, slik at du vil slite og dra høyresiden.

Dette stemmer ikke.

 

Du skal stikke neglene inn helt ytterst til VENSTRE på dekselet og vippe det uttover.

 

(Forklart mener jeg at telefonen ligger som en normal telefon i hånden, med skjermen opp)

 

Gummien på dekselet er laget av ganske hard plast, så det blir fort bøyd og ripete :(

EDIT: Og sitter GODT fast..

9592677[/snapback]

 

Jaja, synd hvis det er det nyeste kartet. Har lest litt på tomtom-forumet nå, og det er visst forskjell i detaljer fra hvilken kartversjon man har. Det er også mulig å rapportere feil og mangler på tomtoms sider.

 

Hehe, når det gjelder dekselet ligger det en video på youtube som viser hvordan det fjernes.

 

Edit: Fine bilder. Ikke så verst kvalitet. Jeg har savnet et kamera på E61. Det er så greit å kunne ta et bilde av ungene i ny og ne for å sende til familie og venner.

Endret av Fenriz
Lenke til kommentar
Hehe, når det gjelder dekselet ligger det en video på youtube som viser hvordan det fjernes.

9592751[/snapback]

Det der er bare dekselet til batteriet.

Dekselet til minnekortet sitter nederst på telefonen og er bare 3x15mm ca...

9592777[/snapback]

 

Ja, jeg misforstod deg... :blush: Det er kanskje greit å ha i den første posten?

 

Et tips: idg.no har en konkurranse og premien er en tytn II. Jeg har meldt på dama også :) Eneste bakdelen er at man må være villig til å bli kontaktet om abbonnement av et blad.

 

Edit: Nå er min telefon sendt! Hvis posten er like kjappe denne gangen har jeg ny telefon til torsdag :thumbdown:

Endret av Fenriz
Lenke til kommentar
Da er min TyTN II i hus. Norsk versjon  :dribble:

9593948[/snapback]

 

Grattis...

da var du den første av oss som fikk satt de klamme hendene i den ja... :p

Vet ikke om du har fulgt med på alt som er skrevet i denne tråden, men om du skal si mye med få ord; hvordan syntes du den Norske versjonen virket.

 

Sikkert ikke så stor forskjell, men det det er nå greit å spørre da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...