Gå til innhold

Tråden om HTC TyTN II - tips og nyttig info


R@ge

Anbefalte innlegg

Om du vil endre alamlyden så "bank" på selve ringeklokkesymbolet inne på siden der du velger tiden alarmen skal ringe. Da kan du endre alarmlyd.

9644788[/snapback]

 

 

Jo, men det er her jeg sliter å begrensningen kommer inn. Kan du legge inn ny lyd til de lydene du kan velge der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alle dere som tidligere har brukt HTC home plugin, vet at den er generelt ganske stygg, og har lite konfigureringsmuligheter. Du finner kansje heller ikke været ditt der du bor?

 

Det er en kar som har laget et programeringsprogram til denne saken, og det finner du her.

Det er gratis. Fremdeles i beta 5 versjon, men det fungerte meget bra.

Programmet kan bruke  Accuweather værdata, og den byen du ikke finner der, eksisterer ikke ;)

9572592[/snapback]

 

Jeg installerte denne HTC home plugin saken, men må jeg også installere Accuweather for at det skal fungere?

 

Jeg var inne på Accuweather.com > downloadcenter og kunne ikke finne noe program til Windowsmobil eller HTC...

 

Jeg installerte forresten PocketWeather først ser du, men likte ikke at det plasserte seg under Home menyen så jeg avinstallerte det....

 

Det var ikke bare dårlig, det viste reneste syden temeraturer her så jeg tar det vekk som et anbefalt program...

 

Men viss du kunne vært så snill å gitt en litt bedre forklaring på hvordan dette henger sammen for dette var litt komplisert synes jeg :blush:

 

HTC home plugin var jo forresten ganske greit, men den er ikke på Norsk, og sa i fra under installasjon at dette kunne medføre komplikasjoner... Jeg har ikke sett noen feil enda da...

 

EDIT1: la til linker og endret litt ja...

EDIT2: Fant ut at man inni HTC home plugin så har man et arkblad for "weather" og ut i fra hva jeg skal skjønne så er det altså slik den kommuniserer med accuweather.com og ikke via noe annet program...

 

Men det var litt dårlig med Norske byer som var tatt med dessverre.

Jeg finner kun; Bergen, Oslo, Stavanger og Trondheim.

 

Siden jeg bor i kristiansand ble det jo ikke noen direkte suksess da.

Men Du skriver at den byen jeg ikke finner ikke eksisterer, og da lurte jeg på om jeg kanskje ikke gjør alt riktig.... Kan du hjelpe litt her?

 

EDIT3:

PÅ side 36 i instruksjonsboken står det:

Hvis du vil se etter mer detaljert værinformasjon på AccuWeathers websted, velger du Meny > Om Vær på skjermbildet Velg poststed og banker på koblingen som viser AccuWeather.com. Internet Explorer Mobile vil deretter åpne og føre deg til AccuWeathers webområde.

 

Det er altså AccuWeathers HTC benytter som deafault, og støtter altså bare 4 Norske byer. Dette er rett og slett helt elendig...

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Jeg har hatt denne telefonen i en uke nå.

Et par ting jeg savner:

1. Muligheten til å slå av den *høye* lyden som kommer når man åpner eller lukker telefonen for å få tilgang til tastaturet. Eneste måten å blir kvitt denne lyden er om man også kutter ut alarmer etc - noe som igjen umuliggjør vekkerklokke etc etc. (!)

 

2. Jeg er egentlig Nokia-mann. Savner derfor diverse ting som er på alle Nokia telefoner. Muligheten til å slå av lyden mens noen ringer inn finnes ikke som jeg kan se. kan heller ikke finne enkle ting som tidsnedteller, som jeg bruker ofte på nokiaen.

Lenke til kommentar

Sliter med det samme selv. Har forsøkt å legge mp3 inn i windows-mappen der de alarmlydene ligger. Men den kommer ikke opp som alternativ blandt alarm-lydene.

Vil ikke ha den grusomme alarm3 (eller var det alarm5) lyden, og de "ding ding" lydene kunne jeg gjerne tenkt meg å bytte ut.

 

Vil våkne til en eller annen feelgood låt.

Lenke til kommentar
Sliter med det samme selv. Har forsøkt å legge mp3 inn i windows-mappen der de alarmlydene ligger. Men den kommer ikke opp som alternativ blandt alarm-lydene.

Vil ikke ha den grusomme alarm3 (eller var det alarm5) lyden, og de "ding ding" lydene kunne jeg gjerne tenkt meg å bytte ut.

 

Vil våkne til en eller annen feelgood låt.

9645066[/snapback]

 

Åja!

Lenke til kommentar
Jeg har hatt denne telefonen i en uke nå.

Et par ting jeg savner:

1. Muligheten til å slå av den *høye* lyden som kommer når man åpner eller lukker telefonen for å få tilgang til tastaturet. Eneste måten å blir kvitt denne lyden er om man også kutter ut alarmer etc - noe som igjen umuliggjør vekkerklokke etc etc. (!)

 

2. Jeg er egentlig Nokia-mann. Savner derfor diverse ting som er på alle Nokia telefoner. Muligheten til å slå av lyden mens noen ringer inn finnes ikke som jeg kan se. kan heller ikke finne enkle ting som tidsnedteller, som jeg bruker ofte på nokiaen.

9645063[/snapback]

 

1. Det er vel bare å velge "innstillinger" og "glidende tastaturlyd" i personlig-fliken?

 

2. Usikker. Men du kan justere ned ringelyden ved å rulle på scrollehjulet.

 

Er selv fortsatt interessert i å få inn mp3`er som alarmlyd :)

Lenke til kommentar
Jo, men det er her jeg sliter å begrensningen kommer inn. Kan du legge inn ny lyd til de lydene du kan velge der?

9644941[/snapback]

 

 

aha, prøv å legg lydfilen i \Windows mappen. :)

 

Edit: noen svarte visst før meg. Om mp3 filer ikke kan brukes, så prøv å konvertere mp3 filen til wav..

Endret av Andy156
Lenke til kommentar
Jeg får ikke TomTom til å fungere, har lastet ned kart - Ålesund - og når jeg restarter TomTom så kommer det bare beskjed om at "inget kart funnet!".

 

Noen flere som har dette problemet - eller funnet en løsning?

9640680[/snapback]

 

Har du pakket ut cab filen som inneholder kartet? Den legger seg vel default i "my Documents".

9641467[/snapback]

 

 

 

 

Har pakket ut filen ja - og prøvd å flytte filene rundt om i mappene også (på enheten og i minnekortet) - men ingenting hjelper

9641987[/snapback]

 

har du lastet det ned via telefonen? har du forsøkt å finne det i tomtom home?

9642511[/snapback]

 

 

Har innstallert TomTom Home på PC-en nå, og der vises det at ålesundskartet ligger på mobilen - men fortsatt får jeg opp "inget kart funnet" når jeg starter TomTom på mobilen....

 

Frustrerende

Lenke til kommentar
Jeg har hatt denne telefonen i en uke nå.

Et par ting jeg savner:

1. Muligheten til å slå av den *høye* lyden som kommer når man åpner eller lukker telefonen for å få tilgang til tastaturet. Eneste måten å blir kvitt denne lyden er om man også kutter ut alarmer etc - noe som igjen umuliggjør vekkerklokke etc etc. (!)

 

2. Jeg er egentlig Nokia-mann. Savner derfor diverse ting som er på alle Nokia telefoner. Muligheten til å slå av lyden mens noen ringer inn finnes ikke som jeg kan se. kan heller ikke finne enkle ting som tidsnedteller, som jeg bruker ofte på nokiaen.

9645063[/snapback]

 

1. Det er vel bare å velge "innstillinger" og "glidende tastaturlyd" i personlig-fliken?

 

2. Usikker. Men du kan justere ned ringelyden ved å rulle på scrollehjulet.

 

Er selv fortsatt interessert i å få inn mp3`er som alarmlyd :)

9645094[/snapback]

 

/me litt flau.

jovisst var det bare å fjerne "glidende tastaturlyd", men til mitt forsvar burde denne settingen vært under "lyder og varsler".

:)

Lenke til kommentar
En liten ting jeg syntes var utrolig greit var tastelås funksjonen.

- Ett trykk på "power" knappen og skjermen skrur seg av og alle tastene er låst.

- Ett trykk på "power" knappen og vipps så er skjermen på igjen.

- Når man mottar samtaler så er svar knappen tilgjengelig...

 

 

Ehh. Det er ikke min erfaring? Selv om jeg skrur av skjermen med power-knappen så er ikke det en tastelås funksjon? For å få tastelås selv velger jeg den "hurtig-programstart" tasten som er i hovedbildet, og velger hengelåsen. Da kommer tastelåsen på.

 

Om noen vet en raskere måte å få på tastelås så si gjerne ifra :)

 

Merket noe litt irriterende, og det er at når skjermen er av så oppdateres ikke klokken. Altså når man skrur på skjermen igjen med power-knappen, så går det pittelitt tid før klokken blir rett (er snakk om noen titalls hundredeler). Ikke alltid, men ofte dette skjer. Trodde jeg så feil de første gangene, men ser nå at det er slik den er.

Lenke til kommentar
Jo, men det er her jeg sliter å begrensningen kommer inn. Kan du legge inn ny lyd til de lydene du kan velge der?

9644941[/snapback]

 

 

aha, prøv å legg lydfilen i \Windows mappen. :)

 

Edit: noen svarte visst før meg. Om mp3 filer ikke kan brukes, så prøv å konvertere mp3 filen til wav..

9645113[/snapback]

 

Takk, funket som snus i en eske, måtte konvertere over til Wav da, kan skjønne hvorfor de bruker wav filer. De tar jo opp plass som en elefant i en lada!

Lenke til kommentar
En liten ting jeg syntes var utrolig greit var tastelås funksjonen.

- Ett trykk på "power" knappen og skjermen skrur seg av og alle tastene er låst.

- Ett trykk på "power" knappen og vipps så er skjermen på igjen.

- Når man mottar samtaler så er svar knappen tilgjengelig...

 

 

Ehh. Det er ikke min erfaring? Selv om jeg skrur av skjermen med power-knappen så er ikke det en tastelås funksjon? For å få tastelås selv velger jeg den "hurtig-programstart" tasten som er i hovedbildet, og velger hengelåsen. Da kommer tastelåsen på.

 

Om noen vet en raskere måte å få på tastelås så si gjerne ifra :)

 

Merket noe litt irriterende, og det er at når skjermen er av så oppdateres ikke klokken. Altså når man skrur på skjermen igjen med power-knappen, så går det pittelitt tid før klokken blir rett (er snakk om noen titalls hundredeler). Ikke alltid, men ofte dette skjer. Trodde jeg så feil de første gangene, men ser nå at det er slik den er.

9645325[/snapback]

 

Powerknappen funker veldig fint som tastelås, den låser alt unntagen powerknappen. Syns den funker veldig greit jeg. Bruker ikke hengelåse, har faktisk tatt den fra shortcut menyen.

 

Når det gjelder klokken så syns jeg du er pirkete ;)

Lenke til kommentar

Hmm. Det virker egentlig som du har rett. Tester nå å trykke på alt mulig. Antakelig jeg som har klart å trykke på noe rett før/i forbindelse med at jeg trykket på powerknappen, og som har åpnet seg mens bildet har vært svart. Og derfor har det sett ut som programmer har åpnet seg selv om tastene skulle vært låst.

Lenke til kommentar
jovisst var det bare å fjerne "glidende tastaturlyd", men til mitt forsvar burde denne settingen vært under "lyder og varsler".

9645245[/snapback]

kunne ikke vært mer enig

 

Takk, funket som snus i en eske, måtte konvertere over til Wav da, kan skjønne hvorfor de bruker wav filer. De tar jo opp plass som en elefant i en lada!

9645454[/snapback]

Jeg hadde to MP3 filer jeg brukte på min gamle Nokia telefon, en til ringetone og en for varsling av SMS. MP3 fungerte altså fint for meg, måtte ikke konvertere!!

Jeg la dem rett i "Mine ringetoner" men mobilen finner dem ikke før du har restartet den...

 

Bare restart mobilen og vipps så dukker dem opp...

 

Liten edit!

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
Snodig. Jeg har lagt to låter i "mine ringetoner" mappen, men ingen av de kommer i listen over tilgjengelige lyder i alarm-menyen. Kan det være en størrelse/lengdebegrensning?

9646286[/snapback]

Tja si det...

 

På side 79 i bruksanvisningen står det følgende:

2. I listen Ringetone velger du lyden du vil bruke.

 

Du kan bruke *.wav, *.mid, *.mp3, *.wma eller andre typer lydfiler (du finner en liste over støttede filformater i tillegget) som du har lastet ned fra Internett eller kopiert fra PC-en som ringetoner. Kopier lydfilene først til mappen /Windows/Rings på enheten, og velg lyden fra ringetonelisten på enheten.

 

Det står ingen ting om at filen ikke må være for stor...

 

Det står jo forsåvidt at du skal legge dem i /Windows/Rings mappen da, har du prøvd det? Kanskje det hjelper....

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Det er forskjell på ringetoner/smsvarsling og alarmlyd. Førstnevnte funker fint i .mp3-format mens sistnevnte bare støtter wav. Ringetoner og slikt kan forøvrig legges i roten på minnekortet hvis du ikke har lyst til at de skal ta opp plass i internminne.

 

Tror det samme gjelder alarmlyder (som må være i .wav-format), men mulig de må ligge på telefonen.

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Snodig. Jeg har lagt to låter i "mine ringetoner" mappen, men ingen av de kommer i listen over tilgjengelige lyder i alarm-menyen. Kan det være en størrelse/lengdebegrensning?

9646286[/snapback]

Tja si det...

 

På side 79 i bruksanvisningen står det følgende:

2. I listen Ringetone velger du lyden du vil bruke.

 

Du kan bruke *.wav, *.mid, *.mp3, *.wma eller andre typer lydfiler (du finner en liste over støttede filformater i tillegget) som du har lastet ned fra Internett eller kopiert fra PC-en som ringetoner. Kopier lydfilene først til mappen /Windows/Rings på enheten, og velg lyden fra ringetonelisten på enheten.

 

Det står ingen ting om at filen ikke må være for stor...

 

Det står jo forsåvidt at du skal legge dem i /Windows/Rings mappen da, har du prøvd det? Kanskje det hjelper....

9646478[/snapback]

 

De kommer opp som ringetoner, men ikke som alternativ i listen med alarm-lyder. Får se om jeg rekker å teste mer i løpet av helgen. Wav-filene blir jo så store at jeg må kutte filens lengde. Why make it so hart HTC :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...