Gå til innhold

Tråden om HTC TyTN II - tips og nyttig info


R@ge

Anbefalte innlegg

La til en test i første post:

- ico_explorer.gif 20. september 2007: pocketpcthoughts.com

 

Jeg er fortsatt på jakt etter en skikkelig og fungerende Vær applikasjon som kan bytte ut den som er standard...

 

Hvordan HTC i det hele tatt kan selge telefoner som ikke tilbyr været i de fleste Norske byer.. Kristiansand er da en by av en viss størrelse og den er ikke tatt med. Grrrrrrrrrr.. irriterende....

 

Noen som kan hjelpe?

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er et lite program som ordner dette http://www.epocket.no/support/todaymenu.aspx :)

9640193[/snapback]

Det fungerte jo bra, men savner å kunne komme rett inn på Skriv ny SMS.

 

Moondawg: Jeg bruker Plantronics P590, det fungerer perfekt på alle måter, samtalehåndtering, tale og super lydkvalitet. :thumbup:

Det fungerte utrolig dårlig mot e61, så jeg har endelig blitt glad i det.

9640657[/snapback]

Her har du en mulighet til å komme rett inn på ny sms med konvolutt knappen.

 

åpne notepad på PC-en. lim inn dette:

49#"\Windows\tmail.exe" -service "SMS" -to ""-body

 

lagre filen som "ny sms.lnk"

 

Kopier denne filen over på telefonen til windows/starmeny/programmer.

Gå til innstillinger -> knapper og velg f.eks knapp 2. Så blar du deg nedover på listen til du finner en ting som heter ny sms. Trykk så OK

 

Vips så kan du skrive en ny sms med ett trykk på konvolutt knappen.

Endret av hh70
Lenke til kommentar
Mulig at den har noen ekstra pinner, men jeg er ganske overbevist om at man kan bruke hvilken som helst USB lader eller USB kabel med mini-USB kontakt for å lade.

9649657[/snapback]

 

I alle fall fra pc-en så kan jeg koble meg til telefonen med en hvilken som helst usb-miniusb kabel, jeg tenkte mest på om spenninga i laderne er standard.

Lenke til kommentar
La til en test i første post:

- ico_explorer.gif 20. september 2007: pocketpcthoughts.com

 

Jeg er fortsatt på jakt etter en skikkelig og fungerende Vær applikasjon som kan bytte ut den som er standard...

 

Hvordan HTC i det hele tatt kan selge telefoner som ikke tilbyr været i de fleste Norske byer.. Kristiansand er da en by av en viss størrelse og den er ikke tatt med. Grrrrrrrrrr.. irriterende....

 

Noen som kan hjelpe?

9647936[/snapback]

Jepp :)

 

Med HTC home Customizer kan du configurere en hel del på HTC home plugin.

Samt legge inn egne byer fra accuweather.com ;)

 

1)Last ned HTC Home Customizer v1.0 BETA 5 fra http://www.pocketemu.com/download4.html

 

2)Surf til http://www.accuweather.com/world-index.asp...ther&traveler=0 og søk etter byen din. Når du finner byen din ser du oppe i adresselinja på nettleseren.

Der skal det stå helt bakerst: EUR|NO|NO009|BYEN_DIN|&u=1

 

Det er koden EUR|NO|NO009|BYEN_DIN du skal ha. Denne legges inn i Custom database i HTC home customizer, under new city.

 

EDIT: Glemte at du kansje må ha engelsk versjon av HTC home plugin, men den kan du også laste ned fra pocketemu ;)

Endret av ExTerminator
Lenke til kommentar
Jepp :)

 

Med HTC home Customizer kan du configurere en hel del på HTC home plugin.

Samt legge inn egne byer fra accuweather.com ;)

 

1)Last ned HTC Home Customizer v1.0 BETA 5 fra http://www.pocketemu.com/download4.html

 

2)Surf til http://www.accuweather.com/world-index.asp...ther&traveler=0 og søk etter byen din. Når du finner byen din ser du oppe i adresselinja på nettleseren.

Der skal det stå helt bakerst: EUR|NO|NO009|BYEN_DIN|&u=1

 

Det er koden EUR|NO|NO009|BYEN_DIN du skal ha. Denne legges inn i Custom database i HTC home customizer, under new city.

 

EDIT: Glemte at du kansje må ha engelsk versjon av HTC home plugin, men den kan du også laste ned fra pocketemu ;)

9649789[/snapback]

 

Flott at du hjelper litt da, men jeg sliter fortsatt....

 

Jeg har installert "HTC Home Customizer" programmet, men det "HTC home plugin" programmet har jeg ikke, skal teste det nå da.....

 

Koden for Kristiansand, Norway (Vest-Agder) er: EUR|NO|NO018|KRISTIANSAND og hvor skal jeg legge dette inn sa du...

 

I HTC Home costimizer > Weather har jeg følgende felt jeg kan skrive inn i dersom jeg velger Custom i Database

 

City, State

Country

Zip/Location Code

 

I hvilke av disse feltene skal jeg legge inn denne koden?

 

Jeg forsøkte naturlighvis å putte den inn i "Zip/Location Code" feltet først, og måtte skrive noe i feltet "City, State" så der skrev jeg Kristiansand.

 

Får uansett beskjed om at "Kan ikke hente data for valgt poststed. Velg her for å prøve på nytt."

 

Hva er det jeg gjør feil?

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
I HTC Home costimizer > Weather har jeg følgende felt jeg kan skrive inn i dersom jeg velger Custom i Database

 

City, State

Country

Zip/Location Code

 

I hvilke av disse feltene skal jeg legge inn denne koden?

 

Jeg forsøkte naturlighvis å putte den inn i "Zip/Location Code" feltet først, og måtte skrive noe i feltet "City, State" så der skrev jeg Kristiansand.

 

Får uansett beskjed om at "Kan ikke hente data for valgt poststed. Velg her for å prøve på nytt."

 

Hva er det jeg gjør feil?

9650162[/snapback]

Slik skal det stå:

 

City, State - Kristiansand

Country - Norway

Zip/Location Code - EUR|NO|NO018|KRISTIANSAND (<--husk forskjell mellom null og O)

 

Jeg trodde at HTC home Plugin var installert på forhånd på de norske telefonene også, pga. diverse skjermbilder jeg har sett..

Endret av ExTerminator
Lenke til kommentar
Jeg trodde at HTC home Plugin var installert på forhånd på de norske telefonene også, pga. diverse skjermbilder jeg har sett..

9650244[/snapback]

 

Nå er det litt krise her....

jeg installerte den HTC home plugin du linket til og nå er hele Home menyen borte!

 

Hva fa¤# gjør jeg nå da....

Lenke til kommentar
Jeg trodde at HTC home Plugin var installert på forhånd på de norske telefonene også, pga. diverse skjermbilder jeg har sett..

9650244[/snapback]

 

Nå er det litt krise her....

jeg installerte den HTC home plugin du linket til og nå er hele Home menyen borte!

 

Hva fa¤# gjør jeg nå da....

9650433[/snapback]

Telefonen trenger sikkert bare en restart, hvis ikke kan du alltids avinstallere den.

 

Hvis du ikke får HTC home plugin til å virke med HTC home customizer, kan du jo alltids prøve pocketweather fra SSBH. Trur Kristiansand skal være i den databasen.

Lenke til kommentar
Jeg trodde at HTC home Plugin var installert på forhånd på de norske telefonene også, pga. diverse skjermbilder jeg har sett..

9650244[/snapback]

 

Nå er det litt krise her....

jeg installerte den HTC home plugin du linket til og nå er hele Home menyen borte!

 

Hva fa¤# gjør jeg nå da....

9650433[/snapback]

En hard-reset fikser vel saken hvertfall.

Lenke til kommentar
Jeg trodde at HTC home Plugin var installert på forhånd på de norske telefonene også, pga. diverse skjermbilder jeg har sett..

9650244[/snapback]

 

Nå er det litt krise her....

jeg installerte den HTC home plugin du linket til og nå er hele Home menyen borte!

 

Hva fa¤# gjør jeg nå da....

9650433[/snapback]

En hard-reset fikser vel saken hvertfall.

9650514[/snapback]

Garantert, men det var vel litt hardt på vei ;)

 

Uansett, så mener jeg alle bør teste ut en drøss med programmer, for og finne ut hva som fungerer best til din telefon og ditt behov.

 

Etterpå tar du en hard reset og installerer kun de programmene du har funnet kjøre best.

 

Slik blir telefonen så ren og rask som mulig.

Lenke til kommentar
Slik skal det stå:

 

City, State - Kristiansand

Country - Norway

Zip/Location Code - EUR|NO|NO018|KRISTIANSAND  (<--husk forskjell mellom null og O)

 

Jeg trodde at HTC home Plugin var installert på forhånd på de norske telefonene også, pga. diverse skjermbilder jeg har sett..

9650244[/snapback]

Jeg prøvde pocketweather ja, og likte det svært dårlig.

For det første ble ikke denne lagt inn i Home Plugin vær delen og for det andre var dataene feil...

 

Men dette fungerte faktisk nå Terminator!! :love:

 

Jeg avinstallerte HTC Home plugin, og den kom tilbake.

Det ble sikkert komplikasjoner siden dette allerede fantes på telefonen, og derfor forsvant den helt...

 

Nå la jeg det inn som du beskrev det og det fungerer som en drøm!!

Jeg skal skrive en bruksanvisning i første post, for det der var rett og slett veldig kronglete å få på plass...

 

Er jo egentlig en skandale at man må installere ett beta program fra en blogg for å få vær data for en stor Norsk by... HTC burde gå å skamme seg...

 

Dette er en fantastisk telefon altså, men de kunne med ganske små grep fått slike ting på plass før de slapp den ut på markedet...

 

Hvordan skulle jeg ha funnet ut av dette uten å få hjelp her på forumet til eksempel?? Det er jo ikke sånn det skal være...

 

Uansett, så mener jeg alle bør teste ut en drøss med programmer, for og finne ut hva som fungerer best til din telefon og ditt behov.

9650625[/snapback]

Jeg blir rett og slett mer og mer forvirret over alle de programmene jeg kommer over...

 

Jeg har tatt vekk så og si alt av programmer i første post.

Jeg synes rett og slett det ikke var spesielt spennende å være forsøkskanin...

Jeg lar det være sånn som det er nå og så kan den som finner et program som man bare må ha skrive en review...

 

Jeg savner en radio da, Resco Pocket Radio fungerte ikke til WM6, men jeg beholdt linken for å ikke glemme den vekk....

 

Noen som vet om et alternativ..

Lenke til kommentar
Men i svarte da....

Nå fungerer det ikke igjen...

 

Nå får jeg "kan ikke hente data for valgt poststed. Velg her for å prøve på nytt"

 

ÆSJ....

 

Nå gikk jeg rett i usikker modus her....

9651178[/snapback]

 

Er det så viktig med å få inn VÆRMELDINGEN? Man kjøper da vel i alle land ikke en slik enhet for værmeldinger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...