Gå til innhold

Tråden om HTC TyTN II - tips og nyttig info


R@ge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter et par runder med HTC, må jeg nå sende tittentei i retur og få en ny. Vet ikke hva årsaken er, men symptomene er: Ikke fungerende GPS, ikke fungerende WiFi, hyppige "heng", og telefonen kan ikke hardresettes. Mobilen ble kjøpt uten noen som helst lås, så det er ikke årsaken ihvertfall. Surt å sende søte lille tittentei i retur alt første dagen :(

Lenke til kommentar
Jeg syntes det var litt vanskelig å se forskjell på gult blinkende lys og grønt blinkende lys om jeg hadde fått ny melding/tapt anrop/etc. Men det løste seg jo flott med programmet jeg linket til i forrige innlegg. Nå har jeg blått blinkende lys ved mottatt sms, grønt blinkende lys ved mottatt epost og rødt blinkende lys ved tapt anrop. Og ingen blinkende lys for å indikere dekning (meningsløst spør du meg). Så nå kan jeg kaste et blikk bort på telefonen og se raskt om den trenger oppmerksomhet.

 

Eneste negative så langt er at det er litt mange trykk for å aktivere bluetooth og at headset symbolet kun vises i telefonmenyen. Og at minnekortet mitt ikke har blitt sent fra komplett enda (aaargh!).

9633142[/snapback]

 

Jeg gleder meg til å teste ut det programmet du linket til...

Jeg legger det i første post også etterhvert...

 

Når det gjelder blåtann så er det strengt tatt bare to, maks tre tastetrykk for å aktivere da. Du kan legge en del programmer inn i "Hurtig start" menyen, og der legger du bare til "Comm Manager"

 

Ellers så håper jeg noen kommer med en tilbakemelding på GPRS/3G oppkoblingen til MobilSøk, for visst denne står oppkoblet hele tiden kan det fort bli et veldig dyrt program å ha...

 

EDIT: Mangler minnekort jeg også, så jeg må vente med å installere for mye kanskje...

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Hei

 

Da har jeg endelig fått den.... :D

Lurer bare på om det er noen som kan hjelpe meg ang msn. Den vil ikke synce kontaktlisten min så jeg får ikke opp kontaktene mine. Hvis jeg prøver å legge dem til manuelt får jeg bare beskjed om at jeg allerede har kontakten i listen min.

Den klarte å laste ned mail og alt men får rett og slett ikke lagt til kontaktlisten.

 

Ellers ser alt ut til å fungere. Er en del tilvending som må til da jeg aldri har hatt en PDA før, men så lang er jeg veldig fornøyd!

Lenke til kommentar

Grrrr!! Har akkurat fått telefonen og den har allerede låst seg! Nytter ikke å resette den heller....den startet seg selv på nytt hele tiden....kommer opp smart mobility, så starter den på nytt igjen og kommer opp med samme melding....noen andre som har vært borti dette??

Lenke til kommentar
Grrrr!! Har akkurat fått telefonen og den har allerede låst seg! Nytter ikke å resette den heller....den startet seg selv på nytt hele tiden....kommer opp smart mobility, så starter den på nytt igjen og kommer opp med samme melding....noen andre som har vært borti dette??

9634188[/snapback]

Det der hørtes jo helt forj### ut da...

 

Eneste gangen det har hengt litt for meg til nå er når jeg redigerte på kontaktene samtidig som jeg synkroniserte, det likte den dårlig..

 

Ellers så har den hengt litt her og der i ny og ne, men på langt nær sånn at jeg har blitt plagd av det...

Lenke til kommentar

Hei alle.

 

 

Har problemer med e-post til nexgentel.

 

mener å ha satt den opp riktig.

ser at telefonen kobbler opp og logger på

og der står den til feilmelding kommer.

For følgende melding:

 

#kan ikke koble til serveren for innkommende e-post. kontroller at påloggingsinformasjon er riktig#

 

har satt postkasse til imap4 da når den står på pop vil den ikke koble opp.

 

inngående server er mail.broadpark.no

utgående er smtp.tele2.no da jeg har tele2.

 

 

kan noen hjelpe ?

 

:no:

Lenke til kommentar
Ta kontroll over led-lampene:

http://www.modaco.com/downloads-file2400.html

9629988[/snapback]

 

hva var trikset egentlig?

 

Jeg kopierte filene over til mobilen og kjørte setup filen....

 

Skjedde ikke en dritt jo??

9635181[/snapback]

 

På startmenyen har du nå fått et nytt valg "Kaiser Notification Setup". Der kan du gå inn og justere etter smak.

Endret av Andy156
Lenke til kommentar
Hei alle.

 

 

Har problemer med e-post til nexgentel.

 

mener å ha satt den opp riktig.

ser at telefonen kobbler opp og logger på

og der står den til feilmelding kommer.

For følgende melding:

 

#kan ikke koble til serveren for innkommende e-post. kontroller at påloggingsinformasjon er riktig#

 

har satt postkasse til imap4 da når den står på pop vil den ikke koble opp.

 

inngående server er mail.broadpark.no

utgående er smtp.tele2.no da jeg har tele2.

 

 

kan noen hjelpe ?

 

:no:

9635224[/snapback]

Prøv å sett inngående server til imap.brodpark.no eller gå tilbake til pop instillingene og prøv pop.brodpark.no

Lenke til kommentar
Kan noen anbefale en bilholder (heter det det?)?

 

Jeg vil helst ha en av den typen som holder fast hele telefonen, ikke den typen der man må sette på en festesak bak på telefonen.

9633437[/snapback]

Sjekk ut denne http://www.idedata.no/p.asp?ID=3328

9635664[/snapback]

 

Aha, perfekt, ny vare ser jeg :) fant ikke den tidligere.

 

Mange takk.

 

Litt av en pris også :( ...men lader følger med.

Lenke til kommentar
På startmenyen har du nå fått et nytt valg "Kaiser Notification Setup". Der kan du gå inn og justere etter smak.

9635248[/snapback]

 

Vet du hva, siden dette var en WinRar fil så pakket jeg ut filene og kjørte setup, det ble jo helt feil... :blush:

 

Fungerte perfekt når jeg faktisk fulgte bruksanvisningen og overførte hele filen inn i mobilen... huff så dustete....

Lenke til kommentar

GPRS og oppkobling til Internett

 

Jeg har søkt litt rundt, og funnet frem den nesten 300 sider tykke bruksanvisningen :blush:

 

Her står det "Du blir fakturert pr KB når du bruker GPRS" og jeg har også sjekket litt rundt på nettet og det er altså uvesentlig hvor lenge man er oppkoblet via GPRS.

 

Over gprs betaler man for mengdenoverført data og ikke oppkoblingstid.

 

Det var jo egentlig litt kjekt å vite, for da trenger man ikke bekymre seg så mye over kostnaden ved bruk av TomTom, værtjenester eller Mobilsøk.

 

Nå har ikke alle de samme prisene selvfølgelig, men jeg sjekket prisene til telenor på GPRS trafikk:

 

det var da ikke så avskrekkende... viss man setter den opp til å koble opp mot "Telenor" og ikke "Telenor internett" så er det snakk om maksimalt 10 kr pr. dag.

Lenke til kommentar

Godt det ordnet seg, Rage :)

 

GPRS/Edge/3g betaler man kun for overført data ja. I alle fall hos Telenor. Jeg har et bedriftsabbonement og kikket akkurat på regningen min for siste periode. Da har jeg brukt pushmail, mobilsøk og gjort alt jeg har hatt behov for uten å tenke på hva ting koster og jeg ligger på ca 60-100 kr mnd i datatraffikk.

 

Fin review du hadde skrevet forøvrig. Ser ut som om jeg må sjekke ut contactbreeze. Kunne tenkt meg noe liknende for sms også egentlig for de gangene jeg vil svare kort på sms når jeg kjører (ja, usansynlig dumt jeg vet...). Ellers kom jeg på at jeg savner en bedre måte å bytte profiler på. Men mest at man ikke har en måte å slå av alle lyder unntatt alarm (vekkerklokke) på. Har inntrykk av at 90% bruker mobilen som vekkerklokke for tiden. :)

Endret av Andy156
Lenke til kommentar

Har også hatt min TyTN II i overkant av ett døgn nå og er kjempefornøyd..

MEN, en ting irriterer meg.

 

Jeg har to internettkontoer. En som kobler seg mot jobben, for sync mot exchange og ett program som heter Evatic. Denne kontoen tillater ikke annen internettbruk. Derfor har jeg opprettet en konto til som jeg bruker til surfing og messenger osv..

 

Problemet er at hver gang jeg skal bruke den ene eller andre må jeg inn i tilkoblinger og velge konto for så å koble ned den som er oppe og så kobler den andre seg opp.

 

Finnes det noe program/funksjon som lar meg velge hvilke programmer som skal bruke de forskjellige kontoene, og som kobler ned den andre og opp riktig automatisk?

 

Noen som vet noe om dette? Evnt har samme "problem"?

Lenke til kommentar
GPRS og oppkobling til Internett

 

Jeg har søkt litt rundt, og funnet frem den nesten 300 sider tykke bruksanvisningen  :blush:

 

Her står det "Du blir fakturert pr KB når du bruker GPRS" og jeg har også sjekket litt rundt på nettet og det er altså uvesentlig hvor lenge man er oppkoblet via GPRS.

 

Over gprs betaler man for mengdenoverført data og ikke oppkoblingstid.

 

Det var jo egentlig litt kjekt å vite, for da trenger man ikke bekymre seg så mye over kostnaden ved bruk av TomTom, værtjenester eller Mobilsøk.

 

Nå har ikke alle de samme prisene selvfølgelig, men jeg sjekket prisene til telenor på GPRS trafikk:

 

det var da ikke så avskrekkende... viss man setter den opp til å koble opp mot "Telenor" og ikke "Telenor internett" så er det snakk om maksimalt 10 kr pr. dag.

9637026[/snapback]

 

 

Det visste jeg, men problemet med å være koblet opp hele tiden er jo at den suger batteri? Det er jo dårlig batteri fra før, så det er jo litt kjedelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...