Gå til innhold

Arvet stor pengesum - holde kjeft eller fortelle?


firkantsopp

Anbefalte innlegg

Under 3 mill.

9399496[/snapback]

 

Hadde vært greit og få det litt mer nøyaktig, men hvis du har arvet over 1 mill vil vennene dine tenke slik "du har penger, du spanderer". Du burde heller invistere i leilighet o. l hvis pengesummen du har arvet er tilstrekkelig.

9399522[/snapback]

 

800k

9399532[/snapback]

 

Hold tyst, og spar dem.... 800k kan fort gå bort på tull. F eks. dyr bil som taper seg fort som juling i verdi. DU burde spare dem, og ikke si noe til kameratene dine

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde nok investert i bolig ol. du er 24år, har sikkert en egen plass å bo, om du har lån, eller om du leier.. har du lån så betaler du ned det, og leier du så får du deg noe du kan eie selv. Iaf det jeg hadde satsa på, 800k er ikke såååå mye penger(det er jo mye, men blir fort brukt opp), men det er en veldig god start om du ikke har etablert deg skikkelig ennå :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hva i alle dager har vennene dine med hvor mye penger du har?

hvis dem spørr så si sannheten, hvis ikke så ikke si noe. de har jo ikke noe med det..

og hvis vennene dine finner det ut og offører seg anderledes, er de ikke dine venner og gi faen i dem..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

nei ikke gjør det, da kan du like godt brenne dem opp...

du er ung, du trenger det mer, bruk dem til og ta et leilighets lån, eller spar..

 

hvis du absolutt vill gi bort, gi det til noen som trenger det, som røde kors, redd barna osv..

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Kanskje jeg bør donere noe til en menighet.

9402576[/snapback]

Doner 10 % og sett resten i fond/betal tilbake et evt. lån. Spør banken din eller noen som har peiling om å finne et bra fond og så sitter du typisk med 20 % fortjeneste i året. Da skal det ikke mange år til før du har tjent opp litt penger. Men for å holde meg til topic, ikke si det. Du får sikkert noen "venner" som prøver og nyte litt av de pengene.

Lenke til kommentar
Man finner ikke "ekte" kjærlighet gjennom penger. Men om man kun er ute etter en jente gjør det vel ikke noe at det egentlig er pengene hun er ute etter.

 

kunne ikke sagt det bedre selv. når det gjelder venner som kommer på grunn av penger forsvinner de like raskt som de kom når pengene forsvinner og du vil sitte der pengelens og lens.

 

istedenfor å skryte så bruk heller pengene dine på noe fornuftig før du sietter der pengelens og angrer på at du ikke gjorde dette. kjøp deg en leilighet/hus hvis du ikke har det.

Lenke til kommentar

Det som undrer meg her i denne tråden er. Hvaslags venner er det folk her har? Jeg har vært i noenlunde samme situasjon, det ble vel litt kjent blandt venner, men jeg har ikke opplevd at en eneste kamerat har foreslått at jeg skal legge ut, eller bedt om lån..

 

Jævlig kiipe venner folk eller har her eller? :hmm:

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Om jeg så hadde vunnet 10 millioner i lotto, hadde jeg prøvd å holde kjeft om det.

Når man plutselig har MASSE penger, forventer noen rundt deg å få. Og om du gir "for lite", tenker de jaja, kjiping. ti mill og jeg fikk bare tralala...

Og om man gir for mye, ender man plutselig opp som blakk selv.

 

Litt egoistisk og paranoid tankegang.. uff..

Noe som evt. hadde vært mulig, hadde vært å gi venner/familie "gaver". som å pusse opp kjøkkenet til noen som har et bedritent kjøkken, hjelpe folk med småting..

 

Four letters;

H-Y-S-J!

Ingenting har skapt så mye trøbbel som penger.

9399025[/snapback]

 

EIGHT letters;

R-E-L-I-G-I-O-N ;)

 

 

Lås dem vekk i et fond før du sier noe i hvertfall. Så ikke de andre føler at du går med millioner i lommeboka.

 

Eller i hvertfall si at du har gjort det.

9399541[/snapback]

Fond.. Jeg ville vært litt skeptisk. Blir muligens nedgangstider snart. Asia er sikkert en god idè, men aldri i livet om jeg ville investert én krone i USA. :p

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar

Jeg ville valgt Leger uten grenser.

 

De går ikke noe særlig aktivt rundt og bruker penger på å samle penger (ála redd barna, unicef, osv. som kommer løpende etter deg når du er på by'n)

 

Edit: Også gjør de en god jobb, er nøytrale osv. Styrelønningene er helt ålreite. De tjener ikke fett, og det står det respekt av.

 

 

Jeg sa opp fadderskapet mitt i redd barna når jeg tok en lønnssjekk av styret.

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...