Gå til innhold

Noen på Jernbaneskolen her?


Rex_Rodney

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg krysser alt jeg har som er kryssbart, for at jeg skal komme inn i september-kullet.

 

Lurer på hva de setter sammen kullene etter... Prestasjoner på testene? Alder? Når vi var inne til intervju?

 

Er nok ikke etter testene, den er jo helt uavhengig av alt annet. Du kan være flink på prøva men lat på skolen feks. Tipper nok og at det blir en blanding av unge og de eldre , mye av undervisningen på skolen etter det jeg har forstått går ut på at vi hjelper hverandre og, så en blanding av eldre og unge er bra da tror jeg :)

Lenke til kommentar
Jeg krysser alt jeg har som er kryssbart, for at jeg skal komme inn i september-kullet.

 

Lurer på hva de setter sammen kullene etter... Prestasjoner på testene? Alder? Når vi var inne til intervju?

 

Er nok ikke etter testene, den er jo helt uavhengig av alt annet. Du kan være flink på prøva men lat på skolen feks. Tipper nok og at det blir en blanding av unge og de eldre , mye av undervisningen på skolen etter det jeg har forstått går ut på at vi hjelper hverandre og, så en blanding av eldre og unge er bra da tror jeg :)

 

Merklig påstand.

 

Skolen sier att testen samt intervjuet legger i hovedsak til grunn for når du kommer inn. Alder har sikkert en viss betydning, men det er visstnok de to parmeterene som vektlegges.

Lenke til kommentar
Vi får velge å tolke det dithen at vi har over gjennomsnittlig oppegående mennesker her på forumet. Eller at flittige IT-brukere også er gode til å håndtere stress og multitasking. ;)

 

Yes, få av de som jeg var inne med på testen og intervjuet var klar over denne siden. Min tolkning, vi som sitter her brenner for dette, mens mange av de "uvitende" der ute tar det litt som det kommer :p Skal vel legges til att jeg har fått masse gode tips på dette forumet som har hjulpet meg på veien :thumbup:

Lenke til kommentar
Merklig påstand.

 

Skolen sier att testen samt intervjuet legger i hovedsak til grunn for når du kommer inn. Alder har sikkert en viss betydning, men det er visstnok de to parmeterene som vektlegges.

 

Får se om og når jeg/vi kommer inne da . Det blir ihvertfall morro dette, ser frem til 1 år skole!

Lenke til kommentar

Vel, nå er det vel bare ca. 10 aktive brukere i denne tråden, og litt flere søkere på skolen, så det er vel ikke så rart, da.

 

Mange søkte nok på bakgrunn av kampanjen NSB hadde i vognene, med store plakater der de søkte etter lokførere og konduktører.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Bytex er du lokfører? eller har du søkt på skolen?

 

 

 

Hva er denne tråden tegn på egentlig? Først sier de "erfarne" at ca 50% faller av etter disse testene det er snakk om.

Men hver eneste en som har posta her har jo bestått testene og venter på å komme inn. What gives?

Lenke til kommentar

I følge psykologen er strykprosenten ca. 70% på interne søkere. Dvs. konduktører, flytogverter, skiftepersonale og lignende. De drar nok opp gjennomsnittet litt. Strykprosent enpå eksterne søkere er visstnok ca. 35% så ~50% til sammen er kanskje ikke så veldig urealistisk ?

 

Ellers tror jeg også det er de litt mer enn snittet oppegående og motiverte som poster her. Jeg traff flere eldre taxisjåfører, bussjåfører o.l på testdagen og intervjudagen. Har ikke sett så mye til de her (?).

 

BTW, meklingsfrist for LO-Stat utløper 23.mai og inntaksmøte er 27.mai. Risikerer vi problemer her om det blir streik ?

Lenke til kommentar

Det er jo ikke så vanskelig å forstå at når man klarer intervju, psykotest og helseprøver så blir man jo interrisert i dette yrket da. jeg hadde jo ikke skrevet og fulgt denne diskusjonen her inne jeg hvis jeg ikke kom videre på denne linjen, det gjelder nok alle :p

 

Hadde jeg ikke klart dette hadde jeg jo gått videre og interrisert meg for noe annet..

Lenke til kommentar
Fikk svar idag på arb.psykologiske testen,

 

JEG KLARTE DET :D NICE ;) Bare helsesjekk igjen nå da, og den forsto jeg at jeg skulle på til uka :) får svar til mandag :)

Ok, nå ble jeg nervøs. Har ikke hørt noen ting ennå jeg, og vi var jo inne samtidig. Regner med at de gir beskjed enten man kommer inn eller ikke, så ennå er det vel håp :)

 

Gratulerer forresten. Tenk at jeg glemte det i all min nervøsitet!!

Endret av Rocknisse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...