Gå til innhold

Noen på Jernbaneskolen her?


Rex_Rodney

Anbefalte innlegg

Huppsan. Her var det jo et aktuelt tema. Flere i samme båt som meg skjønner jeg, så jeg hiver meg på her med et spørsmål; noen som har tatt de forkursene, og kan gi et lite hint om hva de egentlig innebærer? Lurer mest på om de var veldig vanskelige, eller bare generelt ok. Tror jo ikke selv at det kan være så veldig vanskelig, men man vet jo aldri. Trodde jo aldri den arbeidspsykologiske testen var så gal heller, men den var nok litt verre enn jeg hadde trodd. Men det gikk jo greit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Loklæra syns jeg stort sett var greit. Da er det verre med den stressende skifte etappen der sensor visstnok "halshugger" deg for en liten feil på eksamen. Krysser bare fingrene for at det går bra!

 

De halshugger ikke, de hjelper fol på rett spor ( :p ) men du må ha en viss peiling, hvis du ikke tar hinta sensor kommer med, da sliter du

 

 

Det var vell ikke sånn ment da. Men har hørt noen eksempler der noen har svart feil på ett "kritisk" spørsmål og strøket. I ett kull var det hele 7 som strøk på skifteeksamen!! Men heldigvis går det som regel bra på andre forsøk da.

 

 

Det stemmer, men klarer man ikke å plukke opp hinta på de kritiske spørsmåla og skjønner hva det er eksminator og sensor vil fram til, så er man en fare i trafikken.

 

Jeg vil ikke møte noen på linja som ikke har de kritiske tinga sånn rimelig innabords i alle fall, ikke vil jeg sitte på med dem heller :)

Lenke til kommentar
Huppsan. Her var det jo et aktuelt tema. Flere i samme båt som meg skjønner jeg, så jeg hiver meg på her med et spørsmål; noen som har tatt de forkursene, og kan gi et lite hint om hva de egentlig innebærer? Lurer mest på om de var veldig vanskelige, eller bare generelt ok. Tror jo ikke selv at det kan være så veldig vanskelig, men man vet jo aldri. Trodde jo aldri den arbeidspsykologiske testen var så gal heller, men den var nok litt verre enn jeg hadde trodd. Men det gikk jo greit.

 

Hvis du leser igjennom tråden så står det litt om det tidligere.

Lenke til kommentar
Loklæra syns jeg stort sett var greit. Da er det verre med den stressende skifte etappen der sensor visstnok "halshugger" deg for en liten feil på eksamen. Krysser bare fingrene for at det går bra!

 

De halshugger ikke, de hjelper fol på rett spor ( :p ) men du må ha en viss peiling, hvis du ikke tar hinta sensor kommer med, da sliter du

 

 

Det var vell ikke sånn ment da. Men har hørt noen eksempler der noen har svart feil på ett "kritisk" spørsmål og strøket. I ett kull var det hele 7 som strøk på skifteeksamen!! Men heldigvis går det som regel bra på andre forsøk da.

 

 

Det stemmer, men klarer man ikke å plukke opp hinta på de kritiske spørsmåla og skjønner hva det er eksminator og sensor vil fram til, så er man en fare i trafikken.

 

Jeg vil ikke møte noen på linja som ikke har de kritiske tinga sånn rimelig innabords i alle fall, ikke vil jeg sitte på med dem heller :)

 

Det aller viktigeste og mest overordnede er at man vet hva man driver med og har forståelse for hvilke konsekvenser det har om det går ad dundass.Vet man ikke det så er man en fare i trafikken. Og den forståelsen kommer ene alene av erfaring. Det å kunne reglene (altså det en lærer på skolen) danner egentlig bare ett godt grunnlag for å få den forståelsen.

Lenke til kommentar
Da har jeg fått brev om forkurset. Det må bety at jeg er iallefall ikke narkoman :D

Gleder meg til å komme igang og alt skal være over 1 desember så da blir det skoleplass en gang i 2009, med forbehold om at jeg klarer kurset da....

 

Da blir det nok 1/3 og evt. 1/6 på dere med forkurs, siden man skal ha beskjed 3 måneder i forveien.

 

Dermed gjenstår sannsynligvis 88 plasser for oss uten, og det er ca. 100 som kom igjennom uten forkurs i følge noen før her. Med litt frafall høres det ganske riktig ut ja.

 

Kun 3 dager igjen nå :dribble:

 

Noen som vet om vi får beskjed på tirsdag eller om det drøyer til dagen etter ?

Lenke til kommentar

Ikke forvent svar om 3 dager.. det tar litt tid å få skrevet ut brev å få sent de.

 

Selv har jeg nå fått vite at jeg skal ha øvelseskjøring i Drammen, første tur på torsdag.. Gleder meg :)

 

Men først må loklære bestås på mandag!

Endret av Mjoellnir
Lenke til kommentar
Ikke forvent svar om 3 dager.. det tar litt tid å få skrevet ut brev å få sent de.

 

Selv har jeg nå fått vite at jeg skal ha øvelseskjøring i Drammen, første tur på torsdag.. Gleder meg :)

 

Men først må loklære bestås på mandag!

 

Brev ? Hadde vel regnet med e-post. Men kjenner jeg meg selv rett så ringer jeg nok inn på tirsdag ettermiddag og spør... :innocent:

Lenke til kommentar

er de slikt at man bør søke tidligere for å komme inn på skolen siden det er så lang kø?

 

Tenkte litt ang at jeg skal ut i lære nå til høstet, så hadde det vært fint å sett om jeg hadde klart å komme inn på skolen til jeg er ferdig med lærling tiden..

Lenke til kommentar
er de slikt at man bør søke tidligere for å komme inn på skolen siden det er så lang kø?

 

Tenkte litt ang at jeg skal ut i lære nå til høstet, så hadde det vært fint å sett om jeg hadde klart å komme inn på skolen til jeg er ferdig med lærling tiden..

 

Neste søknadsfrist blir nok sent på høsten eller rett over nyttår tipper jeg. Regn med at fra søknadsfristen går ut til du kan begynne så tar der 6 til 15 måneder sånn circa. Det er neppe noe problem å bytte til et senere kull om man får plass tidlig.

Lenke til kommentar
Stønn :(

 

Ingen september eller november på meg :(

 

Det er ikke bestemt ennå om det blir kull i desember, det blir bestemt 13. juni. Inntaksmøte for januar, mars og evt. desember er 18. juni.

 

For dere som ikke har fått svar er det bare å ringe nå...

¨

Kansje vi ses på det fantastiske Desember kullet da, dersom det blir opprettet. Er heldigvis ikke så innmari lang tid til vi får beskjed om når vi kommer inn denne gangen.

 

Må finne meg en strø jobb så lenge jeg :-(

Lenke til kommentar
Yay, jeg kom inn på 1. Sep.

De ringer og forteller de gode nyhetene til de som er heldige.

Brev kommer senere, men de sliter litt med å overholde de obligatoriske 3 månedene.

 

Hvis du ikke er oppringt i dag, ring og spør.

 

Grattis!

 

Hadde vært flott å få begynnt på den tiden av året, men, den som venter venter aldri forgjeves. Er i grunn lykkelig for att jeg er garantert plass før eller siden jeg da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...