Gå til innhold

Noen på Jernbaneskolen her?


Rex_Rodney

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kom også inn i september.

Tenkte jeg skulle vente med å si det til de andres sorg var komt litt på avstand. Men er jo ikke fritt for at jeg jublet godt når jeg fikk telefonen :)

Det hele ble feiret med kebab og rett på finn.no for å se etter hybel/leilighet.

 

Jeg leter etter noe til maks husleie 6500 (håper og satser på at det ordner seg med "lønn under utdanning" enten hos Cargonet eller hos NSB, hvis ikke, og jeg må leve på studielån, så blir det pappeske i frognerparken. Har ikke noen "tilbakelagt kariere" i annet yrke og oppsparte midler til bolig, så... vi går for kontrakt hos cargonet eller nsb. :) Det bare må la seg ordne ;)

 

Om noen der ute sitter på en leilighet beliggende ikke alt for langt fra ett av stoppene langs "lillestrøm-oslo, stopper alle stasjoner". Eller "linje 5 vestli", så er det steder jeg gjerne vurderer å leie ;) Husleie maks 6500 som sagt, og ikke akkurat noen ulempe om det er strøm, eller bredbånd eller begge inklusive.

 

Å bo med exphil ferskinger i bokollektiv på grünerløkka er uaktuelt.

Lenke til kommentar

Dagen før fristen gikk ut faktisk.

Grunnet at jeg hadde sendt inn en mail med noen praktiske spørsmål som de ikke maktet å svare på før rett før fristen.

 

Men om du leverte litt etter fristen, har det ingen betydning ifølge en jeg snakket med i telefonen.

 

De hadde et møte den 27. mai, ang. hvem som får begynne på skolen, og når.

De som klarte seg best på psykotesten og intervjuet, ansees som de som har best sjanse til å bestå selve utdannelsen.

Det er det som er viktig her.

 

Siden mangelen på lokførere er så akutt, vil de ha flest mulig i jobb, snarest mulig.

Håpet er at alle som starter på utdannelsen skal fullføre.

Derfor vil de antatt beste elevene få starte først.

De som fyller kull nummer 2 og 3 antas å ha høyere strykprosent.

Endret av Tordenknoll
Lenke til kommentar
Dagen før fristen gikk ut faktisk.

Grunnet at jeg hadde sendt inn en mail med noen praktiske spørsmål som de ikke maktet å svare på før rett før fristen.

 

Men om du leverte litt etter fristen, har det ingen betydning ifølge en jeg snakket med i telefonen.

 

De hadde et møte den 27. mai, ang. hvem som får begynne på skolen, og når.

De som klarte seg best på psykotesten og intervjuet, ansees som de som har best sjanse til å bestå selve utdannelsen.

Det er det som er viktig her.

 

Siden mangelen på lokførere er så akutt, vil de ha flest mulig i jobb, snarest mulig.

Håpet er at alle som starter på utdannelsen skal fullføre.

Derfor vil de antatt beste elevene få starte først.

De som fyller kull nummer 2 og 3 antas å ha høyere strykprosent.

 

Jeg sendte også inn dagen før fristen. Så om man var lenge før, eller rett før, synes ikke å ha noe å si. Tordenknoll sine opplysninger har jeg lest flere ganger her i forumet. Men aldri hørt dem fra skolen. Har vell og merke heller ikke spurt om dem. Så, vi får ha tillit til Tordenknolls kilder og tro det han skriver ;)

Dog, synes ikke selv jeg gjorde det så bra på intervjuet :p psykotesten var jeg bare glad for at jeg hadde stått på, for den likte jeg ikke i det heletatt. Så "magefølelsen" min sier at jeg egentlig ikke gjorde det så bra på noen av delene. Likevel er jeg altså funnet verdig til oppstart i september :)

Lenke til kommentar

Magefølelsen tar ofte feil.

Du er kanskje ikke helt klar over hva disse folkene ser etter?

 

Ikke nødvendigvis den som har høyest selvtillitt, penest klær, utdannelse og så videre.

Det er normalt å stamme litt og være nervøs på intervju.

De vil ha en som er 100% sikkerhetsbevisst, til å stole på og målbevisst.

Og gjerne motivert.

Har du f.eks. alltid likt tog? ØNSKER du å kjøre tog?

Eller er du bare lei av å gå med aviser og trenger en strøjobb?

 

Hva driver du med på fritida?

Snowboard og fjellturer? Eller X-files og ostepop?

 

Du skal ikke lyve. Men det er ikke uten grunn at de stiller "irrelevante" spørsmål om hobbyer og slikt. Ha det i bakhodet.

 

PS. det er ingen hemmelighet at de hadde et møte i slutten av Mai, hvis det er den opplysningen du sikter til. det har de gjentatt mange ganger. -I mai får dere vite kullplasseringen! Så jeg visste hva det gjaldt da telefonen ringte i går.

de gjentok det faktisk igjen: Vi hadde et møte i går...

Men jeg ser ikke noe om det på nettsida deres.

Endret av Tordenknoll
Lenke til kommentar

Dere får ha lykke til alle som kom inn på september kullet! Selv fikk jeg brev om at jeg skal på forkurs, og var storfornøyd med det. Enda mere fornøyd var jeg egentlig over at forkurset begynte 1. sept. Da kan jeg jo finne på alt mulig tull i sommer. Hadde nesten sett for meg Juni og August med nesa i boka. Nå kan jeg kjøpe bøker, smuglese litt, drikke øl og sole meg med god samvittighet :) :)

 

Kontrakt med CargoNet hørtes det ut som om jeg fikk og, så da slipper jeg bli trikkefører. ;p

 

Noen som har hørt hvor mange som skal ha forkurs forresten? I og med at det var så mange søkere kan det vel ikke ha vært veldig mange?

Lenke til kommentar
Jeg ringte jernbaneskolen idag og de sa jeg sto på venteliste til kullet i oktober, hvis det ikke ble noe i desember fikk jeg plass i januar :) Og jeg trengte heller ikke noe forkurs, det kom helt uventet på meg..

 

Grattis. Spurte om venteliste selv, men fikk beskjed om at jeg ikke sto på den. Frykter det kan ende opp med mars :(

 

Må ha gjort et dårlig inntrykk på intervjuet...

Lenke til kommentar

En liten trøst til dere som synes det blir lenge å vente: Det var visstnok bare rundt 200 av 600 søkere som klarte seg gjennom intervju, arbeidspsykologisk test og legesjekk. Så, dere hører til den beste tredjedelen. ;)

 

Begynner å nærme seg slutten for min del nå. Har første av de fire avsluttende eksamnene om halvannen uke. Siste eksamen 16. juni.

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar
En liten trøst til dere som synes det blir lenge å vente: Det var visstnok bare rundt 200 av 600 søkere som klarte seg gjennom intervju, arbeidspsykologisk test og legesjekk. Så, dere hører til den beste tredjedelen. ;)

 

Begynner å nærme seg slutten for min del nå. Har første av de fire avsluttende eksamnene om halvannen uke. Siste eksamen 16. juni.

 

Fikk dere noe ut av omvisninga på Alnabru forresten? (Regner med at du var en av Østfold gjengen?)

Lenke til kommentar

Hvis du sikter til tre av oss som var en tur der i forrige uke (barrierekurs), så ja. Det blir jo litt begrenset hva man får ut av slikt, men litt ble det da. Var greit å sitte på litt med en Di8. Dessuten stod det en aldeles lekker 911 Turbo parkert nedenfor TXP-ene. Siklet litt på den. Hvor møtte vi deg?

Lenke til kommentar
Hvis du sikter til tre av oss som var en tur der i forrige uke (barrierekurs), så ja. Det blir jo litt begrenset hva man får ut av slikt, men litt ble det da. Var greit å sitte på litt med en Di8. Dessuten stod det en aldeles lekker 911 Turbo parkert nedenfor TXP-ene. Siklet litt på den. Hvor møtte vi deg?

 

Var skifteleder Fjellhus den dagen, om jeg ikke tar feil. Porschen tilhører en av de to Txp'ene som var på vakt.

Endret av Grizzlybear
Lenke til kommentar

En aldri så liten "spoiler". Ting tyder på at det blir et desemberkull ;)

driver å slenger inn søknad til lånekassen nå, og i listen over studier man kan få støtte til v. Jernbaneskolen, så sto det vitterligen sept. 08, okt. 08 og des.08 jan og mars 09 ;) Så det blir nok et desemberkull skulle jeg tro ;)

Lånekassen pleier å vite hva de gjør. (Skjønt de ikke alltid er like flinke med å fortelle det videre til oss vanlige dødellig :p)

Lenke til kommentar
Magefølelsen tar ofte feil.

Du er kanskje ikke helt klar over hva disse folkene ser etter?

 

Ikke nødvendigvis den som har høyest selvtillitt, penest klær, utdannelse og så videre.

Det er normalt å stamme litt og være nervøs på intervju.

De vil ha en som er 100% sikkerhetsbevisst, til å stole på og målbevisst.

Og gjerne motivert.

Har du f.eks. alltid likt tog? ØNSKER du å kjøre tog?

Eller er du bare lei av å gå med aviser og trenger en strøjobb?

 

Hva driver du med på fritida?

Snowboard og fjellturer? Eller X-files og ostepop?

 

Du skal ikke lyve. Men det er ikke uten grunn at de stiller "irrelevante" spørsmål om hobbyer og slikt. Ha det i bakhodet.

 

PS. det er ingen hemmelighet at de hadde et møte i slutten av Mai, hvis det er den opplysningen du sikter til. det har de gjentatt mange ganger. -I mai får dere vite kullplasseringen! Så jeg visste hva det gjaldt da telefonen ringte i går.

de gjentok det faktisk igjen: Vi hadde et møte i går...

Men jeg ser ikke noe om det på nettsida deres.

 

Inntrykket folk får av deg på en time kan slå alle veier, men jeg følte att jeg hadde en god tone med intervjuerene, og jeg gjorde det relativt bra på testen. Har alltid likt tog, trenger ingen strø jobb, liker både fjellturer ostepopp x-files og fjell klatring, hadde ikke en eneste hvit løgn. Vet veldig godt hva disse folkene ser etter, men god selvtillitt er aldri negativt dersom du har det andre på plass. Med så mange søkere er det sannsynlig att de må ta en del valg på rein gambling. Syns ikke vi som nå må vente til neste runde skal føle oss for "dårlige" og det skal ihvertfall jeg bevise når jeg begynner på skolen.

Lenke til kommentar
En liten trøst til dere som synes det blir lenge å vente: Det var visstnok bare rundt 200 av 600 søkere som klarte seg gjennom intervju, arbeidspsykologisk test og legesjekk. Så, dere hører til den beste tredjedelen. ;)

 

Ble det så mange som 200 altså ? Inkl. de som skal ha forkurs eller ? 200 stk. er jo hele 9 kull, man risikerer i så fall å ikke komme inn før nærmere jul neste år...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...