Gå til innhold

Noen på Jernbaneskolen her?


Rex_Rodney

Anbefalte innlegg

Maped_Left skrev (På 24.5.2023 den 21.27):

Joda, veldig greit. Praksis i tog, øvelseskjøring, skiftekurs (den delen som skjer utenfor skolen) dekkes av skolen, men jeg lurer litt på hvordan dere løser det med alt som ikke dekkes av skolen. Uke, to uker på hotell er jo ikke akkurat billig...

 

Edit: Grattis :)

Jeg spurte skolen. Så blir nok ikke så galt anyway. 😄

Screenshot_20230605_151630_Outlook.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sltrx skrev (23 timer siden):

Hei! Disse leilighetene i Lillo boligstiftelse som man får leid gjennom lokmann, hvor billig er disse? Og hvor store er de, og hvilken standard? Noen som vet? 

Hei! Jeg har ikke bodd her selv, men har vært innom et par av disse. Andre som bor der kan gi et bedre svar. 

Siste jeg hørte kostet de 5800,- i mnd. Mulig leien har økt i det siste. Usikker på om strøm er inkludert eller ikke. De er ca 40 kvadratmeter med en balkong på kanskje 4 kvadratmeter. Lite soverom uten dør. Lite kjøkken med plass til et vanlig kombiskap. Ikke mulighet for oppvaskmaskin. Vet noen har en oppvaskmaskin som står oppå benken, men vet ikke helt om det er etter boka. Ikke plass til vaskemaskin på badet. 

Standarden kan nok variere. Vet noen ble pusset opp når jeg søkte for ca 6-7 år siden. Har derimot hørt om noen som fikk ei leilighet som var mugg i. Det har også mye å si hvilken leilighet du får tildelt. Det er stor forskjell på 1. etasje mot T-banen eller høyere etasje med utsikt mot byen. De fleste jeg snakker med trives veldig godt her. Har hørt om de som har bodd her i 15 år (før det ble maks leietid på 5 år som kontrakten sier nå).

Lokasjonen er svært bra. God kollektivtilbud med tog, T-bane, trikk og buss rett i nærheten. Mye butikker, treningssenter og Storo storsenter rett ved. Gode turområder langs Akerselva også. 

Når jeg søkte var det ca et års ventetid før man fikk tilbud om leie. Vet ikke hvor lang ventetid det er nå for tiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
EmmetBrown skrev (11 timer siden):

Håper jeg får møte noen av dere nye i øvelseskjøring 😊 Da skal vi kjøre «årntli» tog (les: gods) 😄

Håpe dere får prøve gods på skolen da🤞 I klassen min var det bare litt under halvparten som fikk kjøre gods på øvelseskjøring.. 

Lenke til kommentar
SPINESHANK skrev (På 21.6.2023 den 17.12):

Her er årsplanen for oss i september!

image.png.e7a05bc25f3de551719750315f1d6d65.png

Kom inn i sept selv. Veldig usikker på hva som er en fornuftig løsning når det kommer til bo. Dyrt å leie . Dyrt å kjøpe😊. Om noen har tips så tar jeg gledelig imot.

Endret av Brick-it
Lenke til kommentar
Brick-it skrev (23 timer siden):

Kom inn i sept selv. Veldig usikker på hva som er en fornuftig løsning når det kommer til bo. Dyrt å leie . Dyrt å kjøpe😊. Om noen har tips så tar jeg gledelig imot.

Leie er mest sannsynligvis måten å gjøre det på. Siden vi skal på mye praksis og øvelseskjøringer så er det nesten ikke verdt å kjøpe noe bolig etter min menig hvis ikke du bor i området :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...