Gå til innhold

Noen på Jernbaneskolen her?


Rex_Rodney

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blåhval88 skrev (2 timer siden):

Man får gjort det nettbasert nå? Hvordan fungerer det? Mange samlinger ila året? 

Yes.  Teoriundervisning er nettbasert. Og deltid.  Det andre er fulltid.  Derav 1,5 på skole.

4 samlinger på 5 dager + eksamen i løpet av skolen.

 

https://lokforerskolen.no/om-lokomotivforerstudiet/nettbasert-utdanning/

Endret av Sykkeltyv
Lenke til kommentar
SPINESHANK skrev (På 29.6.2023 den 11.33):

Leie er mest sannsynligvis måten å gjøre det på. Siden vi skal på mye praksis og øvelseskjøringer så er det nesten ikke verdt å kjøpe noe bolig etter min menig hvis ikke du bor i området :)

Har du fiksa leilighet eller?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Wow, ser at jeg har vært dum som ikke har tenkt tanken tidligere på å søke opp skolen på forum.
Lest igjennom de siste sidene, og gratulerer til alle som kom inn på '23/'24!
@Superjack, sees den 14. august!

@SPINESHANK & @Brick-it 
Har du/dere sjekket ut Diagonale Studentboliger? Jeg fikk plass der, og det virker ikke som at det er så mange som vet av den. Neste innflytning er 1. sept.
Er dog litt i dyreste laget som student, men dersom man har jobbet i noen år, så har man kanskje litt oppsparte midler..?
Lønner seg kanskje å søke før de "vanlige" studentene får svar fra samordna opptak den 20.juli.
 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
nathanigjeld skrev (10 minutter siden):

Hei! Lurte litt på hvor dere som jobber som lokførere er utplassert. Starter dere dagen på samme sted, eller blir det ofte endringer underveis?

Har sett på tabellen på utdanning.no over utplasseringssteder, vet dere om noen flere enn disse?

Har du link til stedene der man kan bli utplassert? Finner ikke?  Finner bare forslag på firmaer.

Lenke til kommentar
nathanigjeld skrev (24 minutter siden):

Hei! Lurte litt på hvor dere som jobber som lokførere er utplassert. Starter dere dagen på samme sted, eller blir det ofte endringer underveis?

Har sett på tabellen på utdanning.no over utplasseringssteder, vet dere om noen flere enn disse?

Jobber i gods, og har Oslo som stasjoneringssted. Starter «alltid» dagsverkene der, unntatt når jeg er på utestasjon naturligvis. En gang i skuddåret kan jeg også bli bedt om å starte et annet sted (feks avløse et tog på Hønefoss), men da får jeg betalt som om jeg hadde startet dagsverket i Oslo (eventuelt får kjøregodtgjørelse for å komme meg til alternativt oppmøtested).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
8 minutes ago, EmmetBrown said:

Jobber i gods, og har Oslo som stasjoneringssted. Starter «alltid» dagsverkene der, unntatt når jeg er på utestasjon naturligvis. En gang i skuddåret kan jeg også bli bedt om å starte et annet sted (feks avløse et tog på Hønefoss), men da får jeg betalt som om jeg hadde startet dagsverket i Oslo (eventuelt får kjøregodtgjørelse for å komme meg til alternativt oppmøtested).

Høres bra ut :)

Tusen takk for svar :D

Lenke til kommentar

Heisann! Jeg ønsker å søke til lokførerskolen til neste år, men har et kort spørsmål angående det. Er det slik at verken alderspoeng eller eventuelle ekstra tilleggspoeng ikke teller med i poengsummen? Og, ville da eventuelt 48,2 være for lite for å komme inn i dag?

Lenke til kommentar

Hei! 

Starter utdanningen min på nyåret og er litt nysgjerrig på hvordan de ulike turnusene kan se ut. Er det noen her som kunne tenkt seg å legge ut et skjermbilde/sende en melding av sin turnus? Vil gjerne se både persontog og godstog om mulig. 

Takk på forhånd! 

Endret av Valk
Lenke til kommentar
Valk skrev (7 timer siden):

Hei! 

Starter utdanningen min på nyåret og er litt nysgjerrig på hvordan de ulike turnusene kan se ut. Er det noen her som kunne tenkt seg å legge ut et skjermbilde av sin turnus? Vil gjerne se både persontog og godstog om mulig. 

Takk på forhånd! 

Når på nyåret starter du? :)

Lenke til kommentar
Brick-it skrev (12 minutter siden):

Hei.Da  er det på tide å ordne seg en plass å bo.

Begynner på skole 25 sept.

Er Nittedal f.eks en kurant plass å plassere seg i forhold til skole?

Noe bedre leiepriser litt utenfor.

Håper noe eventuelt kan komme med innspill/erfaringer.

Nittedal går helt sikkert fint det, men personlig ville jeg heller satset på det SiO bolig, evt de jernbaneboligene ved Storo. 
Gikk på skolen i 2020, og da betalte jeg ca 5400kr fast (alt inkld) hver måned for en SiO bolig midt i oslo.
Veldig kurrant og kunne gå ned til Oslo S og ta lokalen til Skolen, evt buss til skolen. 

Hadde litt venner i Oslo fra før, så gjorde det litt for det sosiale og.

Lenke til kommentar
Konglaa skrev (1 time siden):

Nittedal går helt sikkert fint det, men personlig ville jeg heller satset på det SiO bolig, evt de jernbaneboligene ved Storo. 
Gikk på skolen i 2020, og da betalte jeg ca 5400kr fast (alt inkld) hver måned for en SiO bolig midt i oslo.
Veldig kurrant og kunne gå ned til Oslo S og ta lokalen til Skolen, evt buss til skolen. 

Hadde litt venner i Oslo fra før, så gjorde det litt for det sosiale og.

Takk for svar. Hvilken av de sio «boligene» bør jeg søke på eventuelt.

Ikke kjent i byen så usikker ang. Beliggenhet.

 

Lenke til kommentar
Brick-it skrev (5 minutter siden):

Takk for svar. Hvilken av de sio «boligene» bør jeg søke på eventuelt.

Ikke kjent i byen så usikker ang. Beliggenhet.

 

Tjaa, litt hipp som happ. Så lenge det er ganske sentralt er det egt greit spør du meg. 
Mye rundt Grunerløkka, carl berner, ved slottet osv. 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...