Gå til innhold

Noen på Jernbaneskolen her?


Rex_Rodney

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Brick-it skrev (52 minutter siden):

Hei.

Hvor lang tid tar det å gå fra Grorud stasjon til skolen? Første skoledag i morgen😊

Tjaa 15-20min kanskje. Ca samme tid om man går av på Grorud som på Haugenstua mener jeg.

Greit å regne god tid første dagen.

 

Lykke til!! Husker jeg selv var nervøs for første skoledag selv om man er voksen😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sykkeltyv skrev (20 timer siden):

Fortell fortell 😁

Idag (dagen etter første skolestart :)) så ble klassen delt inn i to grupper. Den ene gruppen var ute og holdt på med noen vogner, mens min gruppe var inne og lærte oss signaler. 
 

Vi fikk også teste ferdighetene vi fikk lært ved å kjøre simulator som også er bygget i stil til et av togtypene som brukes i virkeligheten.

Må også si at den simulatoren er en av de mest kuleste simulatorene jeg har prøvd 🤩

Lenke til kommentar

Hei. Noen her som nylig har fått jobb siste året(ene) som kan si litt om ossen lønn, arbeidsmiljø,  arbeidstid, ect ect de har? Hvir lett det var å få jobb ?

 

Mye forskjellig på nettet, alt fra 5-600 til 8-900k i lønn. Men fint å høre det fra en lokfører og sammenlikne med arbeidstid og antall år i yrket? 

Lenke til kommentar
tutut skrev (24 minutter siden):

Hei. Noen her som nylig har fått jobb siste året(ene) som kan si litt om ossen lønn, arbeidsmiljø,  arbeidstid, ect ect de har? Hvir lett det var å få jobb ?

 

Mye forskjellig på nettet, alt fra 5-600 til 8-900k i lønn. Men fint å høre det fra en lokfører og sammenlikne med arbeidstid og antall år i yrket? 

Arbeidsmiljøet hos godsselskapene er jevnt over veldig godt, det er min erfaring.

Arbeidstidene er jo det man gjerne kaller "ugunstige" i gods. Svært mange ettermiddager/kvelder og netter i turnusen. Ikke utelukkende kveld/natt naturligvis, og man får også endel ekstra fri utenom helgefri da man samler opp en del timer på lange dagsverk.

I og med en del ugunstig arbeidstid så blir jo lønna tilsvarende høy. Man får også betalt for opphold på utestasjon (gjerne hotellovernatting), noe som igjen øker lønna. Pluss litt overtid (enten du vil eller ikke i form av forsinkelser). Du skal vel ha ganske "uflaks" hvis du kjører godstog og har under 1 mill. brutto i året. 

Jeg har vært lokfører i nærmere 7 år nå og har litt ekstra tillegg som kjørelærer bl.a., og jeg ligger på 1,2 - 1,3 i året. 

Lenke til kommentar
tutut skrev (21 timer siden):

Hei. Noen her som nylig har fått jobb siste året(ene) som kan si litt om ossen lønn, arbeidsmiljø,  arbeidstid, ect ect de har? Hvir lett det var å få jobb ?

 

Mye forskjellig på nettet, alt fra 5-600 til 8-900k i lønn. Men fint å høre det fra en lokfører og sammenlikne med arbeidstid og antall år i yrket? 

Du kommer neppe under 800k som persontogfører, og det skal ikke så veldig mye ekstra innsats til for å bikke 7-sifret. 5-600k? Det er grunnlønn før alle tillegg og uten alt av røde dager osv. 

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om noen av dere som har jobbet som lokomotivfører nå, kan forklare hvordan turnusen deres ser ut? Ser det er en del stund på også en del tid fri, men hvordan ser d ut for hver enkelt av dere? Har dere tre dager på også 10 dager fri, eller hvordan ser d ut?

Og til dere som er på skolen, ser det er gratis parkering, men må man søke om plass før man starter, eller er d bare å parkere?

Endret av Framtidig lokomotivfører
Lenke til kommentar

Jeg er redd du blir skuffet om du forventer tre dager med jobb for så å ha ti dager fri.

I gjennomsnitt har jeg 3-4 oppmøter på jobb per uke, men da inngår noen dobbelturer (f.eks. tur til Dombås på onsdag kveld med overnatting, og tilbake igjen torsdag formiddag). Jeg har også et par langfri i turnusen, f.eks. jobber jeg en uke 4 dager i strekk og har 4 dager fri etterpå. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...