Gå til innhold

Hvilken 24" skal vi teste?


enden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Paneltypen TN er den raskeste, men også den som gir dårligste bildekvalitet. Legger man såpass mye penger i en skjerm, som en 24-tommer koster så vil man gjerne ha litt bedre bildekvalitet enn TN gir.

9420559[/snapback]

Det er nå en aldri så liten generalisering. Med såpass store prisforskjeller som det er på 24-tommere med TN og de bedre panelene så kan man jo argumentere for å velge to 24-tommere med TN vs. en god 24-tommer. For mange kan oppløsning og arbeidsflate være en viktigere prioritet enn bildekvaliteten.

 

Jeg må si 6060 kr for to stk 24-tommere i TN-kvalitet hadde fristet meg en del om jeg ikke hadde hatt en god 24-tommer fra før. (som var en av de billigste når jeg kjøpte den for ett år siden)

Lenke til kommentar
Ta helleren "2.generasjons " 24" skjerm. Nec 2470WNX (og andre skjermer) i den prisklassen er altfor overpriset da de er en typisk 1.generasjons skjerm i den størrelsen, og koster derfor også altfor mye.

9429965[/snapback]

 

 

NEC 2470WNX er en ganske ny skjerm, tror grunnen til at denne er litt dyr er:

det er NEC ....

Dette er nok mer en prosumer skjerm, retta mot grafisk bruk..

 

Jeg kunne godt tenkt meg å se en test av denne mot skjermene til de mer consumer retta produsentene ,tipper den danker ut alt annet rundt samme pris, hva bildekvalitet angår.

Endret av stamfar
Lenke til kommentar
Fikk endelig min HP w2408. Orka ikke vente på hw.no sin test denne gangen. Har bare prøvd den noen få timer i kveld, men så langt ser det ut som det er mye for pengene!

9482753[/snapback]

Skjermen hadde vært bonkers om det ikke hadde vært for designet, som ikke er noe å skryte av akkurat. (foten får det jo til å se ut som den billigskjermen...) :cry:

Lenke til kommentar

Hva er galt med designet på foten? Jeg fant ikke så mange bilder på nettet så det er fint om astrox kan ta noen bilder fra flere vinkler og med litt normal oppløsning.

 

PS. Nå ser det ut som Acer AL2416Ws er i ferd med å krype oppover i pris. Den var på sitt laveste nede i 3005 kr på det billigste og 3029 på nest billigste plass. Nå koster den 3299 på den billigste plassen og hele 3683 på nest billigste plass.

Lenke til kommentar
Hva er galt med designet på foten? Jeg fant ikke så mange bilder på nettet så det er fint om astrox kan ta noen bilder fra flere vinkler og med litt normal oppløsning.

9483271[/snapback]

Tja, flere vinkler hadde gjort noe. :)

Men av ukjent grunner så likte jeg bare ikke den foten. :hmm:

Kan hende det er fordi samsungen er så mye lekkrere?

 

For meg så er nok Acer AL2416Ws ikke noe alternativ. (uten DVI, eller HDCP så har jeg ivhertfall ikke noe bruk for den ekstra oppløsningen)

Da du verken får skarpere bilde (pga VGA) , eller mulighet for å se på HD-DVD/Bluray... :dontgetit:

 

 

Edit: Men ser jo nå at samsungen har falt 700kr i pris. :w00t:

4000kr nå er jo rett og slett et røverkjøp. (tipper det var HP skjermen som fikk dratt ned prisnivået)

Lenke til kommentar

Bilder: http://picasaweb.google.no/kim.betti/HPW2408

 

Foten er egentlig veldig kjekk på den måten at den er dyp. Det går for eksempel helt fint an å dytte tastaturet under skjermen for å få bedre plass på bordet.

 

Har bare testet skjermen med vga til nå. Får ikke testet med dvi før Komplett finner det for godt å sende meg det nye skjermkortet mitt :p Skal legge inn en liten "anmeldelse" i prisguiden når jeg har fått testet den med dvi.

Lenke til kommentar

Kort oppsummert hittil:

 

+ Stort bilde :-)

+ Overaskende bra kvalitet med vga

+ Gode innstillingsmuligheter, både tekniske og fysiske

+ Lyssensor som regulerer lysstyrken i forhold til lyset i rommet

+ Usb hub. To kontakter på venstre side, to under skjermen

+ Alt av kabler følger med

+ Fine farger, sort er faktisk sort!

+ Ingen døde pixler, men dette er kanskje ikke noe problem lengere?

 

- Litt dårlig innsynsvinkel fra siden

 

Har faktisk ikke noe mer negativt å si om skjermen (iallfall enda). Det virker som om denne gir mye skjerm for pengene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...