Gå til innhold

Hvilken 24" skal vi teste?


enden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det hjelper oss om dere bruker riktig betegnelse. Man kan ikke bare anta at noen tester den nyeste modellen fordi den er på markedet - og selv om det skulle være slik så er det enklere å se riktig betegnelse i testens overskrift/ingress enn å måtte lete frem datoen for slipp av nyeste modell og sammenligne den med publiseringsdato for testen.

 

.. I tillegg hadde du spart noen poster i denne tråden;)

9384725[/snapback]

Nå ville selvfølgelig testen inneholdt hele bokstavsuppa (sukk) med modellbetegnelse, men poenget er tatt :)

 

Men kan ikke dere andre være så snille å lese førsteinnlegget så vi slipper en million innlegg som foreslår skjermer som alt er bestemt at skal være med i testen....

Lenke til kommentar

Hva med å ha med en LCD TV, for å se hvordan de er i forhold.

 

Det hadde vært noe, for oss med Campingvogn og PC`e i den.

 

Da snakker vi om "luksus".

 

Det finnes mange LCD TV, men de er enten for små typisk 19 tommere, eller ikke innebygget DVD.

 

Så hvorfor ikke teste noen av de skjermene og ?

 

Takk.

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

Lenke til kommentar

Hva med å ha med en LCD TV, for å se hvordan de er i forhold.

 

Ørjan...

9383824[/snapback]

Kan du utbrodere ideen din om å ha med EN LCD-TV litt? Jeg ser ikke helt poenget da reelle bruksområder er så ulike, men kanskje du kan overbevise meg :)

 

Tanken var å se hvor gode disse(vel, en av disse) er i forhold til rene dataskjermer. Vil en LCD TV kunne være et reelt alternativ til en ren dataskjerm? Den måtte da testes som en hvilken som helst annen dataskjerm, og ikke som en LCD TV.

 

Hvis kvaliteten på bildet er bra, vil det i noen situasjoner kunne være aktuelt å kjøpe en slik. I campingvogna, på hytta, på hybel.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar
Når, sånn cirka vil denne testen bli publisert ?

Enig med mange her inne, en budsjett 24" hadde vært interessant. Gjerne Acer.

9386733[/snapback]

Innen en måneds tid eller noe, avhengig av logistikk og annen arbeidsmengde. Det er alltid gøy å sette to uker som mål, men jeg skuffer alltid de håpefulle da :)

 

Fastsatte kandidater:

 

Eizo FlexScan HD2441W 8000,- (ukjent pris, men jeg forventer et sted mellom 7.000 og 9.000 basert på tidligere modeller)

 

Samsung SyncMaster 245B 4293,-

 

Dell UltraSharp 2407WFP 8463,-

 

 

Forslag til siste kandidat:

 

2 x Acer AL2423W (jeg finner ikke AL2423WD i prisguiden, så jeg slår sammen til AL2423W) 4480,-

3 x Acer generelt

 

1 x Apple 23" Cinema HD

 

4 x BenQ FP241 ettellerannet. Jeg foreslår at vi venter med VW til en egen test, men er usikker på hva som skiller w og wz sånn på sparket. 6000 - 7000,-

1 x BenQ generelt

 

2 x Eizo generelt

 

1 x LG L245WP-BN

 

2 x HP LP2465 6321,-

 

ViewSonic VX2835wm

 

2 x LCD TV

Hvis vi blir enige om en BenQ-modell så anser jeg det som død løp mellom den og Acer foreløpig. Jeg heller kanskje mot Acer slik at testen ender opp med to rimelige og to dyre skjermer, men har ikke helt bestemt meg. Både HP og Apple er interresante, men prisen gjør at testen vil få en skjev fordeling. Dessuten er de mindre populære enn Acer-en.

 

Når det gjelder LCD-TV er det et interressant konsept, som er diskutert internt før. Jeg ser ikke helt relevansen i en test som skal sammenligne skjermer direkte, men jeg jobber sakte men sikkert med å skissere rammene for å teste en TV som skjerm. Det er mulig jeg lager en egen tråd så dere kan være med på bestemme premissene der etter hvert. Det er gøy å få input fra dere :)

 

ViewSonic VX2835wm er en interessant kandidat, men kanskje ikke helt relevant i denne sammenhengen. Det er ikke noe problem for meg å linke den opp mot testresultatene ved en senere anledning, så den tror jeg vi legger på is.

 

edit; Uff, det kom inn et par forslag til mens jeg skrev, men begge er enkeltstående, så jeg ignorerer de...

Endret av enden
Lenke til kommentar
Samsung 245b helt klart.

Bare se alle de trådene her på forumet som omhandler nettopp dette skjermen.

9387414[/snapback]

Hey, den har gått meg hus forbi. Spørs om jeg ikke skal prøve å få byttet 204B med 245B. Makan til sløvt forarbeid :blush:

 

edit; schvarte da, det står jo 245B som fastsatt alt i førsteposten. Ikke få meg til å gå i surr nå :wee:

Endret av enden
Lenke til kommentar
BenQ er ikke lette og tolke, ang. forskjell på FP241W og FP241W Z

De skal visstnok ha gjort Z- modellen bedre for raske bilder som skifter farge, begrense "etterslepet" slik eg har forstått det.

BenQ sin ifo om FP241W

Info om FP241W Z

9387664[/snapback]

Ah, de har med andre ord implementert en overdrive-funksjon i en softwareoppgradering, og lansert det som en ny modell. Panelet er i alle fall det samme, og jeg vedder en femmer på at det er samme kontroller også.

 

Men BenQ skal ha kudos for mengden svada de klarer å presentere på salgssidene sine :)

Endret av enden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...