Gå til innhold

Hvilken 24" skal vi teste?


enden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eizo sin får vi satse på blir formuets første powerbuy. :D

Når kan vi regne med at testen er ferdig? 1 måned? 2 måneder?

9394129[/snapback]

Standard lånetid er 1 mnd, så innen det må de være ferdig testet. Legg til litt tid for administrasjon før og etter så er vi i mål. Alt før det er ren bonus fordi jeg er rask og dere maser :wee:

 

Men jeg lurer på om jeg ikke går for Acer AL2423W, av grunner nevnt tidligere. De andre kan det jo hende jeg tar enkeltvis senere :)

Lenke til kommentar
Jeg støtter forslaget om test av HP W2408, det er for øyeblikket den billigeste 24" med DVI tilkobling og så ser den bra ut.

 

Jeg fant en kort fremvisning av skjermen på youtube, link.

9391723[/snapback]

Ojojoj hun hørtes ikke bare LITT stolt for å vise frem skjermen heller nei :D, den virket ikke så dum den hp'en.

Endret av micke090
Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg KUN ser fram til Eizo testen hehehe, kommer kanskje litt vel tydelig fram en gang i blant :)

 

Hva med en LED-baklyst skjerm? Noe litt utenom det vanlige? Kanskje litt vanskelig å få fingrene i?

 

PS: KONGE med noen skjermtester igjen!

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Hva med å se disse LCD-skjermene oppimot en Sony GDM-F520.

Er veldig spent på hvordan farger, kontraster og alt sånt mellom den topp skjermen innen CRT-skjermer er, sammenlignet med LCD-skjermer.

 

Det hadde vært veldig spennende :)

Om dere bare kunne dratt med en GDM-F520 med i testen

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Men RamGuy, hvor får du tak i en slik skjerm?

9414398[/snapback]

 

Det er kanskje litt vanskelig. Men var mer på utkikk etter hvordan en slik topp CRT-skjerm klarer seg oppimot dyre LCD-skjermer.

Eller om du kanskje får en vell så god skjerm, uten noe responstid problemer, piksel feil og en mye høyere piksel tetthet muligheter med å kjøpe en topp CRT-skjerm ny eller brukt enn å punge ut flere tusenlapper for en LCD-skjerm.

 

Jeg får selv en Sony GDM-F520 i morgen :)

Lenke til kommentar

Vel ser ikke ut til Acer AL2416Ws er hva den en gang var;

ser ut til at den plutselig har blitt "ACER AL2416WBSD"

med nye spesifikasjoner : D-SUB/DVI 999:1 300CD 5MS 160/160 HDCP IN

 

jaja bra med dvi og HDCP, men jeg kjøper ikke noe 6-bits panel iallefall..

 

Når skal produsentene begynne å opplyse om panel teknologi,

og når skal de slutte å bytte paneler, beholde modell nummeret å late som ingen ting ?

 

Man kan jo drømme....

Endret av stamfar
Lenke til kommentar
fra tft central sitt panel søk:

HP w2408 5ms 24"WS TN Film  :no:

 

ikke så spennende allikevel... hvis det stemmer.

Acer AL2416Ws har iallefall et S-PVA panel, om ikke noe annet ....

9418373[/snapback]

 

Har veldig lyst til å se en test av denne! Er på nippet til å kjøpe den. Men skjønner ikke hva som er så :no: med den infoen, kan ikke så mye om skjermer :) Er det btw noen som har noen erfaring med den skjermen eller klart å finne noe review utover youtube-videoen?

Lenke til kommentar
Har veldig lyst til å se en test av denne! Er på nippet til å kjøpe den. Men skjønner ikke hva som er så :no: med den infoen, kan ikke så mye om skjermer :)  Er det btw noen som har noen erfaring med den skjermen eller klart å finne noe review utover youtube-videoen?

9420166[/snapback]

Paneltypen TN er den raskeste, men også den som gir dårligste bildekvalitet. Legger man såpass mye penger i en skjerm, som en 24-tommer koster så vil man gjerne ha litt bedre bildekvalitet enn TN gir.

 

Akk, jeg husker de dager hvor 19-tommere var de største med TN. Det var gode dager det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...