Gå til innhold

Hvilken 24" skal vi teste?


enden

Anbefalte innlegg

Det er på tide med en ny liten round-up av skjermer, og denne gangen er det 24-tommere som (endelig) står for tur. Det er plukket ut tre kandidater, men vi må nesten ha en til for at det skal bli gøy. Hvilken skjerm vil dere se i tillegg til disse?

 

Eizo HD2441W

Samsung 245B

Dell 2407WFP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er på tide med en ny liten round-up av skjermer, og denne gangen er det 24-tommere som (endelig) står for tur. Det er plukket ut tre kandidater, men vi må nesten ha en til for at det skal bli gøy. Hvilken skjerm vil dere se i tillegg til disse?

 

Eizo HD2441W

Samsung 245B

Dell 2407WFP

9383669[/snapback]

 

Definitivt Acer AL2423W. Populær og billig.

 

I tillegg ønsker jeg litt fokus på problemene som har vært med signalene, noe jeg selv fikk erfare i dag...

Lenke til kommentar
Om dere skal teste Dell 2407WFP-HC så kan dere teste hvor jevn fargetemperaturen er på den i forhold til skjermer med annen teknologi. Sjekk mitt problem når jeg bruker kaldere temperatur enn den varme skjermen kommer med i tråden om Dell 3007WFP-HC.

9384008[/snapback]

Er du her og å maser Truls? :!:

 

Men ja, jeg mener en billig 24" fra f.eks. Acer er et godt forslag. En "budsjett"-24" hører absolutt hjemme i en slik test. Så kan en få en formening om det er verd å legge 2-3.000 ekstra i en av de dyrere skjermene eller ei...

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar

Er sikkert lurt å teste en skjerm som er i en prisklasse som er oppnåelig for de fleste. Ser dere har med Samsung sin rimelige, men å ta med en eller to til mellom denne og opp til Dell hadde vært ålreit.

 

Virker egentlig som Dell har priset seg litt ut på sin skjerm nå når tilbudet dems er over, om ikke den nye har mye bedre kvalitet da...

Lenke til kommentar

Siden det tydeligvis bare skal velges én skjerm til, får jeg vel komme med noen argumenter for å velge akkurat Benq FP241W.

 

- Den er relativt billig. (5997,- i prisguiden)

- Den har mange tilkoblingsmuligheter andre skjermer ikke har, bla: HDMI med HDCP støtte, selvfølgelig også "standard" tilkoblinger som: DVI-D, VGA, Component og S-Video

- Flere USB-utganger på skjermen, blant annet en på toppen beregnet på webcam.

- Meget gode scores på bildekvalitet i de testene jeg har lest.

 

Tester:

Bit-Tech.net

Trustedreviews.com

Lenke til kommentar
Hva med den Dell 2407WFP-HC framfor en utgående modell?

9383723[/snapback]

 

Helt enig. Bortkastet å teste en skjerm som ikke er å få kjøpt.

 

Hva med å ha med en LCD TV, for å se hvordan de er i forhold.

 

Ørjan...

9383824[/snapback]

Da ikke-HC-modellen ikke er i salg lenger er det vel en selvfølge at vi ikke skal teste den. Det er bare jeg som ikke orker å ta med ørten tegn i modellnavnet bare fordi produsenten velger å legge på stadig mer i stedet for å skifte modellnavn. Tenkte ikke på at dette faktisk kunne forvirre noen :)

 

Kan du utbrodere ideen din om å ha med EN LCD-TV litt? Jeg ser ikke helt poenget da reelle bruksområder er så ulike, men kanskje du kan overbevise meg :)

 

 

Om dere skal teste Dell 2407WFP-HC så kan dere teste hvor jevn fargetemperaturen er på den i forhold til skjermer med annen teknologi. Sjekk mitt problem når jeg bruker kaldere temperatur enn den varme skjermen kommer med i tråden om Dell 3007WFP-HC.

9384008[/snapback]

3007WFP-HC (pun intended) kommer vi nok til å ta for oss i en separat test, men takk for tipset om å sjekke 2407WFP-HC nøye også :)

 

edit; når man skal erte noen for navneflising er det greit å skrive navnet riktig selv... :wee:

Endret av enden
Lenke til kommentar
Da ikke-HC-modellen ikke er i salg lenger er det vel en selvfølge at vi ikke skal teste den. Det er bare jeg som ikke orker å ta med ørten tegn i modellnavnet bare fordi produsenten velger å legge på stadig mer i stedet for å skifte modellnavn. Tenkte ikke på at dette faktisk kunne forvirre noen :)

 

Det hjelper oss om dere bruker riktig betegnelse. Man kan ikke bare anta at noen tester den nyeste modellen fordi den er på markedet - og selv om det skulle være slik så er det enklere å se riktig betegnelse i testens overskrift/ingress enn å måtte lete frem datoen for slipp av nyeste modell og sammenligne den med publiseringsdato for testen.

 

.. I tillegg hadde du spart noen poster i denne tråden;)

Endret av trulsi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...