Gå til innhold

Hvilken 24" skal vi teste?


enden

Anbefalte innlegg

For meg så er nok Acer AL2416Ws ikke noe alternativ. (uten DVI, eller HDCP så har jeg ivhertfall ikke noe bruk for den ekstra oppløsningen)

Da du verken får skarpere bilde (pga VGA) , eller mulighet for å se på HD-DVD/Bluray...  :dontgetit:

9483403[/snapback]

Skarpere enn hva? VGA gir knallskarpe bilder det også med mindre du har en dårlig defekt kabel. Moderne skjermer tilpasser analoge signaler slik at de passer eksakt til oppløsningen på skjermen. På mine skjermer er det ikke mulig å se forskjell på DVI og VGA med mindre man vet nøyaktig hva man skal lete etter og selv da er det så vidt det går an å skimte en forskjell.

 

HDCP er derimot et godt argument for de som vil se film via blu-ray eller HD-DVD-spiller uten å fjerne DRM'en først. Selv har jeg ikke planer om å kjøpe en sånn spiller til PCen så jeg tenkte ikke på det argumentet.

 

Fine bilder! Det ser ut som en lekker skjerm. (Også ser jeg avataren min der :p ). Foten ser ut som et passende sted å legge penner, minnepinner og annet krimskrams.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For meg så er nok Acer AL2416Ws ikke noe alternativ. (uten DVI, eller HDCP så har jeg ivhertfall ikke noe bruk for den ekstra oppløsningen)

Da du verken får skarpere bilde (pga VGA) , eller mulighet for å se på HD-DVD/Bluray...  :dontgetit:

9483403[/snapback]

Skarpere enn hva? VGA gir knallskarpe bilder det også med mindre du har en dårlig defekt kabel.

Kan kanskje være skjermene mine som er dårlige på VGA-signaler...

Uansett så ser jeg nok på DVI som er relativt stor fordel.

Med forhold tenkte jeg vel mest på den ekstra skarpheten det gir å ha så høy oppløsning. (og pikselstørrelsen, som er like liten som på 17" og 20") mot 19" og 22".

 

Fine bilder! Det ser ut som en lekker skjerm. (Også ser jeg avataren min der  ). Foten ser ut som et passende sted å legge penner, minnepinner og annet krimskrams.

Skjermen så nok meget lekker ut, men syntes bare jeg fikk et enda dårligere bilde av foten. Kanskje litt praktisk for de med liten benkplass, men stygg.

(så litt malplassert ut med en stor, grå plastikkfirkant midt på bordet) :hmm:

 

HDCP er derimot et godt argument for de som vil se film via blu-ray eller HD-DVD-spiller uten å fjerne DRM'en først. Selv har jeg ikke planer om å kjøpe en sånn spiller til PCen så jeg tenkte ikke på det argumentet.

Skal jeg først få meg HD oppløsning så ska livhertfall jeg se å få utnyttet dette. (ny Prosjektor med full HD vil det nok ta en stund til jeg får råd til) :innocent:

Lenke til kommentar
Bilder: http://picasaweb.google.no/kim.betti/HPW2408

 

Foten er egentlig veldig kjekk på den måten at den er dyp. Det går for eksempel helt fint an å dytte tastaturet under skjermen for å få bedre plass på bordet.

 

Har bare testet skjermen med vga til nå. Får ikke testet med dvi før Komplett finner det for godt å sende meg det nye skjermkortet mitt :p Skal legge inn en liten "anmeldelse" i prisguiden når jeg har fått testet den med dvi.

9483534[/snapback]

 

Ser den bare glossy ut, eller er den det. Jeg kan se lampen din på skjermen på det ene bildet.

Lenke til kommentar
Skal jeg først få meg HD oppløsning så ska livhertfall jeg se å få utnyttet dette.

9483957[/snapback]

Du får jo full utnyttelse av oppløsninga i form av et stort 2D skrivebord, spill, foto, Full-HD-filmer uten DRM osv. Det er mange bruksområder der det er herlig med 1920x1200 ;)

9485127[/snapback]

Ja, klart det er mange bruksområder for HD-oppløsning, men uten HDCP så vil den komme for kort, om man ser på full utnyttelse av HD. Er vel ikke altfor mange filmer UTEN DRM? :hmm:

 

Men for fremtidens skyld, så gir jeg gjerne et par hundrelapper for HDCP (og DVI). :)

Om HDCP forsvinner eller blir mer populært tør jeg ikke tippe på.

Lenke til kommentar
Nå er det vel ganske mange andre 24" alternativer å teste ut.

Men når skal denne testen bli utført da?

9485824[/snapback]

Så fort skjermene er tilgjengelige. Jeg har vel alt informert om at det er Acer som blir siste kandidat så det holder sikkert med forslag også :)

9486775[/snapback]

 

Kjempegreier...ser fram til denne testen..blir spennende dette.

Jeg har 2 20" skjermer nå men jeg synes en 20" skjerm er for liten men

har ikke råd til dagens 24" skjermer som er på markedet..

Så en stor test av alternative,billige og gode 24" skjermer er sikkert en test mange ser fram til..

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Så fort skjermene er tilgjengelige. Jeg har vel alt informert om at det er Acer som blir siste kandidat så det holder sikkert med forslag også :)

9486775[/snapback]

Kult - egentlig er det ikke så interessant for meg siden jeg har en "grei skjerm".

 

PS: Er du riktig snill skal du få låne skjermen min en uke i oktober når jeg reiser på ferie, hvis det er interessant å teste den i etterkant / til sammenligning med 24"?

Lenke til kommentar

Hva er så den endelige listen av testobjekter? Småkjipt om ikke HP W2408 kommer med, siden den vel er den mest interessante skjermen på markedet for tiden. Ikke bare pga. prisen, men fordi den har en 92% colour gamut, noe man generelt ikke finner utenfor proff-verdenen. HPs 22" har vel samme extended gamut, men ellers må man opp til Samsungs 27" for å få en skjerm som faktisk klarer å produsere virkelig realistiske farger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...